• Caribe

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...

Detta är en tråd för oss som gör/gjort äggdonation ute i Europa. Vi som kämpat och vi som kämpar, här kan vi diskutera och gratta och trösta varandra på denna jobbiga vandring {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa
  • villsågärna38
    Nöjder skrev 2009-12-06 14:28:21 följande:
    Hej!Efter 6 månader på kö på Island, har vi nu tackat jag till en donator. !a erbjudandet fick jag efter 4 månader, vilket kändes som lång tid, eftersom de från början sa at de trodde de skulle hitta en donator direkt. Jag är blond och blåögd och "det är ju alla här", sa dom. Sa nej eftersom donatorn var 35 ock mörkblond och att vi skulle vara nottagare nr 2, dvs "splitta" äggen med en annan. Tyckte att det då verkar som att de valt donatorn utifrån mottagare nr 1 och vill därför vänta. Nu är vi nr 2 IGEN och donatorn är ännu mer olik, dvs kortare och med gröna ögon och mörkblond . Hon är 32. Kliniken berättade att de kan inte välja och vraka, utan när någon donator kommer in, då skickas ett erbjudande til de överst på listan, så får man själv avgöra om man tycker de verkar tillräckligt "lika". Man får sällan några till frysen, eftersom äggen ju delas mellan två. Å andra sidan är det lite billigare, runt 45.000. Det var det sist jag frågade allafall, har inte vågat fråga nu igen. Dessutom är donatorn "öppen", dvs man kan få reda på hvem det är när barnet fyllt 18. Spännande , men otroligt läskigt att ge sig in i allt igen.
    Spännande... det låter lite som samma samma upplägg som är vanligt inom Landstinget dvs att äggen delas och att donatorn är öppen. Är det den sista tjejen du skriver om som är er donator dvs hon som är 32? När kör ni igång med behandlingarna? Kram
  • villsågärna38

Carmenicita - håller tummarna för mensen

Ester - lycka till!! Så spännande att ni är så nära nu. 16 ägg låter ju väldigt lovande!! Kram

• Lerkorg

Hej,

sitter och googlar efter kliniken på Island men lyckas inte hitta den. Kan jag be dig, Hoppaslina, om namnet?

• LoLiNi

Kostnaden för att åka till Elite i Estland, blev ungefär samma som för er på Island och där var urvalet stort och förvånansvärt enkelt att passa in. Om man vill vänta så kan man få "ensamrätt" till precis den donatorn man vill ha, förutsatt att hon inte gör sin sista donation! Du betalar för privilegiet om att vara ensam om äggskörden! Här är iofs donationen anonym. Men skulle det bli nödvändigt med mer information om donatorn gissar jag att man kan gå genom kliniken då de för mycket noggranna anteckningar.

Hoppas det går bra för er HoppasLina & Lerkorg!

Kram
    Låla

* Längtar till VUL på torsdag!!! *

*** gravid ***
  • Boomsan

Hur gör man för att bli en äggdoniator?

• villsågärna38
    Boomsan skrev 2009-12-06 15:24:53 följande:
    Hur gör man för att bli en äggdoniator?
    Om du vill bli äggdonator i Stockholm så kan du ta kontakt med Karolinska/Huddinge Sjukhus, Fertilitetsenheten. Vet även att det finns många personer här på FL som gärna skulle ha en egen donator som är just deras så kanske kan du komma i kontakt med någon här och donera just för dem? Det var så vi fick tag på vår donator. Kram
  • Bette

Hej alla,

Vi har fått en son den 1/12 planerat kejsarsnitt, vikt 3950 gram och 53 cm. Helt underbar liten kille, amningen har precis kommit igång. Har varit en liten tuff början, legat på neonatalen sedan i onsdags. Christian hade svårt med andningen i början och syresatte sig lite dåligt, fick sondmatas och övervakas ett dygn, nu är allt dock toppen och killen säger till när han är hungrig och vi ska byta blöja. De röntgade även lungor och tarmar för att se att allt är okej, han hade mycket fostervatten som kom upp första dygnet. Imorgon åker vi hem med vår guldklimp.

Kramar

Bette

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa