• Svar på tråden Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10
  • mala78

Lite blandade nyheter här ser jag, men 2 underbara.

Stora grattiskramar Need!!!

Stora grattiskramar Lycka!!!

Så segt Lapinette, men jag hoppas att det går fortare.

Håller tummarna för er Sofia och Gazelle!

Need, jag kände precis som du att man inte fick klaga när man längtat så, men längtar gör väl även det som det går fort för, och JOBBIGT är det med bebisar och barn rätt ofta. Mina 2 blir snart 4 år och gör mig galen minst en gång om dagen. Det är ju inte själva att ta hand om barnen som är jobbigt utan när det krånglar med mat eller sömn mm. Skönt att du fått en samtalskontakt
    Jag har börjat läsa på läkarprogrammet nu i höst och har precis läst om reproduktion, bebistillverkningen. Det kändes lite märkligt när ett av våra påhittade fall handlade om ett ofrivilligt barnlöst par, där hon dessutom hade mitt namn och min dåvarande ålder. I det här fallet var det dock få spermier som var problemet, aha ICSI tänkte jag på en gång förstås ;) 

Adventskramar till alla! 

tvillingmamma
  • Gazelle

Inget av våra tre embryon överlevde så nu lägger vi ner planerna på ett barn till. Känns ok, trots allt. Har fullt upp med våra två döttrar och så kan jag träna och rida på som vanligt. Och dricka stark glögg...

• Sofia71

Gazelle: vad tråkigt och snopet. Känns som ganska ovanligt att så många som inte klarar upptining, eller?

• Gazelle

Ja, jag tycker att det verkar ovanligt. Men efter vår första ivf fick vi fem till frysen varav endast ett klarade sig så jag kände mig beredd på att detta skulle kunna hända oss denna gång.

• Glitter2

Tråkigt Gazelle
    Men skönt att du ändå kan känna att det inte är en katastrof. Som du säger får ni fokusera på de två fina döttrar ni har, och starkglögg
    Önskar dig en fin adventstid

• Sofia71

VUL idag. 10 stora blåsor och några mindre! Inte illa för en fyrtioåring med en äggstock! Plock på tisdag.

• Gazelle

Glitter - tack detsamma! Hur mår du?

Sofia - inte illa alls! Håller tummarna nu!

Har börjat smälta faktumet att det faktiskt, inte, med allra största sannolikhet, blir fler barn för oss. Känner en tomhet trots allt jag har.

• Glitter2

Gazelle
    Mår illa igen. Och rätt tung. Det är överhuvudtaget med små underverk i magen när det finns ett 3årigt underverk här på hemmaplan

Jag kan ana känslan av tomheten. Det var nog liknande vi kände i våras när det misslyckades och vi bestämde att det blir bara 3 försök sen orkar inte jag mer! Då slog det mig plötsligt att "oj, det kanske är så det blir"

• Gazelle

Glitter - vilken vecka är du i nu? Saknar inte gravidillamåendet även om det var värt det!

Sofia - hur har det gått? Nyfiken!

Svar på tråden Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10