• Marvin

Vi på CvL fortsättningen

Hejsan på er!!

Va´kul att hitta er, speciellt Smassk, Dahlia och Embla...eftersom jag började spraya med Synarela den 6/4 ovh förmodligen kommer göra ÄP i slutet av v.18 eller v.19.

Vad har ni andra haft för problem med sprayen? Biverkningar?

Jag märker väl att jag är lite mer irriterad, nu har jag också en del ont typ mensvärk och så gör brösten väldigt ont. Idag blev jag också väldigt varm på jobbet...men det kanske jag hade blivit ändå? Mer hungrig tycker jag också att jag är?!

Ha det bra!!

• Marvin
    Embla - Tack!! Ja, det är får första behandling!! Och enda, hoppas jag!! Fast om det går bra kanske man vill ha syskon, men som det är nu vill man ju så gärna ha ett!! Vi har ju alltid trott att vi skulle kunna få två!! Men livet klarnar mer och mer ju äldre man blir...jag har hunnit fylla 36...det blir aldrig som man tänkt sig!!

Dahlia - Jag överlever dessa biverkningar...det kan ju liksom vara värt det!

Jag gillar väl inte sprayen så mycket, men är rätt van vid att använda nässpray och det känns ungerfär lika.
  • Marvin
    Curly - Va´skönt att det gick bra vid ÄP!!

Det börjar ju närma sig för mig med så man blit mer och mer nyfiken på vad som kommer hända!!
    Jag mår dåligt och har gjort det i två dagar, men har väl nu kommit fram till att det är pga blödningen som började i måndagsmorse. Det är som mensverk, plus att jag är grinig, håglös och orkeslös. Har varit hemma i två dagar och känns det så här imorgon med, så brli jag nog hemma då också...hatar mensvärk. Är det någon mer som haft så ont vid blödningen? Hur mycket och hur länge är det normalt att blöda? Glömde fråga BM.
    Men nu ska jag vara lite possitiv...på torsdag kväll är det dags för första puregon-sprutan och då får jag hoppas att jag mår bättre!! Så nu har jag också fått dos 150 enheter och VUL den 29/4!!
    ♥ - ♥ - ♥ - ♥
  • Marvin

smassk - jag är van vid att ha mycket mens och mensvärk och det här är nog ändå inte det värsta jag upplevt, men tillsammans med att man är deppig är jag nog ännu mer deppig...
    Jag vart lite orolig att blödningen inte skulle komma som det var tänkt och att allt skulle skjuta på sig, för jag har också en plan på jobbet, men jag har iof fått så bra stöd från min chef, så det fixar sig nog i vilket fall som hellst. Har fått planera om mina åtaganden så att jag slipper vara borta från stan där jag bor, vilket jag egentligen skulle ha varit stundtals. Min chef antydde att han inte vill att jag sedan ska kunna lasta honom eller företaget att behandligen inte fungerade, vilket väl innebär att jag har rätt mycket att säga till om vad det gäller min planering. Plus att jag har jobbat länge på företaget. Jag är väldigt öppen om behandlingen, så hela min enhet vet....vilket innebär ett gäng på ca 8 killar vet och så har jag berättat för de ganska många vänner jag har på företaget (även privat och släkten). Så det är nog rätt många som vet, men det är rätt skönt. Och jag hoppas att jag inte får anledning att ångra det.
    Kul att ha lite mer planerat, både för dig och för mig!!

Jag hade stora problem med förkortningarna i början...då fick jag tips om den här sidan: www.familjeliv.se/Forum/forkortningar.php

♥ - ♥ - ♥ - ♥
  • Marvin

Myran - Tack jag ska försöka vila!! Hoppas att det gick bra med middagen och att mannen blev glad!!

♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥
  • Marvin

Smassk - Ja, det är både bra och dåligt med att läsa på nätet....finns ju många solskenshistorier, men även många tråkiga!!

Pust vad jag ogillar mensvärk och mens...det känns som det är blod över allt...men humöret är lite bättre. Tror kanske jag gjorde ett stort misstag med att inte dricka något kaffe varken måndag eller tisdag. Tog en kopp med mjölk för ett par timmar sedan och nu är huvudvärken borta och humöret bättre. Ska nog ta en dusch så blir det säkert ännu bättre.

Nu är det bara ca två veckor kvar!! Sedan blir det ju förhoppningsvis väntan...och den blir väl inte lätt den heller...hm...

• Marvin

Ja, hm...humöret som var så bra ett tag har sjunkigt igen. Jag blöder som aldrig förr....Tydligen kan man ha en väldigt riklig blödning...nu är min det...har nyligen pratat med 1177 och sedan en läkare på min kvinnoklinik, det var inte direkt ovanligt i början med Synarela. Som tur är har jag fått blodhemmande tabletter utskrivet för ca ett år sedan, så de kommer nu verkligen till användning! Får hoppas att det hjälper, annars blir jag riktigt orolig!!

• Marvin

curly - GRATTIS!! Låter jättehärligt!! Både att ruva och att lite i frysen.

cookie - GRATTIS!!

Jag har precis tagit första sprutan...känns konstigt att få göra det helt själv, men maken jobbar kväll och jag tror det gick bra ändå!!

• Marvin

Har precis varit på mitt första VUL på IVF 1. Läkaren kunde se 5 rätt stora äggblåsor och 2 mindre. Det var bra sa hon. I eftermiddag får jag veta hur jag ska fortsätta, men hon sa att jag kanske får åka till CFL för ÅP redan i början på nästa vecka!!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen