• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • anlo24

Curly. Jag ser ingen anledning till att inte köra på ditt gröna kort. Läkarna säger hela tiden lev som vanligt. Det är bra att rör på sig...

Myran. Förstår din oro och fundering. Men du fick ju neg först o pos andra testet så jag tror absolut att du är gravid. Flera har ju mens o är gravida så det är säkert ingen fara. Har du testat igen? Hoppas så för er skull att det förblir pos!!

Kramar

• Mrshopp

Hej!

Jag har följt er på den här tråden (men har inte tänkt att vara med här) och nu känner jag att jag bara måste skriva några rader till dig myran.

Jag gjorde min 2:a IVF i höstas på CvL och fick tillbaka 2 st embryon. Testade positivt, men tre dagar senare så fick jag kraftig värk och kraftiga blödningar. Gjorde VUL hos min läkare som konstaterade missfall. Hon såg samtidigt att rester fanns kvar som hon sa skulle komma ut av sig självt. 4 veckor senare kom jag tillbaka på återbesök och VUL. Döm om bådas förvåning när vi kunde se att pickande hjärta!!! Det ena embryot hade alltså överlevt! Jag är nu gravid i vecka 28. Så det finns hopp!

Ville bara dela med mig av detta.

Lycka till allihopa!

Kramar

• Cahela
    Mrshopp: Grattis! Hur kom det sig att du fick tillbaka 2 på CvL? Jag har gått där ett år och får inte tillbaka två men vill gärna ha....
    Gift med A.
  • Särlan

Hej alla!

Myran: Tråkigt att höra om blödningen men det kan ju vara en graviditet ändå. Jag blödde jättemycket när jag hade två embryon som fäst sig men ett av de blödde ut utan att det andra gjorde det. Det som inte blödde ur är nu min sjuåring! :)

Anlo: Stackars dig. Vad ledsamt med minus. :(

Curly: Grattis till ET!

Idag kom min mens med besked så jag har ringt CvL. Sprutstart blir som jag trodde, den 5/5. Första VUL den 11/5. Passar mig bra! :) Har också drabbats av hemska värmevallningar. Men det är ok så länge sprayen funkar!

Ha det bra!

/S

• Mrshopp

Cah: Embryona var av lite sämre kvalitet (9,1 resp 7,3 poäng), så läkaren gjorde bedömningen att risken för tvillingar var mindre än 10%. Vi fick därför själva avgöra om vi ville ha 1 eller 2 tillbaka. Kanske spelade min ålder också in (är 41 år).

• Cahela

mrshopp: Jag har aldrig fått reda på kvalitén. ..eller jo det kanske jag ha. Dom surrade något om en toppoängare fast jag fattade aldrig vad det var och hur mga poäng det skulle vara. Grattis till lilla knodden iaf!!

Gift med A.
  • CurlyRed
    Märtalina skrev 2010-04-26 09:51:54 följande:
    Dag 4 efter ET, 5 om man räknar ET-dagen...Svullen, illamående och mensvärk, känner mig precis som vanligt innan mensen kommer.....någon annasom vill dela med sig av hur de kände det kring denna dagen...
    Vi är ju på samma RD, men jag har inte några tydliga symptom än. Spänner fortfarande lite runt äggstockarna och börjar få aningen ont i brösten (men så lite, så kanske är inbillning gissar att det tar typ en vecka till... så låååång väntan{#lang_emotions_undecided}
  • Hhoppas

Hej!

Mensen på ingång. Troligtvis start med Menopur på onsdag, om mensen kommer igång ordentligt. Ska bli spännande. Misslyckas det så blir det till att boka en lååång semester i november.

Ha det bra brudar!

Madde med Isak-06
  • tjenarehejsan

Har gjort min första akupunktur idag

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen