• Chaia

Hey Jude 16

Hey Jude 16

Välkomna!

Dags för en ny tråd igen. Del 16 den här gången!

Detta är en glad tråd och som vanligt får den här beskrivningen, gjord av Marcink, sammanfatta tråden:

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Tänk på att skriva på svenska eller översätta så att alla förstår.

• Svar på tråden Hey Jude 16
  • tutim

Nämen gratulerar Chaia! Vad trevligt med champagne och allt!

• Hattifnatt

Åh, grattis Chaia!
    Jag är också närsynt för övrigt, mest på det ena ögat, och har i vuxen ålder fått en viss astigmatism. Jag bär nästan alltid kontaktlinser dock, har aldrig riktigt gillat glasögon.

Mayasmama: jag (och en del av er andra) vet ju att den där buffén är otroligt god! Delar du med dig av receptet på laxen eller är det hemligt?

Kreplach - är det alltid lever i dem? Jag gillar inte det i någon form ( kräktes en gång efter skolans stuvade levergryta och sedan dess är det omöjligt att äta). För annars låter det ju gott

Här har lilla H ( som fyller fem år snart) drabbats av en otrolig mammaklängighet, från att egentligen vara en liten kavat tjej, och dagislämningarna har blivit lite knepiga. Vill inte släppa mig, svår att avleda, men trivs annars bra på dagis ochnär jag väl gått går det jättebra. Men det är svårt med mammahjärtat att lämna just nu, känner jag....

• mayasmama
    Hattifnatt skrev 2009-11-23 08:29:26 följande:
    Åh, grattis Chaia! Jag är också närsynt för övrigt, mest på det ena ögat, och har i vuxen ålder fått en viss astigmatism. Jag bär nästan alltid kontaktlinser dock, har aldrig riktigt gillat glasögon. Mayasmama: jag (och en del av er andra) vet ju att den där buffén är otroligt god! Delar du med dig av receptet på laxen eller är det hemligt? Kreplach - är det alltid lever i dem? Jag gillar inte det i någon form ( kräktes en gång efter skolans stuvade levergryta och sedan dess är det omöjligt att äta). För annars låter det ju gott Här har lilla H ( som fyller fem år snart) drabbats av en otrolig mammaklängighet, från att egentligen vara en liten kavat tjej, och dagislämningarna har blivit lite knepiga. Vill inte släppa mig, svår att avleda, men trivs annars bra på dagis ochnär jag väl gått går det jättebra. Men det är svårt med mammahjärtat att lämna just nu, känner jag....
    jag skikar recept till dig privat på laxen - inte hemligt, men behöver ju inte ge det till hela FL.

ang kreplach så gjorde jag och fyllde med kokt kycklignkött - körde det med lite soppa/buljog och lite persilja och korainder i matberedare till en smet och fyllde med - jag tänkte lite som ravioli - de kan man ju fylla med vad som helst
  • Chaia

Hatti: Jag har ätit kreplach med nötkött i. Dessutom kan man fylla dem med färskost.

• elims

kan jag snälla också få receptet på laxen? *blink blink*

Här hemma åt vi en slags gnocchi- och laxgratäng ikväll, blev faktiskt ganska gott

• elims

ah, favvobloggen poppar upp igen...

• elims

fast sådär jämna och fina krepelach som på bilderna brukar inte hämna i mina tallrikar iallafall...

• mayasmama
    elims skrev 2009-11-23 19:06:18 följande:
    kan jag snälla också få receptet på laxen? *blink blink* Här hemma åt vi en slags gnocchi- och laxgratäng ikväll, blev faktiskt ganska gott
    självklart!
Svar på tråden Hey Jude 16