• Chaia

Hey Jude 16

Hey Jude 16

Välkomna!

Dags för en ny tråd igen. Del 16 den här gången!

Detta är en glad tråd och som vanligt får den här beskrivningen, gjord av Marcink, sammanfatta tråden:

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Tänk på att skriva på svenska eller översätta så att alla förstår.

• Svar på tråden Hey Jude 16
  • tutim

Tili- eller hur!? Pyssel och lucia och den allmänna julfebern som tycks härja just nu kan jag gärna ta. Men inte kyrkobesök i julsyfte!

Nu ska jag ta itu med min hemtenta fast jag egentligen har 100 saker jag hellre skulle göra eftersom svärisarna snart kommer från Israel och hälsar på i 2 veckor.

Morrn morrn Chaia

• Chaia

Tutim: Morrn morrn Lycka till med hemtentan. Själv håller jag på att skriva in referenser i min rapport. Roligt värre.

Så här blev den enkla varianten av chanukakalender i år.

• Tili

Chanuka sameach!!

Vi fick stvå gigantiska paket skickade från saba o safta i Israel med massor av presenter, choklad, kaffe, kläder så nu bara väntar barnen på att få öppna allt.

Ha en härlig helg!

Kram

• mayasmama

jag lever - nätt och jämt!! puh, vilken helg. har jobbat 11-timmars pass utan rast i flera dar.

men jag tror att alla jobben gick bra - julmarknaden var ju inte ngn superförtjänst, men det visste jag. Det var kul i alla fall och nästa år är vi tillbaka - maya och jag. vi kör smakprovning på alla våra grejer och jag tror vi säljer mest av alla som står där.

idag skall jag vila min värkande kropp så gott det går, måste städa också efter att N har varit hemma i många dar själv med barnen.

chanukka firande har det inte blivit ett smack av, skall försöka få till det idag också, om jag hittar ljus, har ingen lust att ta mig ner till församlingen. Men nästa år vill jag göra en sån fin chanukka kalender som chaia gjort - superrolig för barnen ju!

Svar på tråden Hey Jude 16