• Caribe

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...

Detta är en tråd för oss som gör/gjort äggdonation ute i Europa. Vi som kämpat och vi som kämpar, här kan vi diskutera och gratta och trösta varandra på denna jobbiga vandring {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa
  • sodkt

Caribe, bra att du tog vår tråd vidare!

Amn: Hur går det med ruvningen, har du några känningar?

Hinos: Så fruktansvärt sorligt att mista honom! Det gör riktigt ont i hjärtat att läsa vad ni genomgått och genomgår.

Jag hoppas du ska må bättre snart, dessa små Knoll och Tott som gör sig påminda! Det är jätteroligt att veta att du nu har två små vänner, även om de gör att du mår dåligt. Vet du något om hur många veckor elelr månader ett illamående brukar hålla i sig?

Saknarknytte: Sänder dig en virtuell kram och hoppas det ordnar upp sig för dig.

Actionvera: Hoppas du kommr igen! Gör något som gör dig glad eller uppmuntra dig själv med något som du är värd! Det är en slitsam process det här med alla behandlingar och förväntningar som vi har.

Makima46 , Kramis och Nioli. Lycka till nu!

Själv har jag satt in två embryon. De tinade två som överlevde, de blev två 8 celliga i toppklass. Däremot hade inte min slemhinna växt till sig, den var enbart 6.1 mm, trots 5 tabl. Prognynon a´2 mg, dagligen. Det oroar mig, vi har fortf 4 st i frysen.

Ruvningen och testet kommer jag göra åter "hemma" i Filippinerna, jag reser tillbaka nästa vecka., så ruvningen lär bli en spänd tid.

Ha en bra helg tjejer!

• Bette
    Nioli skrev 2009-09-10 19:52:52 följande:
    Vad jobbigt för dig Saknarknytte. Jag sänder dig en jättestor kram så här genom rymden. Den kan du verkligen behöva. Och att allt ordnar sig för dig också. För egen del var jag på nytt vul i eftermiddag och slemhinnan hade växt till 6 mm. Men min gyn tyckte nog att det fortfarande var lite lite. Får höra vad Åbo säger i morgon när jag ringer dem och hur donatorn ligger till. För egen del känns det ju att de gärna får vänta några dagar så att slemhinnan hinner växa till sig. Början av nästa vecka (som planeringen var) känns ju lite stressande nu.
    Min slemhinna var sju mm vid insättning och jag väntar en lillkille i december.

Bette
  • amn

Hej Sodkt,
    tackar som frågar! Jo, det känns mest hela tiden, tyngd och värmekänsla, lite illamående men det kan ju vara medicineringen förståss som spökar.
    Jag tar 6 st Progynon/dag, 3 st Progesteron/dag, Trombyl(lite blodförtunnande) och lite kortison(för att hjälpa äggen att inte stötas bort) - så visst kan medicineringen påverka mig att må så här. Testdag om en vecka.

Vilka fina ägg ni fick tillbaka - det måste kännas bra och att ni har 4 i frysen det är ju också toppen! Hoppas, hoppas nu att allt fungerar för Er (och oss).

Har du själv några känningar?

amn

• mockaruta

hej alla!
    jag har varit i Estland och gjort en ÄD som blev + på stickan men i vecka 6 fick jag en liten blödning som nu i vecka 7 visade sig var ett MF. Så jäkla trist!!!!!

• mytrouble
    actionvera skrev 2009-09-10 15:18:11 följande:
    Jag försöker låta alla rädda tankar komma upp till ytan och sen släppa iväg dem i luften... berätta för kompisar om mina tankar osv Då känns det bättre. Så kroppsligt känner jag ingen oro eller rädsla utan bara lugn. Jag tror det är bra att ibland sätta ord på det man är rädd för och säga det högt istället för att svälja, förneka och låtsas som ingenting. Så ibland kanske jag låter räddare och oroligare än vad jag är.
    Har full förståelse för det Actionvera - låter bra. Jag är nog likadan {#lang_emotions_smile}

Knytte: Vilken fruktansvärd upplevelse - din stackare {#lang_emotions_frown} Hoppas det blir bra iaf nu med sprutan på måndag.

Caribe: Vilken tid det tagit - men skönt att du äntligen känner dig bättre!

sodkt: Tror ändå på dig den här gången {#lang_emotions_heart}

mockarutan: Va tråkigt. Hade satt in bara ett - eller?
  • Makima46
    mockaruta skrev 2009-09-11 17:26:31 följande:
    hej alla!jag har varit i Estland och gjort en ÄD som blev + på stickan men i vecka 6 fick jag en liten blödning som nu i vecka 7 visade sig var ett MF. Så jäkla trist!!!!!
    Det är trist och väldigt jobbigt när sånt inträffar.{#lang_emotions_frown}Tyvärr drabbar det vissa.

Råkade själv ut för det i v.8 vid min första ÄD okt -08. Hade också satt in 2 embryo.
    Och beklagar att det även inträffat för dig.

Chanserna är ju större vid ET än FET att man blir gravid. Därför blir man arg o ledsen när man fått{#lang_emotions_plus} på stickan och  det inte blir nåt barn.

Men har inte gett upp än. Ska göra mitt 3:e försök v.40.
    Tänk om min enda önskan kunde slå in
  • sodkt

Makima46 ; Jag frågade min klinik i Tammerfors om hur stora möjligheterna är för ett plus efter FET. Läkaren svarade mig att det senaste året vid kliniken hade det vänt, det var fler positiva resultat vid FET än vid ET. Då ville jag givetvis veta hur många faktiska graviditer vi pratade om... Svaret blev att det var 3 % fler som blivit gravid vid FET än ET det senaste året hos dem.

För egen del blev jag lite mer positiv för FET behandlingen än jag var innan. Var gör du din behandling denna gång?

• Makima46
    sodkt skrev 2009-09-12 10:59:44 följande:
    Makima46 ; Jag frågade min klinik i Tammerfors om hur stora möjligheterna är för ett plus efter FET. Läkaren svarade mig att det senaste året vid kliniken hade det vänt, det var fler positiva resultat vid FET än vid ET. Då ville jag givetvis veta hur många faktiska graviditer vi pratade om... Svaret blev att det var 3 % fler som blivit gravid vid FET än ET det senaste året hos dem.För egen del blev jag lite mer positiv för FET behandlingen än jag var innan. Var gör du din behandling denna gång?
    Det var ju intressant sodkt att det var fler {#lang_emotions_plus} vid FET än vid ET på din klinik{#lang_emotions_dreamer}

Var jag än har läst eller frågat så har jag fått svaret att chansen är störst med färska ägg.

Blev som du lite mer hoppfull inför min nästa FET v.40. Har ett försök kvar på IVI i Spanien, av de befruktade ägg donatorn gav.

Fungerar ej det kommer vi att byta till en klinik närmare Sverige om vi bestämmer oss för fler försök. 
    Tänk om min enda önskan kunde slå in
  • Needed

Hej alla! Jag hoppas det är ok att jag tittar in med en fråga i er tråd. Har efter 7 fulla ivf (varav gått 6 ET) börjat fundera på äggdonation, närmare bestämt i Finland. Min fråga är nu: kan någon av er rekommendera en bra gynekolog i Sthlm som jag kan vända mig till? Tacksam för svar, gärna i min inbox om ni orkar... Lycka till allihopa!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa