• Tili

Hey Jude 16

Hej allihopa!

Är här men har absolut ingen tid alls att skriva. Ligger efter totalt i skolan och L har sluta sova igen så jag är inte riktigt i topp form.

Hoppas att ni alla mår bra och att ni har börjat ladda inför Hannuka.

Någon som ska till centret i Stokholm på söndag när det är Hannuka firande för barnen?

Ska börja coacha på meandi så nästa vecka ska jag ner till malnö och se nya kollektionen. Det är min ljuspunkt just nu!!!

• Tili

Usch mayasmama det där låter jättejobbigt!!!!!

Du måste lära dig att säga nej för om du går in i väggen vad händer då????

Håller tummarna att allt går bra och att du inte behöver slita för mycket.

Tutim: Håller med dig helt och hållet! Jag hade inte tyckt att det är ok att gå till kyrkan! Tycker att det räcker att det är så mycket jul pyssel, lucia m m på de kommunala förskolorna. De sakerna känns inte så religösa så det är ok. Gränsen går vid kyrkan!

• Tili

Chanuka sameach!!

Vi fick stvå gigantiska paket skickade från saba o safta i Israel med massor av presenter, choklad, kaffe, kläder så nu bara väntar barnen på att få öppna allt.

Ha en härlig helg!

Kram

• Tili

Mazal tov Yamit!!

Låter som ni har haft en riktigt jobbig tid! Hoppas att allt är bakom er nu så ni bara kan blicka framåt och mysa med era barn!

Kramar

Mayasmama: Wow vilken beställning låter fantastiskt! Hoppas allt ordnar sig med den anställda och att mamma kryar på sig!

• Tili

Usch mayasmama vad jobbigt! Trots att hon har varit dålig länge så är det klart att det blir en chock när en nära anhörig blir riktigt dålig. Tänker på er!

Kramar

• Tili

Beklagar verkligen sorgen mayasmama! Många kramar!!!!!!

• Tili

Tråkigt för er Chaia! Men skönt att det var fridfullt! Kramar

• Tili

Hej allihopa!

Är så otroligt upptagen nu för tiden att jag knappt har tid för familjeliv.

Mayasmama: Du är verkligen otrolig som klarar allt arbete med familj och ditt företag samtidigt som du har en längtan och sorg efter din mamma.

Att gå till BUP är fortfarande så tabubelagt och många "skäms" över att gå dit precis som om det vore likställt med att vara en dålig förälder. Så är det inte!!!!

Jag gick till BUP med mina barn när jag var i stor kris när L föddes och D var så svartsjuk att jag inte klarade att hantera det. Att gå dit var otroligt bra både för mig och D. Varje gång jag kom dit släppte allt och jag satt och storbölade! Fick fantastiskt stöd och hjälp av dom. Kan verkligen rekomendera att ta steget och boka en tid.

Kramar

Har världens bästa svärföräldrar som betalar vår resa till Israel på pesach eftersom de så gärna vill att vi kommer, så nu ska vi boka resa till slutet av mars. Ska bli så härligt att få åka ner nu efter den här jäääätttte långa vintern.

Någon annan som ska ner?

• Tili

Hatti: Stor tjejen med hål i öronen!

De har lagt L:s tillväxt utredning lite på hyllan. Hon är nu 82cm lång och fyller tre år i sommar. När vi äntligen fick hjälp med sömnen i somras så släppte det mesta och hon började sova (till och från) och började även äta. Hon växer lite men är fortfarande mindre än 1-åringarna på sin förskola. Vi går och mäter och väger henne lite oftare än andra barn och så får vi se om något år om hon behöver tillväxthormon.

Hon är en tuff liten tjej som blir flyförbannad när hon blir kallad lilla L!

Svar på tråden Hey Jude 16