• Svar på tråden Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10
  • Sofia71

12 ägg och inget har blivit befruktat! Är i chock och helt förkrossad! Hur går man vidare nu!?

• Lycka77

Åh Sofia, Nej så jobbigt!!  Vad sa läkaren??

Miss Gul - håller tummarna!

Glitter - skönt att vara av med skenan! Hur fungerar livet med två nu då? 

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Miss Gul

Sofia - vaaa neeeej!!! Undrar som Lycka, vad sa dr? Hade de någon aning om vad det kunde bero på? Det är ju märkligt att inget blev befruktat när det såg så bra ut.Du skrev väl att du plockats senare än vanligt den här gången - kan det ha berott på det? Storstor kram till dig!

När det gäller mig och Trombylen så vet jag inte varför jag fick 150mg, tror att flera i tråden fått samma av dr B.Jag hade tnf-alfa 6,8 då iaf som trolig orsak till mina mf och svårigheter att bli gravid. Vadjag lyckats läsa mig till är att det - om man kombinerar flera olika mediciner för immunologiska sjukdomar - kan räcka med 75mg, men detta är ju inget som "vanliga" kliniker håller på med. De ordinerar väl 75 mg som standarddos utan att utreda det nämnvärt huruvida det hjälper just dig eller inte.

Och angående symptom så - jag är skengravid så som jag är varje månad, ingen skillnad än så länge Testdag är den 10/5, men jag är skeptisk.

• Sofia71

Läkaren sa att hon inte hade en förklaring. Självklart finns det en men hon vet inte vad det kan bero på. Frustrerande! Hon sa att av de 12 äggen förväntade hon sig att minst hälften skulle befruktats - alla var alltså inte jättefina, men dock de flesta. Min mans prov var fint också; många och pigga spermier så det det var inte heller en orsak. Jag frågade om det kunde vara så att äggen plötsligt har tjockare skal och hon sa att det kan ju vara en möjlighet. Summa av kardemumma kan man säga att med vår historia så finns det ingenting som kan förklara klart vad det är som har hänt...
    Hur som helst om vi bestämmer att köra en omgång till så sa hon att hon inte skulle våga låta spermierna befrukta äggen själv utan att man skulle köra icsi i så fall... men det hjälper föga nu! Räknar ju snabbt ut att med en vilomånad så kommer nästa cykel krocka med midsommar sen stänger kliniken och då blir det inte förrän i slutet av augusti eller början av september... Suck.
    Hur som helst så sa hon att vi gärna får komma in och prata och även att hon kan titta hur det ser ut när jag fått min blödning om 10-12 dagar. Hon sa att eftersom jag nu slutar med Progesteronet och kroppen inte fått tillbaka ett embryo så KAN det vara så att vi kan köra i nästa cykel direkt men det är inte säkert, det beror helt på hur kroppen har återhämtat sig...
    Min första tanke idag när jag fick beskedet var att jaha, det är kanske ett tecken och dags att ge sig, men samtidigt så har jag ju ägg och flera som åtminstone ser fina ut!! Och det känns ju inte som vi fick en chans denna gången ens!

Miss gul: Håller tummarna!  

• Glitter2

Sofia
    Neeeej! Fy vad jobbigt och påfrestande
    Men ni tänker fortsätta? Som du själv skriver, du har ju fina ägg
    Hoppas det går att fortsätta i den här cykeln

• Miss Gul

Sofia: Jag håller också tummarna för att ni kan köra direkt i nästa cykel. Vi lär ju inte heller hinna med ett försök till om det skiter sig nu, med jättetur kan vi kanske få till ett frysförsök i juni men troligtvis inte. I såna fall får vi kämpa ihop i höst! Skönt iallafall att er dr verkar så förstående och tillmötesgående.

• Sofia71

Glitter: Jo, jag känner att vi gick bet på det här försöket, som jag tänkt skulle bli det sista och därför vill jag göra ett till... Det hade varit toppen att kunna köra direkt men jag undrar om kroppen hinner återhämta sig. Just nu är jag en smula orolig för överstimulering då jag emellan åt mår illa, är svullen och har lite "andnöd" - känner att jag måste ta riktigt djupa andetag emellanåt för att få tillräckligt med syre och att jag flåsar väldigt lätt... Har aldrig blivit överstimulerad tidigare och har inget att jämföra med, men kan bara säkert säga att det är annorlunda denna gången. Även innan plocket var jag mer uppblåst och gick upp 2-3 kilo bara på ett par dagar innan plocket. Har tappat 1,5 igen efter plocket... Ska kontakta kliniken imorgon och fråga tänkte jag.

Miss Gul: Jag ska inte behöva räkna fram och oroa dig för att hinna med ett FET innan midsommar! Nu ÄR du gravid! Ja, det kändes skönt att Dr C var så förstående igår...

• Glitter2

Överstimulering är inte kul! Jag var ju på väg dit med 41(!) äggblåsor innan mitt äggplock förra våren och mådde inte bra!

• Sofia71

Glitter: Oj, oj! 41 blåsor!!? Hur många ägg blev det då? Kunde ni göra ET eller fick ni frysa direkt? Verkar som om det vänt för mig. Mår mycket bättre idag och i morse visade vågen min normala vikt igen. Skönt.

• Miss Gul

Halloj, en allmän fråga - hur länge tog ni progrsteron? Jag är ordinerad Lutinus i 14 dagar efter ET, och jag tycker bara att det känns så kort tid? I förpackningen står det att normal dos är 30 dagar och då blev jag ju såklart stressad. Är på rd 11 idag. Hur känns det nu Sofia när det har gått några dagar?

Svar på tråden Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10