Inlägg från: En helt vanlig mamma |Visa alla inlägg
  • En helt vanlig mamma

Hey Jude 16

Aha, tack så mkt...

Snart fredag, hur är det möjligt att veckorna passerar så fort???

• En helt vanlig mamma

nu gör min arm ont, ont, ont...annars så har jag inga andra biverkningar...

haft en heldag med aktiviteter, härligt skönt att vara alldeles upptagen med vänner. Annars är det lätt bajsblöjor, matlagning, sövning, tvätt och diverse som upptar min tid...
    känns ibland som om Benjamins babytid bara försvinnner in i dimman av att hålla huset halvrent och att förhindra att Nati löper amok...
    Beni han är så lugn och glad och liksom bara hänger med. han är dock ofta i barsjal, annars så skulle han nästan inte få hinna med på ngt känns det som. *dåliga mammasamvetet pockar*

ska man kanske sova??

Kram, och imorgon är det shabbat!!!!

• En helt vanlig mamma

Grattis till stora tjejjan!!

Elims, sover han bättre generellt nu? Nati har haft skrikperiodr nu o till, svår6t att veta vadd et har varit, men det han ofta passerat ganska snabbt. Nu vill han att jag ska sova med honom i hans säng när han vaknar till på natten. Så jag låg som en ostkrok i hans lilla barnsäng och kramades, hur mysigt som helst. men, så vill ju även Beni ha mamma o kramas med så jag smög tillbaka till vår säng vid 06.30 snåret efter 90 minuter i Natis säng...

Vi har bokat en natt på ett urmysigt bed & breakfast uppe i kiryat shmona från juldagen till annandan. Ska bo där med mina förädrar då vi ska passa på att se ungefär heeeela Israel....Nu längtar vi!!!!

Sköt om er

• En helt vanlig mamma

Oj, här var det stillsamt...

Vi var på liseberg igår, otrolig julstämning, men madre de mios vad mkt människor, gick knappt att röra sig...

Jag har pratat med min rektor idag, jag har begärt f.l tills sista mars men kommer mest troligt att vara hemma till aug. berende på vad som händer med P jobb.
    Blir galen av denna väntan.
    Han har efter ett samtal med VDn fått veta att han ska stanna som project controller inom koncernen, men han har inte fått skriftligt. Och med tanke på att han skulle varslats för 1 år sedan ganska precist, men fått hoppa än hit o än dit så vågar jag inte ge definitiva besked till min arb.givare.
    För blir P arb.lös så måste jag ut o jobba i april, tufft med sant.
    Så, nu har jag fått besked att kommer jag i april så blir jag mest troligt placerad ngn annanstans än på min avd. pga vikariesamordning m.m. Känns både och. Jag är sugen på att byta FSK, men det är ju liiite jbbigt att byta jobb också...Men, allt ordnar sig nog ändå, på ett eller annat sätt...

Nu ska jag gå o hänga med Nati en stund, han ser Nicke Nyfiken. Han är lite halvseg o vill inte äta...Hade feber förra veckan, men har inte riktigt återhämtat sig...

Sköt om er alla.

• En helt vanlig mamma

Yamit.
    grattis grattsi till babyn. ( blev det en son eller dotter?) jobbigt dock med allt runtom, men skont attd et gick bra till slut...

vi ar harnere i Ashkelon o njuter av vadret, vilken sommar det ar!!

Pavel fick aven det goda beskedet dagen innan vi akte att han far forts. som projectcontroller pa volvo i alla fall tills hosten o de haller pa att omvandla hans kontrakt till ett permanent, kanns skooont. Jag kan alltsa vara hemma tills aug.!

Minne har varit sjuk har nere nastan en vecka, Han har hostat o kraks, men nu verkar han ma battre.

Elims, vi var i jerusalem igar...Lika spannande o fascinerande som alltid!

Kram kram

• En helt vanlig mamma

Mayasmamma, jag beklagar verkligen sorgen.
     vad ledsamt att din bror inte hann fram, men kanske skont for din mamma att fa somna in snabbt...Ibland ar det val det basta nar kroppen ar slu, tyvarrt...
    Hoppas du kan fa sorja ordentligt nu nar hela familjen ar samlad.
    Styrkekramar till er alla.

• En helt vanlig mamma

Mayasmamma, jag kan inte mer an att skicka nagra styrkekramar. Jag hoppas att du orkar ta dig igenom forlusten av din mamma, kan fortsa att det maste vara kaos...

ta definitivt en weekend i var, kommer du nog inte att angra.

Jag bakar nu bullar med ungarna, sa vi har fika for helgernas grillutflykter, ar ju ett underbart vintervader.

Kram pa er alla

• En helt vanlig mamma

shabbat shalom pa er alla...

• En helt vanlig mamma

Hej.

Mayasmamma, jag tror att du gör absolut rätt i att ta tag i Ella om det känns som om att du ofta drar det kortare strået.
    För det mesta försöker man att klara av allting in i det längsta, men BUP samtal för er alla eller en kurator för dig kan ju ofta kasta nya sken över situationen. Och är stå att Ella behöver lite extra stöd eller vägledning är det väl superb. att man får den så fort som möjligt. Varför ha det olidligt längre än man behöver?
    Vad säger FSK om hennes betende? Ser det den tvångsmässiga sidan du ser? Ibland kan ju vissa barn gå i i det mer än andra utan att det betyder ngt, men i och med att man som förälder är orollig och uppgiven så gör du rätt i att söka hjälp.

Min syster hade som liten behövt hjälp, och min mamma som arbetar med barn borde ha sett alla signaler. Eller signaler och signaler, det var så tydligtett betende hos ett barn som mår dåligt.
    Hon fick ingen hjälp förrän hon skar upp sina handleder som tonåring.( Nu menar jag INTE att Ella mår så dåligt, utan att det är bättre våga se än att blunda.)

Här hemma rullar det på som vanligt. Vi sover superdåligt, men klarar oss med kaffe och kaffe. Börjar dock få lite fysika men, som ögonryckningar och mkt huvudvärk. Kan dock även ha med min syn att göra så jag ska äntligen till en optiker på söndag...

Sköt om er alla o shabbat shalom.

• En helt vanlig mamma

Mayasmamma,

Kanske är hon duktig på att trycka på rätt knappar din lilla E?

jag kan tänka mig att en stor del av de föräldrar som söker hjälp med sitt barn inte har barn med diagnoser, utan har barn som man inte fullt orkar med. På ett eller annat sätt. Det innebär inte att det är fel med barnet eller med en själv som vuxen. Ibland kör livet bara ihop sig och vissa barn snappar upp känslovågor och stämmningar supersnabb. Mår ex. mamma dåligt kan det skapa kaos i huvudet på dessa små liv. Och de resonerar inte som förstående vuxna att de lugnar och hjälper till, utan oftast sätter de vilda och aviga sidan till.

Jag tycker fortf. definitivt att ni ska söka hjälp. Det finns massor av ställen man kan vända sig till. Här i Lerum har de dessutom en massa föräldrautbildningar som drivs av socinomer o pedagoger där man kan samtala om allt mellan himmel o jord, i grupp. Föräldrar som vill ventilera och få hjälp kan få det genom dessa grupper, både av andra föräldrar och av utb. personal.
    Annars så har nog BUP ganska bra personal. Finns ofta en socionom med expertisomr. på familjer med barn i ålder 0-6 år som man kan få samtala med. De brukar ha bra med råd och stöd.

Jag önskar er all lycka, och mod...
    Kram på dig.

Svar på tråden Hey Jude 16