Inlägg från: Lycka77 |Visa alla inlägg
  • Lycka77

Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10

Men se Grisen, så trevligt!!
    Härligt att höra av dig, vi saknar dig när du inte rapporterar in. Så bra att du har koll och startar en ny tråd åt oss

• Lycka77

Need, va bra att ni får göra flera tester, är det hos cvl ni får göra det, och vilka tester är det?

God Jul till hela gänget underbara tjejer, hoppas ni får en fin helg!

• Lycka77

Need - det låter mycket bra med läkaren och att ni får komma till Huddinge, hoppas på fina resultat för er!

Lapinette - förstår att det känns dubbelt inför undersökningen, men ändå skönt att du får göra den, så behöver du inte fundera.
    Åhh, jag förstår att Thailand var härligt, längtar dit igen! Var var ni?

Glitter - syskonförsök, läskigt och spännande!
    Vi gick på cvl och jag kan tyvärr inte rekommendera dem, trångsynta och smått griniga läkare när man inte gjorde som de ville eller hade egna idéer och funderingar. De vägrade ju att skriva ut Trombyl till mig efter mina 3 mf, det var ju "lika effektivt som att ha röda strumpor på sig". tur att jag träffade läkare med andra åsikter, annars hade vi inte haft Signe idag.

Hej hej Grisen!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lycka77

Grattis missGul!!! Fantastiskt! Fast jag förstår att det även är omtumlande, vad säger blivande pappan? Håller tummarna för att Trombylen gör susen, vilken dos tar du?

Lapinette - ok, skönt att ni har det gjort iaf och inte behöver fundera om det längre, och att det gick bra. Hur ligger ni till på adoptionsfronten?

Glitter - fy för att ge sig in i ivf-svängen igen, hur känns det? Har du läst om den nya revolutionerande sprutan som ersätter alla de andra!!(?) Har ni bestämt er för klinik?

Här är det en sliten Lycka. Hela familjen har legat däckade i magsjukan, som tur var valde vi varsin dag att vara sjukast på. Annars har vi det bra här hemma, förutom att Signe fortfarande inte sover bra, vilket gör mig ganska sliten eftersom det är jag som tar alla nätterna, men det ska det snart bli ändring på!

Need - hur ligger ni till med er ivf? *kram*

• Lycka77

Nej nej nej Need, fy fan så hemskt..... Jag vet ju tyvärr så väl hur det känns, hopplöst, fruktansvärt och bara rent för jävligt.

Jag började med Fragmin/Heparin redan samma dag som jag testade plus, så det kan nog mycket väl vara så att du började för sent, tyvärr. Åt du även Trombyl? Jag tog både Fragmin och Trombyl, enl min läkare har det gett bästa effekt. Skönt att du verkar ha hittat en bra läkare som kan hjälpa er, annars tipsar jag gärna om min till nästa graviditet.

Jag har bara tagit Cytotek inför en skrapning så jag hann aldrig få riktigt ont, men blödde väldigt mycket. Du ska klara díg hemma förstår jag? Se till att inte vara ensam. Jag vill inte skrämma dig men man kan blöda väldigt mycket och då kan det vara bra att din man är hemma och kan hjälpa dig.

Många många många kramar till dig gumman, hoppas att det går bra så du får det fysiska avklarat, sen kommer den riktigt tunga biten med alla känslor och det kan ta tid. Blir du sjukskriven?

• Lycka77

Lilla gumman, vad skönt att det iaf är över och att det gick förhållandevis bra ändå. Ta hand om dig och gör vad som känns bäst för dig, med tanke på jobbet, var ego!
    Tänker på dig, många kramar

• Lycka77

Need- vi har det bara bra. Signe fyller 1 år nästa vecka, det är helt otroligt!

Lapinette - det låter härligt med resorna och att det går framåt på adoptionsfronten!

Glitter - Jag hoppades också på ett mirakel för ett par veckor sedan, men här var det tyvärr magsjuka, hoppas på bättre lycka för dig!

• Lycka77

Nej Usch och Fy, så otroligt jobbigt Need, skönt att det gick bra till slut iaf. De är läskiga de där tabletterna. Många kramar

• Lycka77

Lapinette, det låter som en fantastisk resa, så härligt!!
    Stort grattis i efterskott!!
    Lycka till på torsdag, men det kommer väl att gå hur bra som helt, eller?

Många kramar till Need!

• Lycka77

Grattis Lapinette, så härligt!! 
    Vilket land är ni mest inne på?

Miss Gul, det låter jobbigt att ha så ont, hur känns det nu?

Här har det varit jobbigt en tid. Vi fick för någon vecka sedan reda på att min älskade svärmor har bröstcancer. Hon opererades i onsdags och de är nästan säkra på att det inte har spridit sig, tack och lov! Nu kommer hon att gå på strålning och så hoppas vi att det räcker så. Jag förlorade ju min pappa i cancer för 5 år sedan, så detta ha rivit upp mycket gamla känslor för mig. 
    Annars mår vi bra. Jag ska börja jobba halvtid om ung 1 månad och Signe ska inskolas på förskolan, läskigt! 

Kram till alla underbara tjejer! 

Svar på tråden Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10