• Chaia

Hey Jude 16

Hey Jude 16

Välkomna!

Dags för en ny tråd igen. Del 16 den här gången!

Detta är en glad tråd och som vanligt får den här beskrivningen, gjord av Marcink, sammanfatta tråden:

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Tänk på att skriva på svenska eller översätta så att alla förstår.

• Svar på tråden Hey Jude 16
  • Chaia

Jag undrade varför det var så tyst i tråden. Den hade visst passerat bästföredatum. Nu är det dags för den sextonde delen!

• Chaia

Jag har skickat länken till den nya tråden till några av er, men hjälp gärna till att sprida den.

• En helt vanlig mamma

Aha, tack så mkt...

Snart fredag, hur är det möjligt att veckorna passerar så fort???

• Chaia

Ja, veckorna går grymt fort..

Kan man äta kycklingsoppa met matzebollar så här i november eller är det bara knäppt? Är så sugen..

• mayasmama

det är aldrig knäppt att äta soppa i november!

• gutegirl
    Chaia skrev 2009-11-19 17:37:10 följande:
    Ja, veckorna går grymt fort..Kan man äta kycklingsoppa met matzebollar så här i november eller är det bara knäppt? Är så sugen..
    Vad är en matzeboll
    *ramlade på tråden och bidde nyfiken*
  • En helt vanlig mamma

nu gör min arm ont, ont, ont...annars så har jag inga andra biverkningar...

haft en heldag med aktiviteter, härligt skönt att vara alldeles upptagen med vänner. Annars är det lätt bajsblöjor, matlagning, sövning, tvätt och diverse som upptar min tid...
    känns ibland som om Benjamins babytid bara försvinnner in i dimman av att hålla huset halvrent och att förhindra att Nati löper amok...
    Beni han är så lugn och glad och liksom bara hänger med. han är dock ofta i barsjal, annars så skulle han nästan inte få hinna med på ngt känns det som. *dåliga mammasamvetet pockar*

ska man kanske sova??

Kram, och imorgon är det shabbat!!!!

• mayasmama

o GUTEGIRL o skrev 2009-11-19 21:36:36 följande:

Vad är en matzeboll *ramlade på tråden och bidde nyfiken*
    matzebollar är en slags soppklimp man gör av ett speciellt mjöl. äts traditionellt på den judiska påsken då man inte äter saker gjorda av vanligt mjöl.
Svar på tråden Hey Jude 16