Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10
Fortsättningstråd där vi stöttar och följer varandras resa mot det gemensamma mål vi har!
Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m47159787.html
Fortsättningstråd där vi stöttar och följer varandras resa mot det gemensamma mål vi har!
Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m47159787.html
Need! Vilka fantastiska nyheter! Största cybergrattiskramen!
Mala:
Fick omslag på ÄL-stickan idag och det innebär FET på söndag - vilket jag väl kan fetglömma... Har dock ringt kliniken och frågat om de skulle kunna tänka sig att göra ett undantag, och väntar nu på att de ska ringa tillbaka. Vi får väl se helt enkelt.
Varför går det inte att göra FET på söndag? Har de stängt?
Lapinette: kul att höra från dig! Mindre kul att adoptionsprocessen är så trög. Förstår, utan att vara alls så insatt, att det inte känns helt självklart att ta emot ett "äldre" barn eller ett med redan från början särskilda behov. Hoppas att det löser sig för er på något sätt. Har ni helt lämnat tankar på ytterligare ivf? Finns ju de som är äldre än vi som gör det. Men jag förstår så väl om ni inte vill utsätta er för det igen.
Sofia: har du fått något besked från kliniken?
Vi har beslutat att avstå från FET i allla fall i denna månad. Känner oss lite trötta och slitna, en trotsig tvååring och energisk sjuåring tar på krafterna (även om de givetvis är underbara . Relationen är inte helt på topp heller så jag vet varken hur jag (vi) skulle orka med ett eventuellt nederlag vid det troliga minuset, eller tröttheten och illamåendet vid en eventuell graviditet.
Glitter: nä, de gör tyvärr inte FET på helgen men väl ET om det skulle bli så...
Gazelle: låter som en god idé att vänta en månad.
Fick ett nej från kliniken idag när jag ringde, tyvärr. Ska skriva ett mail till dr C och be henne överväga att låta mig komma in på söndagen om de ändå skulle få ett oplanerat ET... Då kan det ju inte göra så mycket menar jag, om vi får vår tillbaka. Det tar ju inte många minuter.
WOW!!! Need, så fantastiskt!! Trillar en liten tår för mig med. Att du inte hört av dig och berättat......Stort Stort Grattis!!!
Det blir ett litet egoinlägg här med.
Då även jag sitter med en liten enveckas bebis! Jag blev sjuk i Hellp även denna gång och blev akutsnittad 36+3. Som tur var så kände jag igen symptomen denna gång och åkte in till Ackis i tid, så jag hann inte bli så sjuk som förra gången. Vi mår bra och lillan har redan kommit igång bra med amningen. Nu ska vi bara vila oss i form.
Stora kramar till er alla kämpande tjejer. Jag ska läsa tillbaka i tråden vid tillfälle.
Grattis Lycka!! Vad härligt att allt gick bra! Hellp vet jag inte vad det är men ska genast googla!
Hurra hurra! För Lycka idag
Lycka - grattis! Skönt att det inte blev lika dramatiskt som förra gången. Vad säger S om att ha blivit storasyster?
Sofia - blev det FET eller ej?
Gazelle: nope! Inget FET eftersom det skulle blivit förra söndagen. Bara hoppas att min cykel inte är 27 eller 28 dagar denna månaden för då blir det ju på en helg nästa gång också!!
Jösses här händer det saker!
STORT GRATTIS till Need! Vilken chock, vilken lycka!
Och så självfallet ett STORT GRATTIS till Lycka också.