Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10
Fortsättningstråd där vi stöttar och följer varandras resa mot det gemensamma mål vi har!
Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m47159787.html
Fortsättningstråd där vi stöttar och följer varandras resa mot det gemensamma mål vi har!
Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m47159787.html
Kan bara instämma med Sofia, det var bra länge sedan man var in och läste i den här tråden. Kul att det är lite liv i den igen.
Hoppas att ni alla underbara tjejer mår bra.
MissGul - hoppas ni båda mår bra nu och att du har kommit in i mammarollen.
Glitter och Sofia - hoppas att era framtida försök tar sig!
Lapinette - Hur går det för er?
Mala - jag förstår att det är dubbelt att ha fått diagnos, hoppas du har landat lite i beskedet.
Need, gumman - hur mår du?
Här är det bra, men väldigt förvirrande. Jag har mått dåligt senaste 2 veckorna och bokat tid hos min husläkare för koll av bltr mm, haft problem med det tidigare. Sen uteblev mensen och då blev jag misstänksam. Inte för att jag trodde att vi någonsin skulle lyckas hemma, och jag var helt inställd på att testet skulle vara neg, men så var det inte...... I går morse testade jag +!
Vi ska till gyn nästa vecka, jag har redan satt igång med sprutor, tabletter, och vagitatorer, som jag sån tur var hade kvar hemma sen tidigare. Troligtvis är det jag bara i v5 så det är lååååång väg kvar innan vi kan tro på detta. Men det är ändå helt otroligt!
Lycka!!! Men så roligt!!! Ja, det är tidigt förstås, men jag håller alla tummar för er.
Jo, det är dubbel känsla, men bara att gilla läget. Nu har jag ju chans att få hjälp.
Sofia, tack! Jo, det blev 2,0 så jag är säker på att komma in. Kanske din bror borde göra en utredning då, det blir ju så mycket lättare med livet om man kan få hjälp. Håller tummarna för ert syskonförsök!
Glitter, spännade, håller tummarna för er. Du får se till att lugna ner jobb-tempot lite nu då.
Annars är det bra med oss, barnen fyllde 3 år i onsdags, tänk vad tiden går, och igår slutade de med nappen och blev stora. En del abstinens, men redan i kväll gick det bättre än igår, och då har de varit väldigt förtjusta i nappen, och vi med ska erkännas, mycket smidig ljuddämpare.
Min syster har börjat sina barnförsök och nu fått diagnos endometrios, tur i oturen att hon haft så ont så hon relativt snabbt fick komma in för undersökning som visade på chokladcystor och nu ska hon nedregleras i 6 månader med sprutor 1/mån, sen ska de operera tror jag. Hoppas att det går bra för dem sen.
Kramar till alla, och hoppas få höra ifrån alla och även er som varit borta ett bra tag.
Blir förresten inte trådar stängda nu längre? Förr var det väl tre månader efter trådstart som gällde?
Gott nytt år allihop!
Lycka - vilken grej! Grattis. Hoppas ett det går vägen för er. Förstår att det otroligt. Varit hos gyn nu?
MissGul - vilken otäck upplevelse och vilken otur du haft. Hoppas att du mår bra nu.
mala - grattis till fint högskoleprovresultat! Kul med läkarprogrammet så småningom.
Glitter - vad kom ni fram till på SH? Ny behandling snart?
Sofia - förstår att du känner dig skeptisk till St Göran vid det här laget. Kanske ska ni satsa på nytt färskförsök? Lite högre chans att lyckas med det än med FET. Och de frysta finns ju kvar under tiden. Men såklart svårt att råda någon.
Vi funderar alltjämt på FET (3 embryon kvar hos StG) i vår/sommar. Men vet inte om jag orkar med stressen och oron under hela processen. Blev faktiskt gravid i höstas, men fick ett tidigt missfall. Det väckte en hel del känslor som jag varit lyckligt förskonad från ett bra tag. Dessutom, eftersom graviditeten var helt oplanerad, fick det oss att på allvar mer tänka över om vi vill ha fler barn. Nu kom vi i och för sig fram till att vi vill det, men jag börjar också känna mig stressad pga av åldern (nyss fyllt 40). Ja, ja, vi får se. Finns det några som helst bevis på att det är enklare att bli gravid någon tid på året?
Gazelle: Gissar att du då också känner att det faktiskt kan gå att bli gravid utan hjälp och kanske det som gör att du drar dig för hela den kliniska processen!? Vi blir inte gravida trots alla försök under åren så jag börjar misstänka att det nog inte kommer gå utan hjälp. Har därför fattat beslut och kommer köra ett helt nytt plock i nästa cykel i februari! Känns skönt att ha fattat ett beslut och plötsligt jättespännande!
Det blir S:t Göran trots allt. Känns ändå tryggt med Dr C som är så otroligt tillmötesgående hela tiden och skönt att slippa gå igenom allt igen med ny läkare på ny klinik. Tror väl ändå inte att det är någon klinik som är bättre än någon annan. Alla måste ju ändå någonstans jobba för att så många som möjligt blir gravida med deras hjälp för att bättra på sin egen statistik kan man tycka...
Har aldrig hört talas om att det är någon tid på året då man har lättare för att bli gravid! Däremot så är det ju många som föds i mars som då blivit till runt midsommar!
Men dra på trissor Lycka - miraklet drabbade även dig!!! Håller alla tummar och tår för att det går vägen för er
(Kikar bara in en snnbbis, skriver mer om en stund)
Nämen titta vad det händer saker! Halloj allihop! Stort grattis till Miss Gul och lilla parveln - jobbigt med infektion och allt men skönt att det är över nu! Och Lycka, gravid bara sådär! Grattis!!
Och Mala, jag säger som alla andra, det måste kännas bra att ha fått diagnos och kunna få behandling också. Coolt med läkarlinjen!
Och många kramar till Need - och grattis till bröllopet, vad roligt!
Lapinette, vad spännande det låter med Sydkorea! Hoppas att ni snart kommer vidare där.
Här går tiden fort som för alla andra tror jag - grabben är två och ett halvt nu och nära en meter lång och man kan föra långa diskussioner med honom och han är naturligtvis fortfarande heeeelt underbar.
Vi har funderat lite grann på om vi ska göra nya ivf-försök, men har inte kommit till skott än. Man går ju och fyller 40 i år till råga på allt
Kramar till er allihop, Gazelle och Glitter och Sofia71 och om jag missat nån så kram på den också!
Och Skorpis, hur kunde jag glömma Skorpis! Kraaam!
Hej Muskot! Jag fyller också 40 i år och vi kände att det var dags att få lite hjälp på vägen mot ett syskon. Fick tillbaka en två-dagars igår faktiskt! Hade hoppats på att våga odla alla till blastocyster men kände att vi tar en fining nu och så hoppas vi på de andra fyra till på måndag-tisdag och att de hamnar i frysen då!
Sofia - gratulerar till ruvarstatus. Håller tummarna nu!
Muskot - Två år är en härlig ålder. Jag gillar verkligen när de små blir mer snackiga (begripligt snackiga, alltså).
Här lunkar det på, Sigrid fyller två om tre månader och har precis flyttat ur spjälsängen. En härlig sjukdomsperiod har vi bakom oss också. Nu längtar i alla fall jag efter våren!
Det blir nog FET-försök i antingen juni eller augusti/september. Tror att jag skulle ångra mig om vi inte tar den chansen att bli gravida igen. Får väl kontakta StGörans och se när de har möjlighet att ta emot oss och också kolla vilken behandling de tänker sig. Har bara gjort ett FET tidigare, det var stimulerat.