Chaia skrev 2009-11-20 15:20:50 följande:
Okej, jag spammar tråden lite till.. Det funkar över förväntan med Ls glasögon. Hon har på sig dem frivilligt (säger tom till om vi glömt dem) och verkar inte besväras av dem. Dock har de blivit ganska tilltufsade flera gånger redan. Är det någon som har koll på försäkringar för barnglasögon? Det känns som att det kan behövas. Vi handlade dessa hos en billig optiker och de hade inga vidare försäkringar att skryta med. Kan det ingå i hemförsäkringen tro? Glasögon kostar ju ganska mycket. Speciellt som L har ganska kraftigt synfel och inte kan ha de billigaste glasen heller..Nog från mig innan ni tröttnar helt.
tröttnar aldrig på inlägg i den här tråden!!!
bidde inge kycklingsoppa tyvärr, har varit hos min mamma på sjukhuset så jag ann inte laga soppa, men det hade nog behövts. istället blev det färdiggrillad kyckling och potatismos till fin fredagmiddag idag
Börjar misstänka att det är min diet som pajat min mage och det känns ju inte kul - vill ju inte sluta nu när jag går ner så bra. Har köpt losec idag så nu känns det lite bättre, men fett och kött är nog det sista jag vill stoppa i min mage just nu. tar det lite lugnt ett par dar och ser om det blir bättre.
kreplach är nog MKT godare än kneidelach, tror jag i alla fall, har aldrig ätit kreplach men det påminner väl om ravioli eller hur? eller är det de där långsmala som är mer som nudlar?