• Chaia

Hey Jude 16

Hey Jude 16

Välkomna!

Dags för en ny tråd igen. Del 16 den här gången!

Detta är en glad tråd och som vanligt får den här beskrivningen, gjord av Marcink, sammanfatta tråden:

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Tänk på att skriva på svenska eller översätta så att alla förstår.

• Svar på tråden Hey Jude 16
  • elims

Chaia - hur går det med uppsatsen? Här går det framåt, fast i låååångsam takt...

• Chaia

elims: Det går framåt.. Har haft den muntliga presentationen, så nu är det finslipning av den skriftliga rapporten kvar. Börjar faktiskt se ljuset i tunneln nu..

Jag tänkte förresten göra en paketkalender till barnen nu till chanuka. Typ hänga upp åtta presentpåsar på ett snöre med hjälp av klädnypor. Har ni gjort något liknande? Tips/idéer?

• elims

ja jag hoppas att jag är klar snart! Annars får det gå ändå!

Har aldrig gjort någon kalender.
    Däremot hade vi en chanuka-burk hemma när vi var små. Någon ny liten spännande sak låg i burken för mig och min bror varje kväll vid ljuständningen. Enklare grejer typ klistermärken, fina pennor osv

• elims

gjorde en frozen cheesecake igår. tänkte dekorera den med färska hallon eller liknande, går det att få tag på såhär års mån tro...?!

• Chaia

Ja jag tänkte enkla saker som chokladpengar, hårspännen, pennor, sudd.. Tänkte att det kunde vara ett roligt alternativ till adventskalendern.

• Chaia
    elims skrev 2009-12-08 13:44:39 följande:
    gjorde en frozen cheesecake igår. tänkte dekorera den med färska hallon eller liknande, går det att få tag på såhär års mån tro...?!
    Färska hallon vet jag inte, men jag brukar dekorera frozen cheesecake med kiwi. Gott och fint!
  • elims

kiwi låter fint! Ska tänka på saken...

• Chaia

Jag surfade runt på nätet och hittade fina elektriska chanukaljusstakar (amerikanska sidor såklart). Vill ha!

Svar på tråden Hey Jude 16