• Sevgili

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Vad är FET?

Med Kärlek

• Sevgili

CITAT: vet ej än hur manklipper in citat.

Makima46: Jag tar 5 mg Prednisolon och 75 mg Trombyl varje dag sen insättningsdagen.

Varför tar du Prednisolon?
    Med Kärlek

• Sevgili

Ska börja med Utrogest på tisdag.
    De har funnit en donator åt mig.

Jag tränar, äter vitaminer (folsyra) och bra kost som aldrig förr.
    Allt för att förbereda mig.

Har trombyl tabbletter färdig som jag ska börja ta efter ET.

Gick till en akupunktur i våras och många där sa att det hade hjälpt. Personligen kommer jag dock inte gå dit. Dr Nie i Essingen. För mig hjälpte det inte med att gå ägg till ILV, däremot hjälpte till att få mens.

Med Kärlek

• Sevgili

Fler diskussioner med min sambo - han VILL INTE ha barn, men lovar spermiedonation. Han säger att han kanske flyttar innan barnet är född. Jag tänker att jag vill ha barn oavsett och är tacksam för hans donation.

Med Kärlek

• Sevgili

Ibland tänker jag att jag är så otroligt knäpp som vill skaffa barn så här sent i livet.

Jag har en bra utbildning, okej ekonomi, en stor och fantastisk lägenhet mitt i stan. Jag har en sambo jag älskar. Varför ska jag då betala en massa pengar för att skaffa ett barn, som egentligen inte bär mina gener. Och ha allt besvär i flera år framåt, utan att troligtvis få ett tack tillbaks från barnet. Kanske säger hon/han: "du e ju inte ens min riktiga mamma". Ett barn som inte är likt mig.... Varför skaffa barn?

Den andra rösten säger, att det är FANTASTISKT MAGISKT att skaffa barn. Det är när vi kämpar som frukten vi skörden blir som godast, inte när vi serverat från konsum.

Nu blev inte livet som jag hade tänkt mig, skaffa barn så sent i livet och med en man som absolut inte vill ha barn ?

...däremot kan det vara enastående fantastiskt härligt ändå med livet.

Med Kärlek

• Sevgili

Tack för tipset att det är bättre att ta vagiorier än Utrogest. Ska man ta vagitorierna på kvällen? Så det sitter under natten liksom?

Läkarsekreteraren har mejlat mig:
    "You should start use Utrogest 1 pill 1 time per day or Progesteron vagitories 400 mg 1 time per day"

Med Kärlek

• Sevgili
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-10-05 16:01:23 följande:
    Nu är vi i Riga. Jag fick just reda på att vår donator har plockats på 20 ägg idag!!! Nu håller vi tummarna för att så många som möjligt av dessa är användbara och blir befruktade. På torsdag är det planerat med ET. Å, vad det här är spännande!!!
    Är så glad för din skull! Förhoppningsvis är jag i din situation om en månad.
  • Sevgili
    Bette skrev 2009-10-05 16:27:50 följande:
    Du är så välkommen hit så. Jag är gravid via ÄD och skall få killen i början på dec, förmodligen blir det lite tidigare för att vi har begärt kejsarsnitt.Bette
    Varför har ni begärt kejsarsnitt?

Med kärlek
  • Sevgili
    Pigan skrev 2009-10-07 08:47:42 följande:
    PÅ GÅNG :
    Jag är också PÅ GÅNG

Sevgili: ÄD nov-09 Riga, AVA kliniken

Med kärlek
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa