• Chaia

Hey Jude 16

Hey Jude 16

Välkomna!

Dags för en ny tråd igen. Del 16 den här gången!

Detta är en glad tråd och som vanligt får den här beskrivningen, gjord av Marcink, sammanfatta tråden:

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Tänk på att skriva på svenska eller översätta så att alla förstår.

• Svar på tråden Hey Jude 16
  • elims

Hej allihopa!

Hur går det mayasmama? Har du tagit lite ledigt nu dessa dagar får jag hoppas. tänker på dig!

Det är dags för inskolning för sonen!

Hur har det gått för era barn vid inskolningen? Några tips?!

• mayasmama

hej på er

just idag är en bra dag, känns ok. igår var jättejobbig. det går väldigt upp och ner...

har börjat skola in millie idag, känns jättebra. hon fann sig tillrätta med en gång så det kommer gå fort, hon skall sova redan på onsdag.

ledig är jag definitivt inte, just nu är det enbart en nackdel att vara egen företagare. Jag har 2 jobb denna veckan varav det ena är till rabbinen ihop med biskopen - ngn internationell ungdomsförening. jag kan bara inte låta sånna jobb gå till ngn annan - mamma hade definitivt inte velat det. Men i torsdags tackade jag nej till ett jobb som skulle vara samma vecka som begravningen - där går gränsen kännde jag.

Jag måste säga att jag nästan är lite imponerad av mig själv - många andra hade nog gått in i väggen för längesen....men jag känner ju verkligen att det inte är meningen att livet skall vara så här jobbigt - inte ens jag orkar hur länge som helst.

funderar på att se om jag kan åka på spa en natt under våren, om jag har råd. kanske åka helt ensam....fast jag har väl häcken full hela våren....

just nu längtar jag jättemkt efter min brors lilla bebis som skall komma vilken dag som helst nu - ett nytt liv, med allt det magiska det innebär. Detta lilla barn kommer alltid ha en speciell plats i vår familj. Hon som kommer med glädje mitt i all sorg....

• mayasmama

fick precis reda på att en av min mammas bästa vänninor gick bort igår! Hon hade obotlig cancer och har varit jätte jättedålig länge, men läskigt att det kommer just nu. hon stod med i en annons till min mamma i tidningen igår....mina tankar går till deras gemensamma bästa vännina som förlorat sina bästa vänner med bara ett par dars mellanrum....

• En helt vanlig mamma

Mayasmamma, jag kan inte mer an att skicka nagra styrkekramar. Jag hoppas att du orkar ta dig igenom forlusten av din mamma, kan fortsa att det maste vara kaos...

ta definitivt en weekend i var, kommer du nog inte att angra.

Jag bakar nu bullar med ungarna, sa vi har fika for helgernas grillutflykter, ar ju ett underbart vintervader.

Kram pa er alla

• Chaia

Åh, receptblogg!

Elims, jag träffade förresten maken din med sonen på väg till dagis imorse. Tänk att han ska bli dagiskille nu! Ls (och min) favorit"fröken" kommer att gå på föräldraledighet snart och jag har fasat lite för det. Men nu har jag fått reda på att det kommer att komma en jättebra ersättare. Är så glad!

• Chaia

Hej på er alla! Hoppas att ni mår bra. Här är det lite ledsamt eftersom barnens gammelfarmor gick bort igår. Hon var ju över nittio år och allt gick fridfullt till, men det känns sorgligt att en epok gått i graven.. Begravning på tisdag..

Kram på er!

• Chaia

..och maken missar begravningen eftersom han är i Florida på konferens.. tur att han gick till sin mormor innan resan i torsdags och hälsade på i alla fall.

L bad mig att koka hönssoppa till mormor så det gjorde jag. tydligen var det sista hon sa innan hon dog.. - Kan jag få lite mer buljong tack. Det känns skönt på något sätt att hon fick äta sin hönsbuljong det sista hon gjorde. Det som hon växt upp med.

• Tili

Tråkigt för er Chaia! Men skönt att det var fridfullt! Kramar

• mayasmama

idag firar vi mammas födelsedag, minns hennes liv och säger vårt sista farväl.....

Svar på tråden Hey Jude 16