• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • anlo24
    myran6801 skrev 2010-04-22 19:21:13 följande:
    @curly, JÄTTE GRATTIS till ruvning och härligt med 2 i frysen. Önskar att jag hade haft samma tur. Men mitt som var över var bara 2 celligt så det var inte tillräckligt bra kvalitet för frysen @cookie, STORT GRATTIS till dig också, vad fantastiskt med det lilla hjärtat och vad underbart att kunna njuta av graviditet. Sköt om dig!@anlo, hur går ruvningen? ska du testa snart?
    Det tuffar på. Nu börjar jag tveka om jag ska testa imorgon kväll. Är lite nervös för svaret så därav tvekan. Idag har jag inte haft nga direkta symtom. Börjar mer få känning på mens. Vet inte om det är intution eller bara noja {#lang_emotions_smile}

Hur går det för dig? Nga symtom? När har du BIM?
  • Turbomamma

Förlåt att jag lägger mig i er cellantalsdiskussion tjejer. Det optimala dag 2 är embryon med 4 celler men det innebär inte att ägget inte kan ha fler eller färre celler. Om man kan frysa eller inte är upp till kvalite tror jag mer än bara antal celler. Sen kan man inte heller stirra sig blind på det där med antal celler eller kvalite. Finns dom som får tillbaka toppembryon flera gånger men inte blir gravida och dom som blir gravida på lite sämre...

Curly: Grattis till ruvarstatus och grattis till ett bra resultat.

Kramar till er alla! 

• Marvin

curly - GRATTIS!! Låter jättehärligt!! Både att ruva och att lite i frysen.

cookie - GRATTIS!!

Jag har precis tagit första sprutan...känns konstigt att få göra det helt själv, men maken jobbar kväll och jag tror det gick bra ändå!!

♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥
  • Cahela

Turbo: Klart du ska lägga dig i celldiskussionen! Visst är det optimalt med 4-celler dag 2 och finns det fler celler så fryser dom in dom förutsatt att embryona inte är för fragmenterade. Jag tror dock inte att dom fryser in om antalet understiger 4-celler. Första gången fick jag 2 st 4-celliga till frysen och ingen av dom klarade upptiningen. Andra gången fick jag en 4-cellig och en 8-cellig till frysen och den lilla 4:n klarade inte upptiningen men det gjorde tack och lov den lilla 8:an. Dock tror jag inte att det var antalet celler som gjorde att den med fler klarade upptiningen utan jag tror att det var kvalitén det hängde på. 
    Det som är skönt med att få till frysen är att det (iaf för mig) inte känns lika hårt om ET inte lyckas. Då kan man gå direkt på FET och det är lättare mentalt och fysiskt.

Gift med A.
  • Susie

Hej tjejer!

Grattis Curly!!! Va härligt! Känslan är ju magisk efter ET!

Anlo, hur känner du dig? Några tecken på mens alls? Hoppas nu för sjutton! Du testar väl imorrn bitti????

Behöver lite snabba råd....
    Ska ta min första spruta ikväll....och upptäcker att mängden som min läkare föreskrivit (175IE) inte existerar på pennan! (Gonal). Det är bara första två dagarna som jag ska ta 175 och sen 150 som förra gången. Har ringt hans minicall och ännu inget svar. Vad hade ni gjort? Visst ska jag väl ta närmast högsta efter 150IE? som är 187,5....? Måste ta den nu känner jag, kan ju inte vänta på att han ska ringa i en evighet. Nån?

• anlo24
    Susie skrev 2010-04-22 22:13:07 följande:
    Hej tjejer!Grattis Curly!!! Va härligt! Känslan är ju magisk efter ET!Anlo, hur känner du dig? Några tecken på mens alls? Hoppas nu för sjutton! Du testar väl imorrn bitti????Behöver lite snabba råd....Ska ta min första spruta ikväll....och upptäcker att mängden som min läkare föreskrivit (175IE) inte existerar på pennan! (Gonal). Det är bara första två dagarna som jag ska ta 175 och sen 150 som förra gången. Har ringt hans minicall och ännu inget svar. Vad hade ni gjort? Visst ska jag väl ta närmast högsta efter 150IE? som är 187,5....? Måste ta den nu känner jag, kan ju inte vänta på att han ska ringa i en evighet. Nån?
    Jag skulle absolut köra på den lite högre dosen. Och kolla med kliniken imorgon.

Ingen mens här än. Kommer evt att testa imorgon kväll. jag ska jobba em så orkar inte med ett neg resultat innan. Om det blir så dvs. Men har fått den känslan. Kan inte säga att jag känner mig gravid. Inga symtom alls idag.

Kram o god natt
  • Susie

Anlo, Tack!
    Jag ska börja ladda pennan nu
    Tak för alla svar! Jag hade suprecur förra gången helt utan biverkn. Hade den nu med men fick ju nässelutslag och fick då byta till synarela...som sagt bitchig som fan och huvudvärken är hemsk tillochfrån. Men hoppas det blir bättre snart!
    Du, jag ska tänka på dig, håller tummarna stenhårt nu för dig! Kom in genast imorrn och berätta oavsett! Hoppas hoppas hoppas!
    Kram o natti!

• Susie

sådär...då va första sprutan tagen Äntligen närmar det sig!

• anlo24

God morgon.

Då var man äntligen vaken efter denna händelserika natt. Inatt har min sambo friat och jag är gravid. Hihi. I drömmarnas värld alltså. Men fortfarande inga tecken på mens. Tänkte för en sekund gå upp och testa men skyndade mig upp och kissade. Har mycket att göra idag så jag orkar inte vara ledsen (om det skulle bli neg).

Vilket fortfarande jag tänker att det kommer att vara...
    CD 33 och RD 12.

Ha en bra dag. Äntligen är solen tillbaka.

Kram kram

• Piken

Cookie27: Stort grattis till det pickande hjärtat!!

CurlyRed: Grattis till ruvarstatus och påfyllning till cvl frysen!

Jag instämmer i diskussionen när det gäller kvaliten på äggen, dvs att den totala bedömningen inte bara avgörs på antal celler. Det är min erfarenhet iaf. 

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen