• Svar på tråden Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10
  • Sofia71

Glitter: grattis till det lilla flickebarnet!! Hur länge måste hon ha skenan?

Miss Gul: även om det känns märkligt att vara igång igen gissar jag att det är med ganska stor spänning!? Hur ska man veta vilken klinik som känns rätt!? Vi ställde oss själva den frågan och kom fram till att det är i stort sett omöjligt - åtminstone var det det för oss. Hur som helst så tror jag inte heller att det spelar så stor roll. S:t Göran verkar vara lite mer för att odla till blastocyster än CvL om det kan vara viktigt för er...

• Sofia71

Stackars liten! Men det ska säkert gå bra och tiden kommer gå fort!! Njut nu och bekanta er med varandra! Sköt om dig!

• Gazelle

Grattis Glitter! Skönt att förlossningen gick fort. Vad säger storasyster så här långt? Ledsamt med höftledsproblemen. Förstår att det känns jobbigt. Ta hand om er!

Miss Gul - lycka till med kommande försök oavsett val av klinik.

• Lycka77

Grattis Grattis Glitter!! Underbart med en till liten tjej! och så skönt att förlossningen gick bra. 
    Jag förstår att du är ledsen pga skenan, och visst kommer det är bli lite extra bök och stök med den, min brorsdotter hade sådan när hon var nyfödd.  Men visst är det en väldigt liten risk att hon inte blir bra. 

Miss Gul - vi gjorde ivf på CvL och fick ju till stora tjejen där, men ändå kan jag inte riktigt rekommendera dem. Jag kände inte att läkarna lyssnade på mig, och inte hade de mycket till empati, även om de säkert r väldigt kunniga. Har man inga "andra problem" är de nog bra, men vill man pröva något nytt, tex Trombyl, sätter de sig på tvären! 

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Miss Gul

Yay och stort grattis till Glitter! Förstår dock att det känns tungt med höftproblemen. Jag har också vänner vars barn fått skena och det har gått jättebra. Jag tror inte att barnen uppfattar det som något besvärligt heller - de vet ju inget annat. Hoppas att det känns lite bättre nu efter ett par veckor?

Hos oss har det gått rätt fort, jag började spraya i fredags och beräknad ÄP blir 23-27/4. Vi bestämde oss för att stanna kvar hos vår utredande läkare som är samarbetsdr med CvL - det enda vi gör hos CvL är ÄP och återförande, resten sköter hon. Hittills verkar hon bra - jag ska få börja med trombyl direkt efter återförande så får vi se var det landar.

Sofia - hur går det för dig? Och hur är det hos er andra? 

• Glitter2

Tack snälla ni alla
    Vi är väldigt väldigt lyckliga att det faktiskt är inte bara ett, utan två mirakel i våra liv!
    Och nu har vi ju vant oss vid skenan. Första dagarna var riktigt jobbiga men nu verkar det gå bra och J's höfter verkar gå åt rätt håll

Spännande med alla syskonförsök här i tråden, för visst är det syskonförsök för dig Miss Gul?
    Kram till er alla

• Sofia71

Miss Gul: det går bra tack. Inväntar omslag på ÄL-stickan för att göra FET nästa vecka. Har en två dagars och en blastocyst. Tror att det blir två dagars embryot då det är mest praktiskt och bekvämt pga påsken...

• Sofia71

Då blir det FET imorgon på vårt 2-dagars embryo i naturlig cykel.

Glad Påsk på er alla!!  

Svar på tråden Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10