Vi som gör äggdonation ute i Europa
Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...
Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...
Bette måste ha fått sin lilla skatt. Vilken glädje!
Kramiiis: apropå POF (premature ovarian failure) som jag är diagnostiserad med, så är det ingen som har nämnt något om autoimmuna sjukdomar i samband med detta, men det är ju ett område som det forskas på och jag fick min diagnos för 10 år sedan. Inboxa gärna länkar om du har några aktuella.
Jag är som sagt inte så aktiv här i tråden utan tittar in då och då och försöker uppdatera mig. Höll mig härifrån ett tag p.g.a. tråkig stämning och jag kände inte för att få kängor slängda efter mig om jag kom med "fel" kommentarer. Ni ska veta att jag följer er och håller tummarna för alla som är på gång och jag känner för er som inte lyckats få plus. Njut av julen, ta en paus om det går och kom igen nästa år med nya friska tag.
Jag har själv precis fått mitt 5:e barn (3:e graviditeten) genom ÄD (AVA Åbo) och har i varje graviditet haft kraftiga blödningar. Man blir lika skräckslagen varje gång och det är med fasa som man går på toa. Jag har insett att det är så mina graviditeter är och det är (tyvärr) bara att gilla läget.
Kram på er alla och hoppas att allt går bra för er som är på g...
Hör gärna av er om ni vill, så svarar jag efter bästa förmåga.
Kikki70
ÄD 1: Missed Abortion v. 9
ÄD 2: Flicka född 2001
FET 1: inga embryon klarade tiningen 2003
ÄD 3: Triplex varav en kille dog i magen 2 veckor före förlossning - 2 killar prematurfödda 2004
FET2: Ruvade på 1 embryo negativt gravtest 2008
ÄD 4: Kille född 26/11 2009
Kikki70 : Glömde visst säga grattis till ditt 5:e barn!!
Tack Estra!
Har testats för massa saker, men inget har visat något. Har ingen i släkten heller som har vare sig POF eller autoimmuna sjukdomar. Fick POF vid 23 åå, men först diagnos då jag var 29. Hur gammal var du när du fick din diagnos? Upptäckte man din hypothyreos i samband med detta eller senare?
Ha det gott.
Hej kikar in tack vare Kraamis inlägg
Det stämmer att vi äldre ofta drar på oss högt TNF Alfa och har immunologiska problem,vilket orsakat frånstötning i livmodern.
MF och MA.
Upplysningsvis kan jag berätta att det inte finns någon läkare i hela sverige som GÖR immunologiska tester längre.
För att veta att man inte har immunologiska besvär bör man då ha testat sig på tex Lucinakliniken som numera är nedlagd.
Eller i Athen eller i Storbrittanien.
De gör testerna.
man kan däremot få hjälp med besvären som ORSAKAR Mf och MA.
Om man har en välvilligt inställd läkare.
Det behandlas med antingen Trombyl(lätta besvär) eller Fragmin eller Innohep om man behöver en lite bredare blodförtunnare.
Jag går till en läkare i Helsingborg som hjälper mig.
Jag har gjort 1 IVF och 4 ÄD innan jag fick hjälp.5 Mf under tiden.
Grattis Kikki70!
Det var roligt att höra at du har så många lyckosamma försök även om jag gissar att vart och ett försök har varit förenat med både det ena och andra besväret! :)
Kram
Låla
Carmencita: Jag tror att de som nedreglerar vid FET gör det för säkerhets skull om något skulle dra ut på tiden så att man inte får mens rätt vad det är, eller om mensen skulle dyka upp för tidigt också. Det är säkrare. Men inte helt nödvändigt, så har jag förstått det.
Själv ska jag ha ägglossning nästa vecka och jag har funderingar på att kolla med ÄL-stickor och sen bara ta flyget över och göra FET den fjärde dagen efter utslag på stickan i en helt ostimuletrad cykel. Jag tycker inte om alla hormoner.
Dr Sörista säger att det går bra men att det blir dubbelt pris om den fjärde dagen är på en helg. Men då kan man ju bara hoppa över det. Hm. Jag har inget jobb och ingen tid att passa och väntar ägglossning i nästa vecka. Tänk om man bara skulle dra över dit och göra det...?
Är det någon som känner till nån som lyckats att göra FET helt utan hormoner?
Hej tjejer! Tack för er uppmuntran. Idag RD17 också minus. Idag kom liksom alla känslor av besvikelse ikapp, har gråtit floder - suttit i evigheter på toan på jobbet mellan möten o gråtit. Brukar vara positiv men så här deppig har jag inte varit jag på evigheter. Trodde verkligen att det skulle lyckas. Fina embryon var det också. Varför?? Varför ville de inte stanna? Börjar tvivla på FET... de stackars frysta embryorna kommer väl att reagera likadant... de fäster väl inte de heller. Usch så genomdeppig jag känner mig... Ingen att prata med om detta. Ingen på jobbe som fattar varför jag går omkring och ser ut som ett lik med rödgråtna ögon.
Samtidigt läser jag om alla er som lyckats och tänker - att det går ju!! Det kan ju funka!! Men, varför funkar det inte på mig?
Brukar man prata igenom situationen situationen med sin klinik-läkare? Brukar man försöka ha en teori och ändra något inför nästa steg? Eller kör man bara på likandant? Någon som vet?