• Chaia

Hey Jude 16

Hey Jude 16

Välkomna!

Dags för en ny tråd igen. Del 16 den här gången!

Detta är en glad tråd och som vanligt får den här beskrivningen, gjord av Marcink, sammanfatta tråden:

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Tänk på att skriva på svenska eller översätta så att alla förstår.

• Svar på tråden Hey Jude 16
  • mayasmama

oj jösses yamit - vilken pärs!!! säger också mazal tov och ta en dag i taget, och försök att vila så mkt det bara går!

skall iväg och jobba, har lite strul med tjejen som jobbar hos mig och vågar inte förlita mig på att hon gör det som behövs göras och jag har fått den absolut största beställningen jag fått - tex 110 kg kycklingwok , 90 kg pastasås, 17 lasanger stl XXL, 36 pajer/kakor stl XXL - inte klokt. Men det blir fina räkningar att skicka iväg.

Min mamma är till råga på allt sämmre igen och ligger isoleras på infektionsavd m streptokocker. Får så stark medicin att hon mest är helt groggy och vet inte riktigt var hon är, och blir paranoid då och då.

blir en ngt knepig jul hos oss, men nu har vi klätt granen med massa fina dekorerade pepparkakor så nu börjar det kä'nnas lite mer juligt.

• Chaia

Lycka till idag mayasmama. Det låter verkligen som helt absurda mängder mat! Är det till något café?

• Chaia

Vad tror ni om paj med grönkål, mögelost och valnötter förresten? Kan det bli en bra kombo?

• mayasmama

det är till tre cafeér - men ja det är sjukt mkt - går rätt bra för dem nu kan man väl säga.

jag skall göra auberginepaj med chevre, pinjenötter och honung idag - fast det är till en kompis mamma. Den är så himla god att jag nog gör en till oss också

grönkålspaj låter också väldigt spännande!

• Chaia
    LadyLovelylock skrev 2009-12-20 14:55:17 följande:
    Shalom Kikar in...
    Hej hej!
  • Tili

Mazal tov Yamit!!

Låter som ni har haft en riktigt jobbig tid! Hoppas att allt är bakom er nu så ni bara kan blicka framåt och mysa med era barn!

Kramar

Mayasmama: Wow vilken beställning låter fantastiskt! Hoppas allt ordnar sig med den anställda och att mamma kryar på sig!

• Hattifnatt

Yamit: mazel tov!
    Men vilken pärs ni har haft! Så rädd och fått orlig du måste varit och så skönt at allt gick bra till slut!

Nu hemma med sjuk liten H så får gå och pyssla om henne lite.

Tili: jag har ju glömt fråga, hur har det gått med utredningen och dagvistelsen för lilla L?

• Yamit
    Hattifnatt skrev 2009-12-21 13:04:46 följande:
    Yamit: mazel tov! Men vilken pärs ni har haft! Så rädd och fått orlig du måste varit och så skönt at allt gick bra till slut!
    Ja det har ju gjort att jag inte vagar skaffa fler barn nu, for tank om det hander igen . Turligt nog sa lossnade den precis nar vi skulle till jobb, sa maken tog mig snabbt till sjukhuset, men det kunde ju lika garna ha hant pa vag till jobb (sjalv pa motorvagen, avsvimmad vid vagrenen och utan batteri i mobilen). Da kunde ju barnet dott innan man fick hjalp. Och det kan ju handa en tidigare vecka ocksa, sa att barnet blir skadat/gravt handikappat nasta gang. Sedan sa fick jag inre blodningar nar de lappat ihop mig, sa de fick oppna upp mig igen for att stoppa det, sa det finns ju risk for ens eget liv ocksa (som man faktiskt inte tanker pa, for det ar ju ?bara? kejsarsnitt). Vill ju inte lamna maken ensam med 4 barn heller. Sen undrar man ju varfor det hande. Ar det pga sammanvaxningarna fran de andra snitten (stod i operationsreporten att jag hade grava sammanvaxningar och att anatomin var svar att forsta sig pa) sa att jag inte ar sa elastisk langre? Ar det pga min alder? Kanske pga extra arbetsuppgifter pa jobb som gjort att jag maste resa mig ideligen (jag kande att det gjorde ont veckorna innan)?
    Och smartan med infekterat snitt vill jag inte ga igenom igen.
    Sa mitt i allt sa sorjde jag det 4:e barnet som jag inte kommer att vaga skaffa, trots att jag borde varit glad for barnet som precis fotts. Men nu ar som sagt allt bakom oss och jag gläds for det jag faktiskt har: 3 fina friska barn.
    Dessutom sa far man mammaledigheten forlangd om barnet ar inlagt langre an 2 veckor, sa jag har inte ?missat? nagot av de numera 14 veckorna man har, utan mammaledigheten raknas fran den dagen han blev utskriven .
Svar på tråden Hey Jude 16