Vi som gör äggdonation ute i Europa
Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...
Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...
Stort GRATTIS Kikki70 till pojken! Härligt att läsa att du har så många barn och att det faktiskt lyckas med ÄD flera gånger även om det är tufft.
Ledsamt att läsa om negativa gravtest, usch, kramar om er och hoppas att ni orkar kämpa vidare.
Carmencita03: Oh, vad tråkigt! Jag känner verkligen med dig. Alla tankar du har nu har snurrat i mitt huvud innan jag plusade. Men, nästa gång kommer du att lyckas! Efter allt jag har läst här på forum, nästan alla lyckas förr eller senare. Ge inte upp nu!!! FET är minst lika bra. Jag tror på det!
Vad jag tänkte göra om det var - , var att försöka göra saker under julen som jag inte skulle göra som gravid, "ladda batterierna" om börja om 2010. Inte ge upp, bara "omgruppera" energin.
Kikki70: Wow! GRATTIS!
Kicki 70: Grattis - helt otroligt att du fått fem barn med ÄD! Det är hoppingivande att läsa. Kommer väl själv att max kunna få två eftersom jag snart är 40 men ändå så är det skönt att höra om positiva exempel
ZXZX: Intressant att läsa din berättelse. Vad hade du för testresultat för att få prednisol och fragmin? Kram
Fråga till er alla som kan ha ett svar :
Själv har jag ju gjort sex ivf:er, blivit gravid en gång men fått MA i v 14 och alltid fått höra att det är mina ägg det är fel på eftersom jag varit så svårstimulerad, har alltid fått väldigt få ägg på högsta dosen och de sista två hormonbehandlingarna avbröt vi pga bara 2 och sedan 2 ägg. Mina sköldkörtelvärden har varit inom gränsvärdet (tror att det heter TSA som de tagit) - bör jag kolla upp detta mer tycker ni? TNF alfa tror jag inte att jag har tagit någon gång. Kan det vara något annat som spökar? Vill ju göra allt för att det ska gå vägen med äggdonationen så planerar att börja med akupunktur och örter någon månad innan för att vara i så bra balans som möjligt i min cykel. Kanske ska jag även kolla om det kan vara lämpligt med Trombyl? Har även läst att man kan ha bakteriell vaginos utan symtom och att det kan påverka. Vad säger ni andra? Kram
Carmencita: Skickar en jättekram till dig!!!! Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam
Låla67: Det där med kromosomfel har jag också hört. Är delvis därför och även pga att min makes spermier kräver microinjektion som jag önskat att få alla äggen från vår donator. Då känns det som att chanserna ökar rejält, kan ju vara bara ett enda guldägg även om donatorn får väldigt många!!! Tror också på akupunktur och örterna även om de är grymt äckliga Kram
Villsågärna, ja det är intressant det där med varför jag fått alla tillägg nu. För jag har tagit prover och har inga avvikelser i vare sig det ena eller andra testresultatet... Men det finns ju undersökningar som visar att t ex Prednisolon förbättrar chanserna att bli gravid.
När det gäller Fragmin vet jag inte riktigt så mycket, men jag är glad över att doktorn verkligen tänkt till och försöker göra så att jag lyckas!
Det låter kanske konstigt att jag bara låter mig behandlas utan att vara mer om och kring mig, men jag är så fruktansvärt trött på att vara det...
Lite har jag ändå läst på och därför har jag t ex fortsatt med en lägre dos Prednisolon även efter att doktorn sagt att jag ska sluta. Jag tänker att hennes fokus ligger mycket på att insättningen ska lyckas, men att hon kanske inte tänker lika mycket på alla tidigare missfall. Det gör jag och väljer därför att fortsätta t o m v 10.
Kram
ZXZX