• Svar på tråden Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10
  • Sofia71

Glitter: Tummarna är dina!!

Gazelle: Funderar på ett FET denna cykeln faktiskt. Om det inte blir nu så  blir det inte förrän i augusti pga långresa och att kliniken är stängd från midsommar och fram till andra veckan i augusti... Samtidigt känner jag mig lite osäker om det kan tänkas vara " bortkastat" då jag några dagar efter FET ska sätta mig och flyga till SD själv med lilla Ella... Lång resa och dessutom är jag lite skeptisk över att flyga tidigt i graviditeten, men å andra sidan är det väl mer risker lite längre fram än just efter att bara fått ett litet embryo återfört... Läkaren säger förstås att det inte ska vara någon fara, men även min akupunktör säger faktiskt att hon inte tror att det har någon som helst påverkan huruvida ägget kommer fästa eller inte... - där blev jag nog allt lite förvånad ändå! Trodde nog att hon skulle ha annan åsikt.
    Ja, du hör: Jag vet inte hur vi ska göra och det är i så fall redan nästa vecka återförandet blir! Vi har ju ett två dagars embryo från ett plock 2008 sen har vi en blastocyst från sista plocket i februari. Tror mer på blastocysten, men den kommer jag inte hinna få tillbaka innan flighten går!
    Någon som vill tycka till? Hur hade ni gjort?

• Lycka77

Sofia, svårt att säga. Denna oplanerade graviditet så hade vi en resa till Lanzarote inbokad som vi reste på bara några dagar efter jag testade plus. Jag var också lite orolig, men de läkare jag pratade med sa bara att det var nog bra för mig att komma iväg ett tag och att flygresan inte var något att oroa sig för. 
    Men om du vill det måste du avgöra själv. Lycka till!

Glitter - lycka till med korta metoden! 

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • mala78

Glitter -lycka till! Hoppas hoppas!

Sofia - Det är nog ingen fara att flyga. Hoppas det går vägen med FET.

Lycka - vad skönt att du kommit så långt nu!

Vi har köpt en lägenhet nu, jag tror det kommer bli jättebra. Nu är det bara allt annat som ska fixas, dagis, jobb till maken osv.
    Ska vara hemma restan av veckan med 2 prickiga 3-åringar, de har fått Vattkoppor. Som tur är är de inte så sjuka och skönt att ha det avklarat sen.

• Glitter2

Oj vad det händer saker i era liv 
    fet, flygresor och vattkoppor

Själv har hde jag nätta 41 blåsor igår. LN blev lätt paff och tyst (!) och sen bestämdes att det blir coasting av det hela så nu tar jag bara Olakutran och Fragmin
    Jag känner mig lite orolig för vad som kan hända nu, inget ET tillexempel. Resten av problemen kan jag ta bara vi lyckas nu

• Lycka77

Oooops...... Det var inte dåligt.....eller det var ju inte så bra. När ska du tillbaka på koll igen? Håller tummarna för att ni tar er till ET!

• Glitter2

Igår plockades det ut 16 ägg. I morse var det 5 som såg bra ut. Nu kan jag inte låta bli att känna mig orolig (frågan börjar bli om jag har några andra känslor ) tänk om ingen är bra i morgon
    Men som akupunktören säger, var positiv!
    Allt verkade iallafall bra igår och 5 ägg är ju fler än inget!

• Gazelle

Glitter - hoppas att det gått bra med era 5 ägg och att oron är något stillad för tillfället.

mala - grattis till lägenhetsköp! Håller tummarna för att resten löser sig nu med. Det är väl inte alltför besvärligt med dagisplats i Linköping? Eller är jag felinformerad av det fåtal personer jag fortfarande har kontakt med där?

Sofia - blev det FET eller inte? Tror inte heller att en flygresa kan ställa till det, men om man känner sig det minsta skeptisk kanske det är lika bra att låta bli så slipper man fundera på det åtminstone i efterhand om det inte skulle gå vägen.

Nu har jag i alla fall tagit mig samman och ringt kliniken och fått hem info och papper för påskrift. Om vi inte kommer på andra tankar så blir det ett FET i augusti. Läste lite inte alltför uppmuntrande statistik om olika typer av IVF och inser ju att chanserna att lyckas bli gravid och gå hela vägen är ganska små, särskilt vid FET och i min ålder (40). Inga nyheter direkt men nedslående trots allt. Chanserna ökar något vid återförande av två embryon. Undrar om den diskussionen kommer att dyka upp eller om jag ska föreslå det själv. Vi har ju tre i frysen. Hur skulle ni tänka? Vill ju egentligen bara ha ett barn till.

• Glitter2

Gazelle - jag skulle satsat på två. Jag menar, om chanserna ökar är ju 3 bättre än "bara" 1 om du förstår vad jag menar. Jag menar självklart att 1 underverk kan vi alla leva länge på men om valet nu blir att öka chanserna, då hade jag tagit den chansen

Igår fick vi ett toppembryo, inget till frysen.
    Fråga till er

Dr B skrev ut trombyl till mig mot TNF-alfa under ruvning men efter plus skulle jag ta Fragmin
    Nu har SH skrivit ut Fragmin men vägrar förstås trombyl, vågar jag självmedicinera m albyl minor och Fragmin
    Hur skulle ni göra?

• Lycka77

Glitter - grattis till ett toppenembryo!
    Varför vägrar de skriva ut Trombyl, när de skriver ut Fragmin? Tänk att läkarna ska vara så  trångsynta *grrr*
    Jag skulle absolut självmedicinerat med Albyl Minor, det finns en tråd där jag var med under mina 3 mf, och där är det många som självmed. med det. Jag ska leta på länken åt dig.  

Gazelle - svårt val, men jag skulle nog också chansat på att sätta in två stycken.  

Svar på tråden Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10