Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10
Fortsättningstråd där vi stöttar och följer varandras resa mot det gemensamma mål vi har!
Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m47159787.html
Fortsättningstråd där vi stöttar och följer varandras resa mot det gemensamma mål vi har!
Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m47159787.html
Känner och känner, men du förstår vad jag menar
Glitter - jag förstår vad du menar!
Har idag sprungit runt och fixat de papper som behövs för att få ett pass till vår son samt medgivande från Soc. om att vår adoption kan fortgå. Maken är nu på väg till Adoptionscentrum för att lämna in dessa. Har även berättat för min stackars chef idag (som inte visste något alls). Maken har även meddelat för sin chef. Saker och ting börjar "landa" och vi har nog börjat förstå så där lite smått att vi ska bli föräldrar.
Åhhh Lapinette, Grattis!! *Jag ryser* Så underbart!!
Är det 3-5 månader nu innan ni kan resa iväg? Har jag förstått det rätt då?
Åh, Lapinette... Jag har inte varit in på Familjeliv på evigheters evigheter åsså idag göra jag det och får höra världens bästa nyhet! Jag började gråta när jag läste om ert barnbesked - så fint, så STORT! Massa massa massa grattis till dig och din man!! Vilken fin söndag det här blev
Kram till alla er andra tjejer - ska läsa ikapp när jag hinner...
Förresten Lapinette, våra pojkar måste vara jämngamla ganska så precis faktiskt! Vilken hade trott det för x antal år sen ?!
Needed - tack och var skoj att vi har jämngamla söner . Ja, det är lite konstigt att jag helt plötsligt har "kommit ikapp" flera av mina väninnor som fått barn det senaste året. Vår son är född i augusti 2011.
Lycka - resebeskedet kan i princip komma när som helst fram till i december. Fick idag veta att det med största sannolikhet blir så att vi som har fått barnbesked innan dags datum kommer att få gå enligt de gamla bestämmelserna och slipper den nya lagen som träder i kraft 1 augusti (där alla adoptioner ska gå igenom ett domstolsbeslut). Jag hoppas AC har rätt för det innebär att vi kommer att få barn i år.
Å jag har inte varit inne på evigheter, jag har under de första månaderna av graviditeten mått galet illa och varit mer eller mindre utslagen fram tills nu, i v15 då jag börjar känna mig någorlunda ok. Allt är däremot ok med själva magen vilket ju är huvudsaken och jag har haft mycket färre blödningar den här gången vilket känns otroligt skönt.Har fortfarande svårt att förstå att det är sant dock.
Stort stort grattis till Lapinette! Förstår att det måste kännas overkligt. Nu är han snart hemma hos er! Vilken spännande tid ni har framför er nu! Ser så fram emot att följa er under hösten!
Sofia: total skit med att det inte blev ngt försök före semestern, men som du skriver, nu har du verkligen chans att vila upp och återhämta dig efter det år som varit. Och snart är ni påt igen. Har ni fått nån ny tidsplan?
Hoppas allt är bra med er andra och att ni har en skön sommar!
Åh Lapinette! Grattis gratttis så härligt att höra, ryser även jag av glädje.
Miss Gul, så skönt att höra att det är bra med magen. Tycker synd om dig för hur du mått dock.
Sofia, usch och fy så drygt. Önskar dig en lugn och skön sommar och lycka till inför nya tag till hösten.
Gläds åt att få bli moster nästa år, hoppas att allt går vägen. Annars är det bra med oss, jobbar ett par v till, sen 3v semester innan skolan drar igång igen.
Kramar till alla!
Vi var på ultraljud igår och allt står inte rätt till med vår bebis. Man såg tecken på grava hjärnskador och med största sannolikhet kommer vi att behöva avbryta graviditeten inom ett par veckor. Hur överlever man nåt sånt kan man undra? Räcker det inte med allt man behövt stå ut med för att bli gravid? Tydligen inte. Sen abort i v 21 ska man vara med om också.
Hade vi inte haft vår son hade jag nog gett upp totalt och hoppat framför tåget eller nåt, men nu finns han tack och lov och livet måste mitt i allt kaos fungera.
Är mest förvirrad nu o och försöker förstå.
Nej miss Gul!
Skickar massor med kramar. Vad hemskt! Sånt ska man inte behöva gå igenom. Min bror + fd fru råkade ut för en liknande historia men då med 3 missfall i bagaget och ännu inget barn. Det blev så småningom 2 välskapta pojkar. KRAM