• Chaia

Hey Jude 16

Hey Jude 16

Välkomna!

Dags för en ny tråd igen. Del 16 den här gången!

Detta är en glad tråd och som vanligt får den här beskrivningen, gjord av Marcink, sammanfatta tråden:

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Tänk på att skriva på svenska eller översätta så att alla förstår.

• Svar på tråden Hey Jude 16
  • Hattifnatt

ELims: vår son hade en sådan mardrömsperiod i ungefär den ålders - lite som nattmaror men kanske lite för små för det. Det var en kortare period och sedan försvann det igen.

• bubele

Elims
    L drömmer oxå mardrömmar i perioder, tror det började i samma ålder som för D

Hatti
    Stora lilla H!

• En helt vanlig mamma

Grattis till stora tjejjan!!

Elims, sover han bättre generellt nu? Nati har haft skrikperiodr nu o till, svår6t att veta vadd et har varit, men det han ofta passerat ganska snabbt. Nu vill han att jag ska sova med honom i hans säng när han vaknar till på natten. Så jag låg som en ostkrok i hans lilla barnsäng och kramades, hur mysigt som helst. men, så vill ju även Beni ha mamma o kramas med så jag smög tillbaka till vår säng vid 06.30 snåret efter 90 minuter i Natis säng...

Vi har bokat en natt på ett urmysigt bed & breakfast uppe i kiryat shmona från juldagen till annandan. Ska bo där med mina förädrar då vi ska passa på att se ungefär heeeela Israel....Nu längtar vi!!!!

Sköt om er

• tutim

Grattis till stora fröken H!

NY - vilket B&B är det i K8? Låter himla mysigt iallafall, hoppas ni får en fin resa. Ska ni in på kibbutz A också och hälsa på?

Himmel, nu ska jag efter vad som har varit en riktig skitdag försöka få ordning på studierna lite. Ingen jättebra idé att plugga samtidigt som man är mammaledig, det har gått men det har gått segt.

Måste ju hinna klart innan United states of tara börjar

tjolahopp

• Hattifnatt

Stora lilla H tackar för alla gratulationer
    Hon önskade sig mest av allt ett sådant där "frisyr-och-smink-huvud-med-långt-hår" från Toys R Us och har varit helt salig sedan paketet öppnades.....

Vi har lyckats ha tre kalas, både kompisar, dagisfiration ( man får bara ha med sig frukt numera, H valde vindruvor, men det fanns konstaterade hon belåtet inga restriktioner vad gällde antalet glansiga serpentiner eller ballonger ) och i kväl kommer lite släkt och vänner. Fem år. Börjar skolan i höst. Min lilla skrutta...

Nyb; K8 har jag aldrig varit i, men en helt på ett fint B%B låter heeelt ok! Ha en riktigt fin resa hela familjen!

Nu få iväg två trötta barn till skola och dagis.

• En helt vanlig mamma

Oj, här var det stillsamt...

Vi var på liseberg igår, otrolig julstämning, men madre de mios vad mkt människor, gick knappt att röra sig...

Jag har pratat med min rektor idag, jag har begärt f.l tills sista mars men kommer mest troligt att vara hemma till aug. berende på vad som händer med P jobb.
    Blir galen av denna väntan.
    Han har efter ett samtal med VDn fått veta att han ska stanna som project controller inom koncernen, men han har inte fått skriftligt. Och med tanke på att han skulle varslats för 1 år sedan ganska precist, men fått hoppa än hit o än dit så vågar jag inte ge definitiva besked till min arb.givare.
    För blir P arb.lös så måste jag ut o jobba i april, tufft med sant.
    Så, nu har jag fått besked att kommer jag i april så blir jag mest troligt placerad ngn annanstans än på min avd. pga vikariesamordning m.m. Känns både och. Jag är sugen på att byta FSK, men det är ju liiite jbbigt att byta jobb också...Men, allt ordnar sig nog ändå, på ett eller annat sätt...

Nu ska jag gå o hänga med Nati en stund, han ser Nicke Nyfiken. Han är lite halvseg o vill inte äta...Hade feber förra veckan, men har inte riktigt återhämtat sig...

Sköt om er alla.

• Tili

Hej allihopa!

Är här men har absolut ingen tid alls att skriva. Ligger efter totalt i skolan och L har sluta sova igen så jag är inte riktigt i topp form.

Hoppas att ni alla mår bra och att ni har börjat ladda inför Hannuka.

Någon som ska till centret i Stokholm på söndag när det är Hannuka firande för barnen?

Ska börja coacha på meandi så nästa vecka ska jag ner till malnö och se nya kollektionen. Det är min ljuspunkt just nu!!!

• elims

Japp här laddas det inför chanuka
    chanukaljusstaken är putsad och alla presenter är köpta och inslagna!

Idag ska maken köpa chanukaljus och beställa sufganiyot (nä, jag tänker inte ge mig på att baka egna, överfriterade degklumpar blir ingen glad av )

Svar på tråden Hey Jude 16