• Svar på tråden Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10
  • Gazelle

Stort grattis till både Sofia och Glitter! Härliga nyheter!

FET för oss i augusti, tror till och med att det blir början av september med tanke på min menscykel och klinikens sommarstängning. Känns som det är långt dit, men det finns ju inget som hindrar hemmaförsök. Härligt med semester om några veckor. Maken och jag sticker på långhelg till Berlin nu på fredag, ska också bli skönt att komma iväg på tumanhand. Då kan vi också noga diskutera ett eller två embryon tillbaka. Hur har StG sett på det i ditt fall, Sofia?

• Sofia71

Glitter: skrev fel. Den 26:e fick jag tillbaka embryot så det är bara tre dagar mellan oss!

Gazelle: Tack!
    jag frågade hur de ställde sig till att sätta tillbaka två embryon och Dr C sa att de inte gör det. "Risken" är för stor för tvillingar och dessutom har vi ett barn...
    Ha det härligt i Berlin! Ska ju vara en hipp stad att besöka, med mycket bra restauranger! Återkom gärna med tips!!

• Sofia71

Hej!

Vi såg ett litet hjärta i fredags (7+3) men dessvärre var det lilla livet för litet. Läkaren sa att den är en vecka för liten och att det förmodligen inte kommer sluta väl... Väntar nu på en blödning och har försökt få till ett nytt ultraljud på Mamamia om en vecka så vi får kolla igen.
    Suck. Läkaren gav oss inte minsta hopp och därför har jag helt släppt tanken på solskens historier, men nu ikväll kollade jag lite här på FL och det finns faktiskt en hel del som fått höra att fostret är alldeles för litet, men där allt går vägen, så jag tänker inte sluta hoppas så länge det lilla hjärtat slår!

• Glitter2

Sofia
    Hoppas hoppas hoppas!
    Alla tankar till dig

Ego:
    Jag mår som jag ska

Kram till er alla

• Gazelle

Nej, vilket tråkigt besked, Sofia. Men jag håller tummarna hårt. I den ivf-gravidtråd jag hängde som mest när jag väntade S var det en tjej som fick besked vid flera vul att fostret var alldeles för litet och att det nog inte skulle gå vägen, men det gjorde det. Och det finns ju tydligen fler som delar den erfarenheten. Kram.

• Sofia71

Glitter och Gazelle: tack! Tror att alla tummar behövs!

• Sofia71

Idag visade ultraljudet att det lilla hjärtat slutat slå. Kommer genomgå en medicinsk missfallsbehandling med start söndag. Tråkigt, men skönt att gå vidare.

• Sofia71

Glitter: Det är tungt, mer för mig än min man vad det verkar, men så är det ju inte hans kropp det händer. Känner mig lite orolig och stressad inför smärtan. Har haft ett mf tidigare och då gjorde det vansinnigt ont och höll på i sex tinnar. Då var jag på semester i Egypten och helt oförberedd så det kan ju inte bli lika illa. Då var det på natten och vi hade bara en vanlig Alvedon typ. Nu ska jag ju peta i mig 1 g Alvedon och 100mg Voltaren till att börja med, och så är det ju stor skillnad att vara hemma och ha närheten till sjukhus om det skulle behövas.
    Fruktansvärt ledsen över att det inte blir en bebis i februari. Är ändå över 40 nu och det känns inte som om vi har så många chanser kvar... Hoppas så att kroppen snabbt återhämtar sig så att vi kan hoppas på vår sista frysis som är en blastocyst.

• Glitter2

Sofia
    Vad skönt ändå att det finns en blastocyst kvar! Jag kan tänka mig att du är orolig för din ålder, det är jobbigt att vara i den här svängen och all ytterligare press som läggs på bidrar ju negativt för kropp och psyke
    kram och hoppas allt går så bra det nu kan gå

Svar på tråden Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10