Vi som gör äggdonation ute i Europa
Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...
Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...
resulaten var:
graviditet: 50% med ASA+pred, 40% utan
och ongoing pregnacy: 42% resp 32%
så nej ingen jätteskillnad, märk dock att denna studie gjordes på kvinnor som ansågs ha hög chans för graviditet. Så jag anser att 10% ändå är en hyffsad skillnad då.
dock verkar ju det ha blivit ungefär lika många % mf i båda grupperna vilket direkt får mig att fundera på att man ska fortsätta med medcinerna längre än till testdagen.
intressant iaf, snart ska jag läsa vad några japaner skrivit om exakt samma sak.
Kramiiis ja intressant.. i mitt fall efter mitt Ma, så kommer jag fortsätta m pred+asa till vecka 12 om jag skulle ha turen att bli gravid!
förresten om ni vill ha artiklarna, så inboxa mig er mailadress så kan jag skicka över dem, har dem i pdf-format.
caribe: ja jag tror ju oxå på att man ska fortsätta fram till v12
Hej!
Hade planerat att göra FET i v 40 men vi sköt upp det pga att jag kom in på en vidareutbildning och det skulle krocka med min första tenta. Nu har vi bestämt preliminärt att göra nästa FET v 14 på Elite, då har jag det lugnt i skolan. Ser fram emot det och vill bara att tiden ska gå!
Denna FET ska göras i stimulerad cykel och jag ska nedregleras, var det så för er också som gjort FET? Tydligen ska chanserna vara större då enl dr Sõritsa. Vi har 3 embryon i frysen. Hur många har ni tinat upp/satt in vid ett FET? Eftersom risken är stor att de inte klarar upptiningen känns det som att vi ska tina upp alla tre. Chansen till graviditet är 25 % per embryo, då borde man ju ha ganska stor chans att nåt vill fästa.
Hur har ni gjort? Vad har ni för tankar om detta?
Mvh Nidra
VÄNTAR :
==================================================
Hoppaslina 42 år: Tidigare 7 IVF + 2 FET. 1:a möte inför ÄD i maj
Supertrouper 27 år: Tidigare 1 IVF + 1 avbrutet IVF. 1:a möte inför ÄD 18/9 hos AVA Lissabon
Esmeralda 46 år: ÄD 29/5-08, FET29/9 (MA), FET 23/1, nästa FET 20 maj!
Spottina 49 år: 1:a ÄD 16/4 AVA Riga, 2 st embryon, tidigt mf, FET planerad till Juni
Vallmo75 34 år: 2mf, 2 insem, 1 ivf. 1:a ÄD ET 17/8, mf
Merlot, 1:a ÄD, ET 25/9, EGV Riga. negativt.
Sodkt 44 år: 1 ÄD 27/4 - blev MF v.12. FET 9 sept. 2 8 celliga embryon, negavtivt.
Nidra: FET preliminärt v 14 2010 på Elite
PÅ GÅNG :
Sevgili: ÄD nov-09 Riga, AVA kliniken
Caribe 42 år: 3 insem+6 ivf utan resultat, 1:ÄD Åbo avbr, 2:a ÄD 3/6, 2st 4 celliga klass III tillbaka, testade + 16/6, blev MA i vecka 13, FET 9/12
Esther123: 1:a ÄD, AVA Riga, ET ca 14/12.
Chris06: 2ÄD, tyvärr ?missfall? de. 3 frysta kvar.3e ÄD 2010 v 11 hos AVAp.
Nasta: FET varen 2010
RUVARE :
Låla67 41 år: 1:a ÄD, ET 5/11 på Elite i Estland.
Loppa69: 1:aEA (embryoadoptionen) 26/11 Elite Clinic, Tartu, Estland.
GRAVIDA:
ÄlvanAlva: 1:a ÄD AVA Åbo nov -08
annkristine: 1:a ÄD, Åbo, ET 5/12
Grynet: Tidigare 1:a ÄD -08 2:a ÄD 26/2-09 (2*8CC)
Wilja: 1:a ÄD, ET 26 feb AVA Peter
Odette 42 år: 2:a ÄD, ET 11/3-09 2 st blastocyster AVA Peter.
Bette 29 år: Gravid efter 2:a ÄD 19/3 2 st 1 8 celligt och 1 10 celligt.
Sardin 41 år: Tidigare 8 inseminationer, 5 IVF utan resultat. Nu gravid på 1:a ÄD, Riga 13/3.
Actionvera 41 år: 3 IVF 1 FET - första ÄD ET 18 Juni. Plussade 20/7.
Hinos: 41 år: 1:a ÄD 20 juli. 2 topp 3, ett 7-celligt och ett 9-celligt. Plussade 3/8
Gottisen: 7 misslyckade ÄD, 1 lyckat FET -05, ET 27/8-09 väntar tvillingar
ZXZX 46 år: 5:e ÄD, FET 12/11, en 8- och ett 4-celligt! Alla behandlingar på AVA Tammerfors.
FÅTT BARN :
amn; 2006 (jag 46 år) - en flicka - ÄD ET Tammerfors, 2007(jag 47 år) - en pojke - ÄD FET Tammerfors.
Dimmoriskyn: v 33+3 flicka 1720g, pojke 2135g. Vaginal förlossning, huvud/tvärläge
Ayrtons sambo: v 39+6 flicka 3390g
äd-bebis: pojke i v. 41+2
töjet: v 36+6 pojke 2830g, pojke 2520g. Planerat kejsarsnitt (säte/tvärläge)
Ninnie65: v 38+4 pojke, 3100g, vaginal förlossning
Fille 44: 1:a ÄD, FET 8 sept 2 st blastocytembryon - fått tvillingar den 3 april. Vecka 32+4, akut kejsarsnitt. Flicka 1970g och pojke 2290g.
Igor: v 39+0 pojke 2600g. Planerat kejsarsnitt (säte/inre bäckenträngsel).
Solstickan 42: 1:a ÄD, föddes på BF-dag, 3390 gr 50 cm, vaginal, sugklocka
Nikolina V38+3 7:e ÄD, pojke 3,5 kg , 53 cm
Sanca: v 39+2, 1:a ÄD, 3,1 kg, 50 cm
Förväntan v 35+2, flicka 3.0 48 cm lång snitt
Maari: V.39+0 Pojke född 090813, 3160 gr 49 cm. Planerat kejsarsnitt
Vitsippa65: v 42, pojke född 090813, 3555 gr och 51 cm, vaginalt
Kim Carol: v 38+4, pojke född 090810, 3058 g, 48 cm, planerat kejsarsnitt
Tigermom: v39 2:a ÄD, född 090822, flicka 3170g 49cm
MoJ: v 35, pojke född okt 2009 3 kg, 48 cm (2:a ÄD AVA Åbo)
Grynet: bf 091113, pojke född 091115, kejsasnitt, 3,2 kg, 50 cm. Brno
Hej alla ur-tappra -
Tack för svar jag fick tidigare. Wow vad många med mej har samma problem, fortfarande inte fått till något blodprov, ska mejla en ivf klinik till. Testade urin-test hemma RD-15 men minus... Tar fortfarande mediciner, idag RD 17.
Fortfarande nyfiken om någon har en favorit klinik i europa, finland går inte då jag är singel, tyvärr?
Vi får kämpa vidare!!!
Nidra: jag blev inte nedreglerad innan FET, utan började med progynon på mensdag 1 och ska göra så inför FET i jaunari oxå.
Vid mitt senaste FET behövde de tina 5 embryon, jag fick två tillbax. Så jag hade tinat alla tre.
kram!
my turn: tråkigt med minus på testen kramar om dig!
----------
Har precis pratat med läkarn i Åbo och som vanligt så pratar man med en vägg känns det som känns inte som om läkarna tycker om när jag är påläst och kan hänvisa till rapporter och annat. Så nää det kan inte vara några andra fel på dig, näe allt ser så bra ut. gaaah.
Så nej ingen annan medicinering eller nya blodprover där inte.
Däremot FET runt 19-22 januari om mensen sköter sig.
Har ett litet problem då dock och det är att min gyn är på semester när jag troligtvis behöver göra vul för att kolla slemhinnan. Men måste väl finnas ngn annan i hela sthlm som kan tänka sig göra et tvul hoppas jag. Det får ordna sig helt enkelt. Det gör väl allt alltid, eller? Är jag lite för naiv kanske
Har fått teletontid med min svenska gyn i eftermiddag så då ska jag be honom fixa remisser för blodprov, TNF-alfa till att böjra med, han är hjälpsam så är nog inga problem. Sen lovade reprocentralen att hjälpa mig tolka svar
Tack för att ni fina tjejer finnns!!!
Och så är sambon med på att göra FET i januari! jippihoo behövde inte övertala honom ens!
kramiiis is going strong, fortfarande på gott humör
Kramiiis - har inte din gyn ngn kollega du kan få gå till när din gyn är på semester?
Trist med läkaren i Åbo, han är ju väldigt snäll, men han verkar inte vara öppen alls för ngn annan medicinering eller att ngt kan vara fel när det aldrig fäster...
Goda nyheter att höra att din sambo är med dig i planeringen igen
Myturn - jag går ju i Åbo så kan tyvärr inte rekommendera ngn klinik! Beklagar ditt minus vännen
Nidra jag instämmer med kramiiis jag skulle tina alla 3, skall ju själv tina mina 4 nu på måndag inför mitt eget försök och förhoppningsvis få 1 eller 2 bra tillbaka från det! Inför FET har jag ätit progynon från första mensdagen that´s it och sen skall jag lägga till progesteron 3 dgr innan återsättningen!
Crijo du får hålla oss informerade om hur det går med ditt hcg! Man hoppas ju så att det skall gå vägen!