• Chaia

Hey Jude 16

Hey Jude 16

Välkomna!

Dags för en ny tråd igen. Del 16 den här gången!

Detta är en glad tråd och som vanligt får den här beskrivningen, gjord av Marcink, sammanfatta tråden:

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Tänk på att skriva på svenska eller översätta så att alla förstår.

• Svar på tråden Hey Jude 16
  • Chaia

Jag undrade varför det var så tyst i tråden. Den hade visst passerat bästföredatum. Nu är det dags för den sextonde delen!

• Chaia

Jag har skickat länken till den nya tråden till några av er, men hjälp gärna till att sprida den.

• Chaia

Ja, veckorna går grymt fort..

Kan man äta kycklingsoppa met matzebollar så här i november eller är det bara knäppt? Är så sugen..

• Chaia

Mayasmama: Såklart du ska laga kycklingsoppa! Det hjälper mot allt. Nästan iaf. Jag blev varm ända in i själen igår efter min soppranson. Jag är nog lite knäpp som faktiskt gillar matzebollar, men jag kan få sug efter det ibland. Fast kreplach är nog änuu godare..

• Chaia

Jag har förresten tagit vaccinet mot säsongsinfluensan idag. Så nu hoppas jag slippa båda infuensorna i år. Funderar på att även ge barnen säsongsinfluensavaccin. Har någon av er andra gjort det?

• Chaia

Okej, jag spammar tråden lite till.. Det funkar över förväntan med Ls glasögon. Hon har på sig dem frivilligt (säger tom till om vi glömt dem) och verkar inte besväras av dem. Dock har de blivit ganska tilltufsade flera gånger redan. Är det någon som har koll på försäkringar för barnglasögon? Det känns som att det kan behövas. Vi handlade dessa hos en billig optiker och de hade inga vidare försäkringar att skryta med. Kan det ingå i hemförsäkringen tro? Glasögon kostar ju ganska mycket. Speciellt som L har ganska kraftigt synfel och inte kan ha de billigaste glasen heller..

Nog från mig innan ni tröttnar helt.

• Chaia

Vad jobbigt med magen mayasmama! Själv har jag fått en släng av vad jag tror är stressmage/magkatarr. Har också köpt losec och det verkar hjälpa. För mig är det nog kombinationen stress, dålig kost, kaffe och mycket citrusfrukter som ställt till det..

Kreplach är de ravioliliknande tingesterna. Mums!

Svar på tråden Hey Jude 16