• Caribe

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...

Detta är en tråd för oss som gör/gjort äggdonation ute i Europa. Vi som kämpat och vi som kämpar, här kan vi diskutera och gratta och trösta varandra på denna jobbiga vandring {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa
  • Caribe

mytrouble - aj då jag trodde man fick missfall tidigare om det var immunologiska faktorer, jag var ju i vecka 9+4 när mitt Ma inträffade, hade släppt oron på sådana orsaker och tänkt att då borde jag inte gått så långt, har intalat mig att det var kromosomfel på fostret!

• Makima46
    isisisis skrev 2009-09-14 17:50:28 följande:
    Tack Makima Det där känner man igen Frusterande!Hoppas den kommer snart Man kan alltid speeda slemhinnan i värsta fall Brukar funka för mig.
    Hur gör man för att speeda slemhinnan??

Har inte fått den här jäkla mensen idag heller{#lang_emotions_demon}
    Tänk om min enda önskan kunde slå in
  • Makima46

Beklagar Vallmo{#lang_emotions_frown}alltid lika ledsamt när sånt inträffar.

Hoppas du mår bättre snart.

Makima

Tänk om min enda önskan kunde slå in
  • isisisis
    Makima46 skrev 2009-09-15 14:09:32 följande:
    Hur gör man för att speeda slemhinnan?? Har inte fått den här jäkla mensen idag heller
    Det är väl ett bra tag kvar tills du ska börja med östrogenet väl?
    Får hoppas mensen kommer snart

Har man ont om tid på slutet kanske bara en 10 dar eller så,så kan man öka dosen östrogen ordentligt.
    Tag Estrofem istället för Progynon.
    Ta dem vaginalt och en högre dos på kvällen än på morgonen,kroppen tillgodogör sig östrogenet bättre då.
    Det har fungerat på mig iaf.
  • Vallmo75

TACK alla!!!!

Mytrouble: har fått mina tre mf i v.6-8. Har oxå tänkt på det där med immunologiska orsaker. Har testat negativt för Lupus men har läst (tror det var Isisis som skrev?) att det finns massa annat också.

Bette: tog kortisontabletter, 0,5 gram per dag. Missade dock en tablett med 10 timmar....Hoppas det inte var därför.

makima: har tyvärr inga tips på hur man speedar slemhinnan. Hoppas att det löser sig för dig. det är så himla många saker som ska klaffa!

• isisisis
    Vallmo75 skrev 2009-09-15 16:11:26 följande:
    TACK alla!!!! Mytrouble: har fått mina tre mf i v.6-8. Har oxå tänkt på det där med immunologiska orsaker. Har testat negativt för Lupus men har läst (tror det var Isisis som skrev?) att det finns massa annat också. Bette: tog kortisontabletter, 0,5 gram per dag. Missade dock en tablett med 10 timmar....Hoppas det inte var därför. makima: har tyvärr inga tips på hur man speedar slemhinnan. Hoppas att det löser sig för dig. det är så himla många saker som ska klaffa!
    Det är i huvudsak blodförtunnande typ Fragmin och liknande som har de största effekten på immunologiska faktorer.Inte Prednisolonet.
    Det sänker bara immunförsvaret.
    Enl min gyn/immunolog.
  • isisisis
    supertrouper skrev 2009-09-15 16:48:20 följande:
    isisis: Säkert jättedum fråga men har Trombyl samma effekt som Fragmin?
    Nä,trombyl är visserligen blodförtunnande och kan vara bra för endel.
    Men Fragmin är "bredare" det är effektivare på så vis.
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa