• Chaia

Hey Jude 16

Hey Jude 16

Välkomna!

Dags för en ny tråd igen. Del 16 den här gången!

Detta är en glad tråd och som vanligt får den här beskrivningen, gjord av Marcink, sammanfatta tråden:

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Tänk på att skriva på svenska eller översätta så att alla förstår.

• Svar på tråden Hey Jude 16
  • mayasmama

jag är här.....

begravningen igår blev jättefin, ljus och värdefull. jag kan inte komma ihåg ngt som sades men alla sa att det var fint...jag skall kontakta begravningsbyrån och se om man kan få texten som användes....

idag har jag promenrat till kyrkogården och tittat på alla blommor som nu har lagts på mormor och morfars grav - det är där mamma skall ligga...

• En helt vanlig mamma

shabbat shalom pa er alla...

• Chaia

Vad skönt att begravningen blev fin mayasmama. Hur mår du så här efter?

Nu har iaf maken kommit hem. Skönt! Här pågår just nu operation stortvätt. Hela hallen är full av smutstvätt uppdelad i högar. Glamourös fredag..

• Chaia

Morrn morrn tråden. Konstigt nog har inte tvätten försvunnit från hallgolvet under natten utan tvättandet fortsätter..

Ha en fin dag alla!

• mayasmama
    Chaia skrev 2010-01-22 22:38:49 följande:
    Vad skönt att begravningen blev fin mayasmama. Hur mår du så här efter? Nu har iaf maken kommit hem. Skönt! Här pågår just nu operation stortvätt. Hela hallen är full av smutstvätt uppdelad i högar. Glamourös fredag..
    hej på er

vet inte hur jag mår nu efter begravningen, ngt mindre stressad för det var ju mkt som skulle fixas innan. Men jag känner ingen lättnad direkt, nästan ännu mer tyngd i bröstet.

det är oerhört smärtsamt att tänka på att hon inte finns mer, att jag aldrig mer kommer se henne eller höra hennes röst. Att barnen inte kommer veta vem hon var. Jag vet att vi är oerhört lyckligt lottade dock som har en så fantastisk morfar - han dyrkar sina barnbarn och de dyrkar honom tillbaka.
  • elims

Jag är här!

Har haft några jobbiga dagar med sjuk son och bortrest make. Var inne en sväng på barnakuten på shabbat och sonen tvångsmatades med vätska osv i några timmar.
    Nu är det bättre idag och maken är också påväg hem, skönt!

Mayasmama
    Vad fint att begravningen blev ljus och fin. Tänker på dig!

• elims

Tänkte förresten bara säga att nästa shabbat är det, förutom shabbat , Tu B'Shevat - trädens nyår!
    Man firar genom att tex äta en ny sorts frukt som man inte ätit tidigare under året. Man kan också plantera träd eller skänka pengar till trädplantering i Israel (www.kkl.nu)

• Chaia

Vad jobbigt med sonen elims! Skönt att det är bättre. De blir ju så himla ynkliga när de inte får i sig vätska..

Jag hade också en sån där vecka. Begravning, sjuk G och bortrest make. Då bli man lite matt.

Mayasmama: Du finns i mina tankar!

Svar på tråden Hey Jude 16