• Chaia

Hey Jude 16

Hey Jude 16

Välkomna!

Dags för en ny tråd igen. Del 16 den här gången!

Detta är en glad tråd och som vanligt får den här beskrivningen, gjord av Marcink, sammanfatta tråden:

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Tänk på att skriva på svenska eller översätta så att alla förstår.

• Svar på tråden Hey Jude 16
  • Chaia

Vad skönt att det gick bra med allt mayasmama. Men det trodde jag iofs hela tiden. Hoppas att du får vila ordentligt idag!

Jag skulle förresten väldigt gärna vilja ha det där laxreceptet mayasmama.. Om du har lust.

• mayasmama

så är blev responsen på den tradtionella judiska menyn jag levererade i lördags:

Kära Sofia! Jag har bara ett ord för maten som du kom och levererade igår: SUCCÈ! Jag och alla som var med igår var otroligt nöjda med allt. Allt smakade fantastiskt, det såg snyggt ut och det var dessutomväldigt generösa mängder. Min pappa, som kan vara en smula kräsen, varjättenöjd, och det var den största vinsten. Det blev verkligen lyckat och det kändes som att maten spelade stor roll för stämningen. Jag kommer garanterat att höra av mig igen för nya uppdrag, och lita på att jag kommer att rekommdera dig till andra vänner. Stort tack återigen! xxxx xxxx m släkt o familj

e lite stolt...

chaia jag skickar recept!

• Hattifnatt

Chaia: laxen är supergod, Mayasmama har gjort den två gånger hemma hos oss, alla bara älskar den!
    Mayasmama: du är bara bäst, det vet vi ju, men roligt att alla andra också inser det!

Latkes på fullkornsvetemjöl är ganska ok det med kan jag f ö meddela

Tili: så spännande med paket, alltid roligt att få med posten. Vad har de innehållit så här långt?

• Chaia

Tack för laxrecept. Det ska jag prova redan nu i veckan!

Klart att du ska vara stolt mayasmama! Tyvärr bor vi ju en bit ifrån Göteborg, men annars hade du definitivt blivit anlitad av oss flera gånger. Din mat får det alltid att vattnas i munnen på mig bara genom att läsa om den.

• Chaia

Var äär ni alla?

Själv har jag varit på gymmet. Afrodans. Grymt roligt!

• Hattifnatt

Chaia: här är jag småförkyld, med dito barn, mycket att stå i och i behov av semester, men nu har vi lite lite snö i Gbg och minusgrader till slut, så det börjar arta sig!

Afrodans lät jättekul! Är det en kurs eller bara att gå till som en klass på gymmet bland alla andra?
    Jag borde verkligen börja gympa igen, begrundade smådystert min mage i spegeln häromdagen, men hinner aldrig iväg... Nu blev jag lite inspirerad av dig ändå, skall nog kolla om det finns någonting mer lokalt än nere i stan.

Här hemma har vi porlinsmålat, då dottern ville ge dagisfröknarna någonting innan julledigheten, som för vår del är tre veckor lång! De får varsin mugg, hon blandade färger ( rosa och guld mestadels med inslag av lila) och hon var djupt koncentrerad och fokuserad en lång stund och synbart nöjd med sitt resultat. Mycket abstrakta mönster blev det och faktiskt riktigt tjusigt!

• mayasmama

här vart det tomt - har ni lika mkt som jag just nu månne?

• Yamit

Shavua tov pa er alla.
    Jag ar har men hinner inte skriva (har varit datorlos mesta delen av tiden). Moderkakan lossnade i vecka 33 sa det blev ilfart till sjukhuset och akutsnitt. Sen fick jag pendla till sjukhuset varje dag eftersom sonen lag kvar pa prematuravdelningen. Till raga pa allt blev snittet infekterat (rann blodblandat var ur saret) sa jag blev inlagd igen. Väl ute fick jag pendla igen eftersom sonen lag kvar. Och nu nar vi antligen ar hemma sa ska han vackas var 3:e timme dygnet runt for att ata (tills han gatt upp tillrackligt i vikt). Till raga pa allt har barnen (de stora) varit sjuka hela Chanuka, sa nagon vila har det inte varit tal om. Har ocksa varit radd for att de ska smitta lillen, som inte skulle kommit forran 24/12 (eller rattare sagt en vecka tidigare pga planerat snitt). Han har tyvarr blivit lite snuvig, sa han har svart att sova (och jag med eftersom jag ar radd att han ska kvavas av slemmet). Akte ocksa pa ?daleket shkedim? (halsfluss ?) som jag fortfarande tar penicillin for (och jag vet inte om det hjalper for jag har fortfarande ont). Ska forsoka sova lite nu.
    Ha det bra allesammans och ursakta for ett rorigt (somndrucket) inlagg. Kikar in nar jag far tid och ska forsoka lasa ikapp lite.

• Chaia

Oj, vilken pärs Yamit! Mazal tov till sonen och vad skönt att ni efter omständigheterna verkar må ganska bra. Läskigt med moderkaksavlossning! Hoppas att ni alla kryar på er och att du snart får sova lite mer.. Jag vet precis hur jobbigt det är med matning var tredje timme. Vi var tvugna att göra så med G och dygnen bara flöt förbi i en dimma av amning, pumpning och matning..

Svar på tråden Hey Jude 16