Vi som gör äggdonation ute i Europa
Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...
Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...
Låla, jag är så fruktansvärt ledsen för din skull!!!
Och jättejätterädd för mitt eget VUL nästa vecka...
Massor av styrkekramar till dig!!! Det finns många här nu som gråter för dig, vi sitter ju alla mer eller mindre i samma sits och har varit med om liknande saker.
Ta hand om dig nu och sörj ordentligt så hoppas jag din styrka kommer tillbaka snart!
Kram
Låla67: Neej vad ledsamt Kramar till dig från mig
Låla: Vilken fruktansvärd mardröm! Massor av styrkekramar från mig
Tack för era välkomnande!
Vårt besök i Riga igår gick bra. Vi ska få svar på blod och spermieprov på tisdag men börjar redan ikväll med den första medicinen, Duphaston. Är det någon som också har tagit det? Vad är det för så att säga? Läste på FASS och där stod det bara att det används mot svåra menssmärtor.
Hur som helst, går allt som planerat blir det ET i mitten på februari.
Lala: stackars dig. Så sorgligt efter att nästan vant sig vid tanken att vara gravid. Åh, vad jag lider med dig. Det är en chock att få det beskedet när man känner en massa symptom dessutom.
Tack, alla ni andra om svar på kogulationsprover! Så underbart att få svar och stöd. Jag har äntligen (tror jag) hittat ett sjukhuslab som kan ta dessa prover. Man lär sig något nytt varje dag. Ska bli intressant att se svaret, om det är något sådant som påverkar att de små fina embryorna inte fäste...
Caribe och ZXZX lycka till med ruvning och VUL!
Crijo lycka till du också på VUL!
Bettina: lycka till med behandlingen. Vi kanske ses i Riga i februari om jag gör FET då. Dr Fodina ville gärna nedreglera mig och vänta till nästa period så då blir det nog FET i slutet på feb. Denna väntan...
Återigen Lala - många varma tröstkramar. Jag vet hur det känns. Ta det lugnt nu och gråt ut, sedan får du nya krafter.
Kramar tiller alla!
C
Såg att jag skrev Bettina, men jag menade ju Bengalen! Sorry, det börjar bli sent..!
Carmencita: Tack. Jag har haft små bruna, rosa spotningar/blödningar till och från hela veckan. Speciellt någon timme efter vaggisar...Det är mycket möjligt att det är över för min del också. Jag får helt enkelt vänta och se...om det blir en Jul med många långdrinkar eller med en plommonkärna i magen. I vanliga fall är jag otålig. Men just nu, eftersom jag förväntar mig det värsta, känns det bra att hålla i glädjen/hoppet lite till.
Inkan70: Lycka till!
crijo: spottings i anslutning till vaggisarna kan bero på att du råkar rispa dig själv vid insättning, slemhinnorna är superkänsliga!
Jag bytte och började ta mina vaggisar analt istället, blev mindre kladdigt och upptas visst minst lika bra, om inte bättre.
Hoppas att du lyckas - det räcker med dåliga nyheter nu!
Hör du det, Caribe! Säg åt dina pyren att det är bäst de håller sig kvar! ;)
Kram
Låla
Vad tråkigt att höra Låla... Hade själv en MA som upptäcktes vid VUL och jag kände mig alldeles tom och lurad av min egen kropp. Tillåt dig att vara ledsen och stanna hemma från jobbet om så behövs.
Jag vet att ord inte hjälper i detta läget, men skickar massor av kramar och en axel att gråta mot.
Kikki70
Är det bra där? Är det inte så att det skiljer sig väldigt i pris från de andra AVA-kl? Ex Riga, Tammerfors, S:t Petersburg?? Hur många ggr måste man åka? Kan man göra alla förberedelser här hemma och sedan åka över vid själva återförandet?
Låla: Lider med dig, det är hemskt : (
Bette: Roligt att höra att det går bra med lillkillen.
Konstigt att skriva så vitt skilda saker i ett meddelande. Men det händer ju allt i denna tråd, allt från lycka till det dystraste.
Tack för omtanken, tjejer!
Fick äntligen svar från läkaren i Estland och han verkar tycka att det är lika bra att börja om med ET och ny/samma donator för att vi bara har två frysisar…
Det är ganska stor risk att ett eller båda inte klarar upptining. Och i den meningen är jag böjd att hålla med honom, men å andra sidan är det dubbla pengarna mot FET med frysisar…
Känner mig väldigt kluven.
Doktorn tror att det tidigast kan bli frågan om februari för ett nytt försök ET eller FET.
Har slutat med medicinerna nu och undrar lite vad man kan förvänta sig händer nu med blödningar och sånt.
Försöker låta bli att tänka på det som inte blev eftersom det gör mig så besviken och i förlängningen börjar tårarna att rulla. Törs inte analysera saken mer, för jag orkar inte gråta mer. Försöker trycka undan det. Åtminstone tills sambon kommer tillbaka igen.
Jag tvingade iväg honom på sitt skidläger för han behövde något annat att tänka på. Tror att han bearbetar sorgen genom hårt kroppsarbete bättre. Önskar att jag funkade likadant…
Han är himlans underbar och kom på precis hur han skulle ge mig något annat att tänka på och det var att mer eller mindre bestämma att vi gifter oss till våren i en söt kyrka nära där vi bor. Vi lutade nämligen mer åt att gifta oss borgerligt hastigt o lustigt, men vi är ju RÄTT så det hela ska också göras RÄTT! Så jag fick genast annat att fundera på och planera lite löst för.
Det här blev långt och en hel del OT - men jag tror nog att ni förstår och ursäktar.
Kram
Låla
Åh, vilken underbar sambo du har! Det var ett väldigt gulligt sätt att få dig att tänka på annat! Jag blir tårögd!
Visst är det så att det är helt ok att gifta sig borgligt å så, men jag vet inte, det är så fint och stort att stå där i en fin kyrka omgiven av nära vänner! Jag skulle vilja göra om det flera gånger! Med samma kille alltså!!
Jag vet inte hur mycket du kan tänkas blöda, för du har ju blött lite redan. Men min erfarenhet från missfallet för ett år sedan i v 6 var att det är som flerdubbel mens plua smärtor. Men det riktigt stora blodflödet varar kanske 2 dagar, sedan är det mer som en mens, fast längre liksom... Bunkra med massor av extralånga bindor och lägg något som skyddar över madrassen....
Usch, det var inte roligt att skriva och berätta vad du kan förvänta dig, men du frågade...
Kram
ZXZX
Vad betyder VUL, vaggisar MA? ;)
Detta är samma som Crijo's tråd men äldre och stängd i dec 2009!
Jo fast alla har flyttat över till den sista i raden...