• Chaia

Hey Jude 16

Hey Jude 16

Välkomna!

Dags för en ny tråd igen. Del 16 den här gången!

Detta är en glad tråd och som vanligt får den här beskrivningen, gjord av Marcink, sammanfatta tråden:

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Tänk på att skriva på svenska eller översätta så att alla förstår.

• Svar på tråden Hey Jude 16
  • Chaia

Jag beklagar mayasmama. För mig känns det så overkligt att tänka mig mina föräldrar döende.. Jag hoppas att ni alla i familjen kan finna tröst i varandra. Många varma kramar från mig återigen! (Ord känns så futtiga..)

• elims

Jag beklagar verkligen sorgen mayasmama. En tröst, om än väldigt liten jag vet, var väl att hon kunde få somna in lugnt och stilla och slapp lida. Skönt för dig att ha familjen samlad nu. Tänk på att vi finns här i tråden också, det är bara att skriva av sig!

• En helt vanlig mamma

Mayasmamma, jag beklagar verkligen sorgen.
     vad ledsamt att din bror inte hann fram, men kanske skont for din mamma att fa somna in snabbt...Ibland ar det val det basta nar kroppen ar slu, tyvarrt...
    Hoppas du kan fa sorja ordentligt nu nar hela familjen ar samlad.
    Styrkekramar till er alla.

• elims

hej hej alla 

Tänker på dig mayasmama

Hur mår ni andra i tråden?

• Tili

Beklagar verkligen sorgen mayasmama! Många kramar!!!!!!

• Chaia

Hej hej elims! Är ni tillbaka i kalla Sverige nu?

Måste gå och lägga mig.. Varför ska det vara så svårt att slita sig från datorn?

Och en stor kram till mayasmama!

• mayasmama

tack alla ni!

Jag är genuint tacksam för allt stöd som visas mig och min familj. jag vill att folk visar sig och inte håller sig borta - det är lite olika hur folk regerar märker jag. En del hör av sig med en gång medans andra inte vill störa - alla är ju olika och regerar olika i en situation av sorg. men jag har ett stort behov att ventilera mina tankar hela tiden och vill verkligen att folk skall höra av sig.

Min lillebror kom i onsdags. Han mår som förståligt otroligt dåligt över att han inte var här, och det är ngt som kommer följa honom resten av livet. Men jag vet att mamma hade inte velat ha honom där. Han var hennes minsta, hennes baby som alltid skulle skyddas. Vi fick ju inte berätta för mkt om hur sjuk hon var för att hon inte ville att han skulle oroas.

Jag är väldigt glad över att jag satt hos henne när hon dog men samtidigt är det bilder som aldrig kommer lämna mig - det var fruktansvärt. En extrem känsla av panik och maktlöshet - det ända jag ville var att få känna hennes armar krama mig en sista gång, hennes hand trycka min hand, någonting - ett tecken på att hon visste att vi var där och att det var ok för henne att gå.....

ledsen nu, det går verkligen upp och ner.....

mamma - du fattas mig.....

• tutim

Jag beklagar verkligen din stora sorg, mayasmama. Många kramar till er alla.

• Chaia

Mayasmama: Här kan du alltid ventilera dina tankar! Glada som ledsna.. Kram!

Shabbat shalom till er alla!

Svar på tråden Hey Jude 16