Vi som gör äggdonation ute i Europa
Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...
Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...
Hej till alla!
Tänkte berätta hur har det gått för mig. Det blev inget blodprov. Det blir dock VUL om två veckor.
Jag hade ett långt samtal med min gyn igår. Hon tycker inte om hcg provet eftersom värden har så stor spridning att det gör svårt att tolka resultatet. Hon sa att hon har haft personer som har plusat så sent som RD20 och fött friska barn, samtidig som andra plusar tidigt. Att om det är fel på embryon jag kommer att få mf och dem kan inte göra någonting för mig i alla fall. Men...ett plus och ingen blödning säger mer en allt annat. Blödning betyder dock inte nödvändigsviss att man har problem. uuufff...med andra ord, sluta oroa mig, naturen kommer att "säga" sitt. Även om Riga skulle rekommendera att sluta ta medicinerna, hon tyckte att jag ska vänta till VUL. Men de gjorde inte det.
Så...jag väntar och håller tummarna. Jag håller tummarna för mig och för alla andra här som har någonting PG.
Crijo! Vad spännande!! Det låter ju fantastiskt! Jag har också hört om folk som fått positivt gravtest väldigt sent och det varit ok. Jag hade hoppats på det själv. Jag gjorde blodtest i måndags RD 14 och då var det mindre än 1, och urintest i går igen RD16 men negativt... Nu ska jag sluta med medicinerna tyckte Riga, idag på RD17. Och, ja, jag har INGA symptom alls, så jag får nog acceptera att det inte är något.
Jag håller tummarna för dig inför VUL!! Det kan mycket väl vara en seg liten rackare!!
Det är fantastiskt ändå så många som lyckas på första försöket!
Kram! C
Crijo vilket nagelbitare... då hoppas jag verkligen på ett julmirakel för dig vännen!
Carmencita varm kram till dig, hoppas ni kan försöka njuta av julmat & dryck, ladda om batterierna och sen satsa på FET in på nya året istället
Låla förstår att det känns jättelångt att vänta.... jag trodde i min dumhet en gång i tiden att det räcker med att bli gravid sen börjar lyckan... men nu inser man ju att det är bara början, sen börjar nya orosmoment och man måste ta sig förbi milstolpe efter milstolpe....
Ja hoppas det går bra för Geten idag och att hon snart sällar sig till ruvarna!
Hinos härligt att dina busfrön är så aktiva då lär du få händerna fulla framöver minst sagt
du får nog passa på att vila nu!
kramiiis det är alltid skönt med ett datum, då kan man koppla av och bort lite
Själv väntar jag otåligt/ivrigt på att det skall få bli min tur... dagarna sniglar sig fram....
Kram Kram
carmencita: klart 2010 är ett superår
crijo: oooh så jobbigt att vänta på vul, men jag hoppas så att du får se ett hjärta slå då kram!
caribe: vännen snart är det tisdag! först helg och sen går det fort!
koppla av hihi, har precis blivit medlem i SIS så nu har jag massa att läsa där oxå. hehe. ooopsi.
förstår inte hur jag varje mens kan förtränga att jag blöder så mycket. Kan ju inte ens ta mig till tåget, så fick bli jobba hemma idag. Lever i ständig förnekelse kanske
Hej!
Idag är det RD 7 för mig och efter att ha känt mig lite som en befruktad jungfru Maria under helgen så känner jag absolut ingenting längre. Nada, noll och inget. Vet inte hur jag ska stå ut att vänta till nästa vecka för att få veta hur det har gått. Just nu är jag övertygad om att det inte blir något denna gången heller=(
Känner mig deppig och otroligt rastlös! Det är ingen lätt bransch det här....
Jag läser om er andra som tampas med blödningar, väntan på VUL och ovisshet...hur står ni ut????
Lycka till alla!!!
Kram Loppa
Loppa inte deppa ihop när jag var gravid kom inte symptomen förrän på RD13, innan kände jag nada, hoppas nästa vecka går fort och slutar med +
Kramiiis ursch vad jobbigt att blöda så mkt varje gång, jag blöder oxå rätt mkt, men så länge jag sitter still brukar det gå bra! Du får dricka blutsaft så dina järnvärden hämtar upp sig igen!
Hej tjejer!
Vi har ju funderat på äggdonation utomlands och haft kontakt med Riga till och från men idag fick vi def besked om att vår donator här i Sverige blivit godkänd så nu blir det Huddinge i mars istället. En helt fantastisk tjej som jag fått kontakt med här på FL ställer upp och donerar till oss. Hon känner inte oss men har ett sånt stort hjärta att hon hjälper oss iaf. Ska träffa läkare nästa vecka igen också och sen kurator - känns som att det börjar rulla på lite Kram och lycka till er alla!!!!
Ps: Kramiiis - usch, det låter jobbigt. Vet att det finns nåt preparat på Apoteket man kan ta om man blöder väldigt mycket, har du testat det? Men kanske funkar det inte så bra ihop med att försöka få barn... Kramar
ny kunskap för mig. tänk om det är som man tror att man har problem med autoimmuna sjukdomar hatar läkare som inte vill lyssna...grrr
Early Menopause.This is also called premature ovarian failure. (The ovaries run out of eggs too early). The average age of menopause is 51 years of age. Premature menopause occurs before the age of 40. It is often an indicator of autoimmune problems in the woman and is often associated with a long history of infertility or pregnancy loss through miscarriage or IVF.
loppa: vännen alldeles för tidigt att ge upp! kram!
caribe: jo jag måste gå och införhandla blutsaft. Om jag kommer hela vägen dit hmm. Annars får jag skicka sambon på det.
igår kom han förresten hem med en chokladkalender till mig hihi han tyckte jag behövde det
villsågärna: vad härligt att hon är godkänd och vilken underbar person. Mars är snart!
cyklo-f pratar du om. De funkar sådär. Ingen större skillnad tyvärr
Carmencita03: har du tagit om gravtestet idag? Bara för säkerhetsskull...
loppa69: Det här men symtom är jätte lurigt, tycker jag. Man behöver inte känna något alls eller...Progesteronvaggisarna kan ge biverkningar som är lika med gravsymtom: stora bröst, illamående, svullen i magen, hungrig, etc.
till alla: Ja, jag räknar dagarna till VUL och är rädd varje gång jag går på toa att se täcken på blödning. Och blir glad att kaffet inte smakar längre och sedan 2-3 dagar tillbaka citrusfrukt luktar bleee...!!!!
Det är jätte jobbigt att leva i ovisshet. Men det vet ju nästan alla här på forum. Jag har varit usel på jobbet under den här perioden. Mycket inneffektiv...har svårt att koncentrera mig.
villsågärna38: helt underbart!