Inlägg från: Lycka77 |Visa alla inlägg
  • Lycka77

Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10

Grattis Need, vad roligt!! Det är härligt med bröllop, och det är inte så dumt att vara gift heller  

Svärmor mår hyfsat, lite ont efter operationen och lite nervös inför sitt återbesök i veckan som kommer. 

Den här veckan ska min lilla Signe inskolas på förskolan, och jag är inte alls redo att släppa min lilla tös. Hon ska iof bara gå 15 timmar men just nu känns det som 15 timmar för mycket, hoppas på bättre känsla i slutet av veckan.  

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lycka77

Underbart miss Gul, massor massor med grattis!!
    Låter som om du haft det riktigt tufft under förlossningen, men som sagt, de små är ju värda det! Hoppas ni får en fantastisk första tid hemma!

Här är det rätt bra. Jag har gått tillbaka till jobbet på 50% och Signe går på dagis 3 dagar/vecka, hon blir hysteriskt ledsen när jag lämnar henne, men sen under dagen verkar det som om det inte är några problem.

Många kramar till er alla underbara tjejer

• Lycka77

Har hon blivit så gammal Skorpis! Tiden bara rusar iväg! Hur har ni det?

• Lycka77
    Need, lilla vän, jag känner så med dig i din hopplöshet, det gör vi nog alla, vi vet ju hur du har det, det är tungt tungt tungt. Hur har ni tänkt för framtiden, blir det några flera försök? 

Glitter - håller tummarna att det fungerar på hemmaplan, och att det blir lite lugnare för er.

miss gul - allt väl, hur lever livet som mamma?

Lapinnette - Härligt att papperen är ivägskickade! Men att det ska behöva vara så lång väntetid. Känns det bättre nu när ni vet hur lång tid det kommer att ta innan ni får ert barn? Det var bland det värsta tyckte jag, ovissheten om när och om det ens skulle bli ngt barn. 

Mala - hur har du det?

Lämningarna är fortfarande jobbiga, men resten av dagen går det bra så det är rätt ok, men det svider att lämna en ledsen flicka. Jag kommer nog att fortsätta med 50% iaf tills nästa sommar. Eftersom vi inte vet om vi kommer att göra några syskonförsök så vill jag vara rätt mycket ledig med Signe nu, även om det känns bra att jobba lite också. 
  • Lycka77

Kan bara instämma med Sofia, det var bra länge sedan man var in och läste i den här tråden. Kul att det är lite liv i den igen. 

Hoppas att ni alla underbara tjejer mår bra.

MissGul - hoppas ni båda mår bra nu och att du har kommit in i  mammarollen. 

Glitter och Sofia - hoppas att era framtida försök tar sig!

Lapinette - Hur går det för er?

Mala - jag förstår att det är dubbelt att ha fått diagnos, hoppas du har landat lite i beskedet. 

Need, gumman - hur mår du?

Här är det bra, men väldigt förvirrande. Jag har mått dåligt senaste 2 veckorna och bokat tid hos min husläkare för koll av bltr mm, haft problem med det tidigare. Sen uteblev mensen och då blev jag misstänksam. Inte för att jag trodde att vi  någonsin skulle lyckas hemma, och jag var helt inställd på att testet skulle vara neg, men så var det inte...... I går morse testade jag +!
    Vi ska till gyn nästa vecka, jag har redan satt igång med sprutor, tabletter, och vagitatorer, som jag sån tur var hade kvar hemma sen tidigare. Troligtvis är det jag bara i v5 så det är lååååång väg kvar innan vi kan tro på detta. Men det är ändå helt otroligt! 

• Lycka77

Tråkigt Sofia att det inte tog sig Lycka till vid nästa försök.

Själv har jag gått in i vecka 15 nu, helt otroligt. Vi var på ul senast i tors och allt såg bra ut. Så det verkar som om medicinerna hjälper även denna gång.

• Lycka77

vad tråkigt glitter  Ska ni försöka med någon annan metod, eller vad är planen nu?

Mala - visst är det tråkigt att det ska kosta så mycket med bostad. Man vill ju gärna bo bra och på ett ställe man trivs.

Sofia - lite sen med svaret *sorry*  Jag tar fragminsprutor, trombyl och Levaxin. *So far so god* v.22 idag!

Kramar till alla härliga tjejer! 

• Lycka77

Sofia, svårt att säga. Denna oplanerade graviditet så hade vi en resa till Lanzarote inbokad som vi reste på bara några dagar efter jag testade plus. Jag var också lite orolig, men de läkare jag pratade med sa bara att det var nog bra för mig att komma iväg ett tag och att flygresan inte var något att oroa sig för. 
    Men om du vill det måste du avgöra själv. Lycka till!

Glitter - lycka till med korta metoden! 

• Lycka77

Oooops...... Det var inte dåligt.....eller det var ju inte så bra. När ska du tillbaka på koll igen? Håller tummarna för att ni tar er till ET!

• Lycka77

Glitter - grattis till ett toppenembryo!
    Varför vägrar de skriva ut Trombyl, när de skriver ut Fragmin? Tänk att läkarna ska vara så  trångsynta *grrr*
    Jag skulle absolut självmedicinerat med Albyl Minor, det finns en tråd där jag var med under mina 3 mf, och där är det många som självmed. med det. Jag ska leta på länken åt dig.  

Gazelle - svårt val, men jag skulle nog också chansat på att sätta in två stycken.  

Svar på tråden Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10