• Caribe

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...

Detta är en tråd för oss som gör/gjort äggdonation ute i Europa. Vi som kämpat och vi som kämpar, här kan vi diskutera och gratta och trösta varandra på denna jobbiga vandring {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa
  • Rödhåriga tjejen

Merlot: Efter att ha funderat har jag kommit fram till att jag kommer sätta in två embryon om jag får chansen (dvs om ÄD resulterar i att det finns två att sätta tillbaka) - villket jag hoppas att det gör. Detta för att 2 embryon ökar sannolikheten att det blir barn. Jag kan tänka mig att få tvillingar. Hellre 2 än 0 barn.
    Men det är min åsikt. Du får fundera på vad som funkar för dig. Lycka till!

Imorgon skall jag på UL för att se om jag kan starta med Progynon på onsdag.
    Annars mår jag bra. Känner endast av lite värmevallningar efter Zoladexen. Har ännu inte blivit någon klimakteriehäxa.

• villsågärna38

Lycka till Rödluvan och Nioli

Merlot: Håller med Rödluvan. Jag satte in två embryon vid två av mina ivf.er, resonerar på samma sätt. Hellre två än noll. Kommer att göra likadant vid äggdonation när det är dags för oss. Kram

Om någon har tid - vilka mediciner tar man inför ET vid donation? Nedregleras man på samma sätt som vid ivf och vad tar man sedan för att bygga upp slemhinnan? Hur mår ni som gör detta? Biverkningar? Lite kul att veta bara.

• Nioli

Rödluvan:
    Skönt att du slipper ha besvär av nedregleringen. Själv blir jag ju alltid så deppig när jag är nedreglerad. Hoppas att allt ser bra ut så att du får börja med progynonet nu.

• Caribe

Nioli lycka till nu, hoppas mannen får till en kanon batch

Ja Rödluvan hoppas du får börja med progynon nu, jag mådde super bra när jag åt dom dom kändes som rena skönhetskuren

Merlot vilken tjock fin slemhinna du verkar ha, spännande att det snart är dags för dig!

Annikamarie HÅRDA TUMMAR inför ditt FET!!!!

Solis hoppas du hittar ngn som hjälper dig med immunologiska tester

Isisisis så glad att höra att tvillingarna mår bra, hoppas kunna följa i dina och mytroubles fotspår "snart"

Tack Kikki70 för att du delar med dig och sprider hopp!

Hejja Hejja Sodkt

Villsågärna - jag tog en nedregleringsspruta på cykeldag 21, väntade in blödning som kom efter en dryg vecka, var några dgr efter det på kontroll för att se att slemhinnan var under 4 mm, det var den så då fick jag börja äta östrogen dvs progynon tabletter, 3 x dagen, gjorde det i ca 2 veckor, sen koll av slemhinna för att se att den var tillräckligt tjock, några dagar innan ET fick jag sen även börja med progesteron vagitorier för att slemhinnan skulle bli redo för embryot/na

• Solis65

Isisisis: Förslag mottas tacksamt. Så skönt att höra att twinsen mår bra.

• isisisis
    villsågärna38 skrev 2009-09-14 09:41:42 följande:
    Fantastiskt - ska du ha tvillingar via äggdonation? Det ger mig verkligen hoppet tillbaka. Kram och lycka till! merlot - lycka till! Kram
    Tack ska du ha
  • Bette
    merlot skrev 2009-09-14 09:28:26 följande:
    Skönt - slemhinnan är på 12mm efter 1 veckas progynon. Nu är datumet spikat - på måndag nästa vecka åker min man för att lämna sina simmare och på onsdag eller torsdag blir det ET! Hoppas, hoppas på många fina ägg! Har ni tjejer några synpunkter om att sätta in ett eller två/fler embryon?
    Det låter toppen, hoppas att du får många fina embryon.

Bette
  • villsågärna38
    Caribe skrev 2009-09-14 10:26:46 följande:
    Nioli lycka till nu, hoppas mannen får till en kanon batch Ja Rödluvan hoppas du får börja med progynon nu, jag mådde super bra när jag åt dom dom kändes som rena skönhetskuren
    Merlot vilken tjock fin slemhinna du verkar ha, spännande att det snart är dags för dig!Annikamarie HÅRDA TUMMAR inför ditt FET!!!!
    Solis hoppas du hittar ngn som hjälper dig med immunologiska testerIsisisis så glad att höra att tvillingarna mår bra, hoppas kunna följa i dina och mytroubles fotspår "snart" Tack Kikki70 för att du delar med dig och sprider hopp!Hejja Hejja Sodkt Villsågärna - jag tog en nedregleringsspruta på cykeldag 21, väntade in blödning som kom efter en dryg vecka, var några dgr efter det på kontroll för att se att slemhinnan var under 4 mm, det var den så då fick jag börja äta östrogen dvs progynon tabletter, 3 x dagen, gjorde det i ca 2 veckor, sen koll av slemhinna för att se att den var tillräckligt tjock, några dagar innan ET fick jag sen även börja med progesteron vagitorier för att slemhinnan skulle bli redo för embryot/na
    Tack för informationen om behandlingen!!! Kan ju inte vara värre än ivf-hormonerna men imponerande att man verkligen kan få till det här så att donatorn timas med den som ska ta emot. Verkligen helt fantastiskt att man kan göra äggdonation. Hoppas att det kommer att bli vår räddning Kram
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa