En helt vanlig mamma skrev 2010-02-05 16:30:38 följande:
Hej.Mayasmamma, jag tror att du gör absolut rätt i att ta tag i Ella om det känns som om att du ofta drar det kortare strået. För det mesta försöker man att klara av allting in i det längsta, men BUP samtal för er alla eller en kurator för dig kan ju ofta kasta nya sken över situationen. Och är stå att Ella behöver lite extra stöd eller vägledning är det väl superb. att man får den så fort som möjligt. Varför ha det olidligt längre än man behöver?Vad säger FSK om hennes betende? Ser det den tvångsmässiga sidan du ser? Ibland kan ju vissa barn gå i i det mer än andra utan att det betyder ngt, men i och med att man som förälder är orollig och uppgiven så gör du rätt i att söka hjälp.Min syster hade som liten behövt hjälp, och min mamma som arbetar med barn borde ha sett alla signaler. Eller signaler och signaler, det var så tydligtett betende hos ett barn som mår dåligt. Hon fick ingen hjälp förrän hon skar upp sina handleder som tonåring.( Nu menar jag INTE att Ella mår så dåligt, utan att det är bättre våga se än att blunda.)Här hemma rullar det på som vanligt. Vi sover superdåligt, men klarar oss med kaffe och kaffe. Börjar dock få lite fysika men, som ögonryckningar och mkt huvudvärk. Kan dock även ha med min syn att göra så jag ska äntligen till en optiker på söndag...Sköt om er alla o shabbat shalom.
har fortfarande inte ringt - har så svårt att förmå mig att göra det....men jag vet att jag borde. På förskolan känner de inte alls igen den bild som jag ger dem om hur E beter sig hemma. Det är väldigt bra iofs, det tyder på att det nog inte är ngt "fel" på henne. på bvc har de tidigare sagt till mig att hon är väldigt intelligent och väldigt mkt känslobarn och det stämmer nog. Hon är väldigt manupulativ för att vara så liten....jag lätt sätta sig i ett hörn och gråta och mumla att " Ingen älskar mig - jag vill att min mamma skall älska mig" - det känns ju inte helt normalt för en 3,5åring???