• Svar på tråden Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10
  • Sofia71

Hann inte. mensen sen denna cykeln! Hade jag fått min mens igår hade det funkat att köra igång en ny behandling men den kom så klart idag på morgonen... Vet inte om jag ska skratta eller gråta! Det har varit ett tufft år. Två mf, sista två äggen i frysen klarar inte upptining och så ett nytt plock där inget ägg blev befruktat, och så nu på fel sida om tolvslaget för att hinna med en ny behandling innan semesteruppehåll på kliniken.

• Lycka77

Sofia fy, jag lider verkligen med dig. Det är extremt jobbigt och påfrestande hela den här karusellen. Ibland tänker jag tillbaka och undrar hur vi orkade, men sen var det på gränsen att vi gjorde det också.,,,, Kram

MissGul - hur har det gått för dig? Mår du bra?

alla andra brudar - stor kram 

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Sofia71

Lycka: tack. Inte mkt att göra som vanligt och har därför bestämt att jag verkligen ska gå in för att njuta av lång ledighet i sommar och så hoppas vi på behandling i mitten av augusti. Har börjat ta p-piller (hur konstigt känns inte det när man VILL bli gravid!?) och hoppas att det ska hålla endon lite lugnare, och då kan vi ju styra lite mer inför nästa behandling.

• Lapinette

Hej tjejer!

Har inte tittat in här på evigheter. Ser att det är flera som er som gör nya IVF-försök. Hur går det? Jag vet .. jag borde sätta mig och läsa igenom tråden ordentligt och inte dyka upp här som gumman i lådan MEN då blir det aldrig av. Finns det någon kvar som lite snabbt kan uppdatera mig?

Själv mår jag prima ! Nytt jobb sedan ett drygt år med gångavstånd hemifrån. Livet flyter på som vanligt med en massa trevliga resor med maken, träning fast lite mindre tid åt kompisar då de singelväninnor jag hade kvar har fått barn (även de!).

Nyheten på barnfronten för vår del är att våra papper ÄNTLIGEN befinner sig på andra sidan jordklotet. Vi var i Japan när ett mail plötsligt kom från AC att det var vår tur att börja samla ihop alla dokument. Det tog oss fyra veckor att få in allt och i slutet av maj så skickades dokumenten iväg ... hela våra liv! Allt står där, först hela utredning från Soc. om vår uppväxt, fritidsintressen, utbildning, jobb, släkt, vänner. Sedan referensbrev, ett brev från en präst, inkomstuppgifter, lån, lägenhet, bil, utdrag från brottsregistret, läkarintyg inkl. lungröntgen, foton i hemmamiljö där man står uppstassad i klänning och högklackat och gör en sallad. Så naturligt! osv.     

Nästa steg är barnbesked. Har sett här på FL att det har tagit ungefär 3-4 månader nu under våren men en tjej som skickade iväg dokumenten ungefär 2 veckor före oss fick bb innan Midsommar ! Så i princip kan det nog hända när som helst t o m oktober ... jag som vill kunna planera allt! Sedan brukar det normalt ta ca 3-5 månader innan man får resebesked men i o m att en ny lag träder i kraft i Augusti i Korea angående adoptioner så försöker man nu få iväg så många barn som möjligt innan dess. Tror dock inte att vi hinner med i den svängen och efter Augusti kommer allt ta ändå längre tid (beslutet ska upp i rätten).

Som sagt, gällande adoptioner så får man vara flexibel (och det är inte jag) men vi är jätteglad att vi kommit så här långt. För i våras var vi ens osäkra på om vi skulle hinna. Den nya lagen i Augusti sänker även åldern från 43 till 42 år för att få adoptera i Korea och jag fyllde 42 år i maj.

Ursäkta, det blev otroligt mycket ego. Ska försöka läsa ikapp och uppdatera mig på hur det går för er!
    KRAM         

• Glitter2

Lapinette!
    Grattis till att det nu äntligen är på väg!
    Har ni iordningställt barnkammaren?

Man orkar inte hinna med att läsa allt som skrivs så är det
    Men jag kan uppdatera att jag fick en liten flicka i februari efter ivf.

Sofia
    Åh!!!!
    Så typiskt! Att kroppen aldrig kan agera som man vill
    Passa på att njuta av sommarledigheten nu

• Lapinette

Har nu försökt att uppdater mig lite. 

Stort grattis Glitter. Var det genom IVF?

Miss Gul – Stort grattis även till dig!

Sofia – förstår att ni försöker igen. Trist att ni inte hann med ett till försök innan sommaren men försök nu att njuta av ledigheten. Är det FET eller en full IVF som gäller nu? Och går du kvar hos vår akupunktör och dricker en massa ”goda” örter ?

Nej, vi har inte gjort ett förbaskat dugg gällande barnrum eller andra inköp. Det har ju hela tiden känts så avlägset och i princip har vi sagt att vi inte tänker göra något förrän vi har fått barnbesked. Innan dess vet vi varken kön eller ålder. Svårt att köpa in saker när man inte vet åldern. Jag skulle gärna börja att inreda men samtidigt så tittar jag på hus/större lägenhet, vi behöver även byta bil (sportbil är nog inte att föredra när man har barn ) och så är det en massa andra praktiskta saker som vi bör ta beslut på. Just nu blir det nog att njuta av en sista lugn sommar tillsammans.

Need – hur går det för er? Ska ni också ge er in på nya försök?

Lycka hur mår du och familjen?

• Lapinette

Vill bara smyga in igen och berätta att vi har blivit föräldrar till en pojke som snart är 11 månader. Vi fick det magiska samtalet igår och är fortfarande i chock.

• Glitter2

Vet du Lapinette, att vi nu har följt varandra i trådar på både bt och här på fl i 9 år
    Det känns som jag känner dig, lite iallafall, och just nu glädjs jag stort med er båda!

Svar på tråden Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10