• Chaia

Hey Jude 16

Hey Jude 16

Välkomna!

Dags för en ny tråd igen. Del 16 den här gången!

Detta är en glad tråd och som vanligt får den här beskrivningen, gjord av Marcink, sammanfatta tråden:

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Tänk på att skriva på svenska eller översätta så att alla förstår.

• Svar på tråden Hey Jude 16
  • Chaia

Kiralves: Pärlfiskarna var jättebra! Extra roligt med opera på svenska tycker jag.

Du får hojta till när bandet ska spela nästa gång..

• Chaia

elims: Potatisgratäng brukar funka jättebra att värma på dagen efter tycker jag. Den blir nästan bara godare av det!

• Kiralves

hej, på väg till stockholm:)

Chaia..vad kul, måste se om den går än. Ja roligt med opera på svenska...jag har sett många Mozart operor på svenska (dock inte mina favvisar) samt en Wagner... men jag älskar Puccini och dem har jag aldrig hört på svenska.. men jag brukar läsa hela handlingen till operan innan akt för akt..då vet man ju;)

Jag och barnen ska fira Chanukka... så jag letar recept och traditioner...gjorde det ju förra året med och ska väl utveckla lite. I år blir det kanske en tydligare symbolik i högtiden för oss med oljan som räckte länge som symbol för Guds hjälp.
    Jag har ingen aning om hur jag klarat ekonomin sedan jag flyttade från paul, vi har levt av typ inget, men de har fungerat och vi har inte varit hungriga. När det verkligen knipit har jag hittat lite pengar i en ficka eller så har någon gett oss lite mat eller så...men oftast har det funkat. Tror absolut att vi fått extra hjälp dock.... som med oljan

• Kiralves

Chaia, om bandet, de ska kanske spela nu i december,,,,ska kolla upp det lite närmare... och jag lovar att hojta :)

• elims

Shavua tov, hoppas alla får en bra vecka!

• Hattifnatt

Shavua tov allesammans!

Jag var med dottern H på klädparty ( meandi) hos Fajga i går, och trots att jag handlat fullt tillräckligt på MeandI under hösten slank det ner ett och annat ändå, förstår inte riktigt hur det gick till....
    Lilla L är för övrig tmycket duktig på att baka, kan jag meddela ( och mamma Fajga också givetvis )

Här har vi haft femårskalas för H, på Stadsmuseet i Gbg , med halsbandsjakt och spöken och pyssel och rosa marsipantårta. Lyckat, tretton lyckliga barn och trötta föräldrar!

• elims

halsbandsjakt låter kul!

Har era barn haft mardrömsperioder runt 1,5 år?
    Sonen kan vakna mitt i natten och vara helt hysterisk och otröstlig, det är nästan lite läskigt. Inatt var inte kul alls...

• elims

halsbandsjakt låter kul!

Har era barn haft mardrömsperioder runt 1,5 år?
    Sonen kan vakna mitt i natten och vara helt hysterisk och otröstlig, det är nästan lite läskigt. Inatt var inte kul alls...

• Chaia

Låter mysigt med kalas Hatti!

Elims: Det där med mardrömmar tycker jag kommer i perioder. Påfrestande för alla såklart, men det går över..

Mayasmama: Hur går det med allt?

Svar på tråden Hey Jude 16