Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10
Fortsättningstråd där vi stöttar och följer varandras resa mot det gemensamma mål vi har!
Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m47159787.html
Fortsättningstråd där vi stöttar och följer varandras resa mot det gemensamma mål vi har!
Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m47159787.html
Gazelle: det har gått bra. Fick tillbaka en fyrcellig på dag två, lade en sådan i frysen och valde att odla vidare de andra tre som var fina nog. 9 hade visst varit mogna och 6 blev befruktade och började dela sig som de skulle, men 1 var visst rackig på dag två.
Hade hoppats på många fina så vi kunde odlat alla vidare till blastocyster men jag ska verkligen inte klaga. Håller tummarna att det blivit någon blastocyst av de tre och att den nu är nedfryst.
Testdag 26:e. Nu är det bara att vänta och fortsätta med kladdigt progesteron.
Förstår din tomhet. Jag känner den också trots att vi är i full fart med nytt försök.
Håller tummarna, Sofia! Ruvning i december är kanske inte så tokigt? Dagarna bara rinner iväg, tycker jag.
Glitter - då är det ju inte särskilt långt kvar, så här utifrån sett i alla fall . Har ni koll på om det är en flicka eller pojke ni väntar?
Gazelle: Ruvningen har varit en baggis i december! Så otroligt mycket annat att tänka på helt enkelt!
Fick också bästa julklappen: Jag är gravid! Testade på julafton då jag mått rejält illa ett par dagar och fick genast utslag på testet! Det är tidigt och jag vet ju hur det gick när jag var gravid i somras, men jag tänker ändå glädjas åt detta!
Hej alla i tråden!
Jag har också varit frånvarande läääänge och jag ser att det hänt en hel del här! Stort grattis till Need och Lycka som fått bebbar, stort grattis till Sofia och Glitter som fått +, och många tankar till er som fortfarande väntar. Vi fick ju vår klimp för drygt ett år sedan, och precis som Need beskriver är känslan över att han äntligen faktiskt är här så märklig och överväldigande att det inte går att beskriva. Jag fattar det fortfarande inte riktigt, och jag har liksom varit helt världsfrånvänd under hela mammaledigheten, så jag förstår dig precis.
Verkligheten har dock gjort sig lite påmind då vi försökt få till ett syskon på naturlig väg sedan i april utan minsta resultat (vår son blev ju till "bara sådär" - utan att vi ens planerat det, så vi tänkte att vi kanske skulle ha samma mirakulösa tur en gång till, men icke), så nu börjar vi fundera på om vi ska vara "nöjda" eller vad man nu ska säga, köra igång med IVF-svängen igen eller ställa oss i kö hos AC. Vi vill gärna att han ska få ett syskon, men inte till vilket pris som helst. Jag är mer än lycklig och tacksam över att han finns
Däremot undrar jag - ni som gick hos Sven Björk på Lucinakliniken och har TNF-Alfa - blev ni ordinerade 150 eller 75 mg Trombyl? Minns ni? Han jobbar ju inte längre, och min nya dr ordinerar mig med bestämdhet 75 - och det händer ju inget alls som sagt. Med sonen åt jag 150 och det gick hela vägen. Kan det spela in tror ni?
Mångamånga kramar till er alla!
Grattis Sofia! Härliga nyheter! Klart du ska glädjas.
Miss gul: Dr Björk ordinerade 75mg Trombyl. Jag började aldrig med några p-medel efter att Ella föddes utan vi tänkte att blir det så blir det... Men det blev det ju inte så vi har gjort 2 FET och 2 ET sen i december förra året. Av fyra behandlingar med Trombyl har jag blivit gravid 3 ggr! De andra 6 återförandena har jag inte tagit Trombyl och inte heller blivit gravid ...så jag är ganska säker på att det gör stora skillnaden för mig! Lycka till!!
Gazelle: Tack!
Miss Gul
Jag åt 2x75 och vid plus har jag tagit Fragmin. På SH ville de inte att jag åt trombyl så jag tog de jag hade i skåpet och självmedicinerade efter råd från en läkarkompis med barnalbyl
Stort grattis Sofia!!
Gazelle
En liten tjej till nästintill 100%. Vi var på ul nu i v33 och hon som gjorde undersökningen sa att det rådde inget tvivel, vi kunde till och med se blygdläpparna
Grattis Sofia! Nu håller jag tummarna för er!
Hej Miss Gul, härligt att se dig igen Hur går livet som mamma?
Jag blev ord 150mg av Dr B. När jag blev gravid och kom till spec mvc blev det 75 mg och fragminsprutor.
Mala - läkare, härligt! vilken inriktning siktar du på? Lycka till!
Glitter - Åh så kul med en till tjej! För visst har ni en tjej sen tidigare? *glömsk*
Lycka
Ja, en liten tjej sen innan