Inlägg från: Kiralves |Visa alla inlägg
  • Kiralves

Hey Jude 16

Hej, tack för länken hit igen:)

Mayasmamma hur går det med allt? du skrev att n kanske kommer flytta hem...så resonerar P ofta med...och förstår inte heller hur man kan lämna sina barn...inte när de är för små att resa själva i varje fall för att hälsa på. Kram...du är så himla duktig och företagsam.

Läste i tråden innan att någon...tror det var Chaia hade sett Pärlfiskarna på folkoperan,.....hur var den???? Vill se den med...ääääälskar opera.

Nästa gång bandet jag skriver texter åt spelar i stockholm kan inte några av er komma då...altså ni som bor i trakten...vore super kul.

• Kiralves

jobbigt mayasmamma...ibland är det skönare att vara själv

• Kiralves

hej, på väg till stockholm:)

Chaia..vad kul, måste se om den går än. Ja roligt med opera på svenska...jag har sett många Mozart operor på svenska (dock inte mina favvisar) samt en Wagner... men jag älskar Puccini och dem har jag aldrig hört på svenska.. men jag brukar läsa hela handlingen till operan innan akt för akt..då vet man ju;)

Jag och barnen ska fira Chanukka... så jag letar recept och traditioner...gjorde det ju förra året med och ska väl utveckla lite. I år blir det kanske en tydligare symbolik i högtiden för oss med oljan som räckte länge som symbol för Guds hjälp.
    Jag har ingen aning om hur jag klarat ekonomin sedan jag flyttade från paul, vi har levt av typ inget, men de har fungerat och vi har inte varit hungriga. När det verkligen knipit har jag hittat lite pengar i en ficka eller så har någon gett oss lite mat eller så...men oftast har det funkat. Tror absolut att vi fått extra hjälp dock.... som med oljan

• Kiralves

Chaia, om bandet, de ska kanske spela nu i december,,,,ska kolla upp det lite närmare... och jag lovar att hojta :)

Svar på tråden Hey Jude 16