Ah, här är ni ju favoriterna
Mat i tråden igen, heja heja! Och jag tycker också du är för billig, Mayas mama, jag skulle gått upp i varje fall en femitolapp, kanske en hundring - du måste ju faktiskt tjäna pengar på det också!
Trist om magen känns paj!
Hoppas också att det löser sig hemmavid - en träff med andra israeler låter som en bra idé och kanske ett bra forum att " lätta på trycket". Och nej, det löser ju givetvis ingenting alls att bara dra till Israel....däremot kan er nuvarande kris vara ett bra tillfälle att prata med någon om hur ni vill ha det i livet, Fajga rekommenderade väl en bra person eller hur var det?
Chaia: så skönt att det fungerar väl med glasögonen! Upptäckte ni synfelet själva eller var det via BVC? Jag fick glasögon när jar var åtta år och försöker ha lite koll på barnens syn, just för att det är ärftligt med närsynthet.
Ramlade f ö över nedanstående i Haaretz:
"The most popular names for Jewish Israeli boys, after Noam, were Itai, Daniel, David, Idan, Moshe, Yosef and Yonatan. After Noa, the most common names for girls were Shira, Yael, Tamar, Maya, Talia, Hila, Michal and Adi"
Lite roligt, när jag var i Israel på åttiotalet använde jag namnet Hila, som liknar mitt svenska namn/smeknamn. Och mina kollegor då på jobbet, födda på sexiotalet, hette Tamar och Talia, lite lustigt det där hur namn går i vågor.