Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10
Fortsättningstråd där vi stöttar och följer varandras resa mot det gemensamma mål vi har!
Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m47159787.html
Fortsättningstråd där vi stöttar och följer varandras resa mot det gemensamma mål vi har!
Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m47159787.html
Jag smygtestade idag. Det blev ett "gravid". Galet.
Miss Gul
Hurra hurra
Sofia
De stoppade upp behandlingen med att jag bara tog "hålla-kvar-hormonet" i 3 dagar och då gick de flesta blåsor tillbaka. Jag tror det var drygt 20 blåsor till slut. Det blev 12 ägg tror jag, 9 var "bra" 5 befruktades men inget till frysen då inget av dem var tillräckligt bra. Men ett "guldägg" som de sa på SH.
Jippie Miss Gul, Grattis grattis grattis!!! Jag tog progesteron till v.12, men jag tror ivf-klinikerna rekommenderar till td.
Miss Gul! Vilken lycka!! Stort stort grattis!!
Tacktack det känns overkligt och jag är livrädd att det riktiga testet som jag ska ta på lördag visar något annat. Ringde Linné häromdagen och berättade om testet samt frågade om proggisarna och de hävdar med bestämdhet att det räcker med 14-dagars dos så idag har jag tagit sista tabletten. Nu nojjar jag såklart för att det ska göra att det skiter sig. Jag är dock övertygad om att det är Trombylen som gjorde susen så att det öht gick vägen. Har fått tid för vul den 28/5.
Miss Gul: Håller tummar och tår!!
Var på kliniken igår och pratade med Dr C och jag kom dit med en viss förhoppning att min kropp är snäll mot mig: Fick min blödning i torsdags - skulle inte ha den förrän måndag, 2 veckor efter plocket - vilket kanske skulle betyda att jag skulle hinna vila en månad och göra en ny behandling i juni istället. Och så blir det!! Kommer bli plock midsommarveckan och enligt kliniken är det ok med plock absolut senast måndagen efter midsommar!!! Är väldigt glad över detta! Känner mig urlakad och trött så jag har svårt att se att min kropp skulle ha pallat en behandling nu och vänta ända till i höst kändes plågsamt!
Sofia: Å så skönt! Jag hade heller aldrig orkat köra en vända till direkt efter. Passa på att vila ut nu! Jag trodde att alla stängde till midsommar, men det där lät ju superbra!
Sofia
Åh vad skönt att något går din väg
Tack tjejer. Ja, det var en befrielse att veta att vi hinner innan sommaruppehållet! Min man Måste dessvärre jobba (han flyger) mån-ons midsommarveckan och jag gissar att det är då det blir plock. Hade kontakt med kliniken som sa att det går bra att han lämnar in ett prov de fryser in. Då måste de göra icsi men det hade vi ju ändå bestämt att göra denna gången. Skönt att veta att det ändå löser sig men hoppas förstås att plocket blir en dag då han är hemma. Alltid är det något!