• Caribe

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...

Detta är en tråd för oss som gör/gjort äggdonation ute i Europa. Vi som kämpat och vi som kämpar, här kan vi diskutera och gratta och trösta varandra på denna jobbiga vandring {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa
  • loppa69

Bette: Stort grattis till erat lilla underverk!

Kramiis: Ha en härlig semester!

Nidra: Jag skrattade gott åt din dröm!!! Hahaha....hjärnan jobbar verkligen på högvarv!

Låla: Grattis till v. 8!! Visst ska du på VUL snart?

Och lycka till åt alla er som väntar, längtar och alla andra!!

Kram från Loppa...på väg till lab för att ta blodprov! RD 12.....önskar inget högre än att det blir positivt den här gången!

• crijo

Låla 67: Jag har också rätt mycket molvärk i magen. Vissa dagar mer än andra. På torsdag är första VUL? Jag läste nyss att v8 är fostret som en plommonkärna. Gud, vad spännande!

För mig känns det fortfarande overkligt! Jag har svårt att föreställa mig själv som gravid trots alla symtom. Från Riga har jag fått bild med embryon i min livmoder och hur dem såg ut innan det. Annars skulle jag tro att det har aldrig hänt.

• LoLiNi

Ja, VUL är på torsdag morgon klockan 10 - börjar bli lite nervös nu!
    Vill gärna att det ska vara två, men "nöjer" mig naturligtvis med en! Fast vid det här laget och efter blödningarna förra och förrförra veckan så är jag inte säker på någonting just nu...

De senaste dagarna har jag inte känt så mycket, varit lätt illamående lite av och till. Triggas lätt av dåliga dofter! Idag när jag var ute på lunchen så höll man på att slamsuga vid ett hus på Hornsgatan - det luktade färskt och ruttet bajs ihopblandat - då var det nära att jag spydde! :)

I början hade jag lättare molvärk hela tiden och som blev starkare framemot kvällen.

Hoppas på två små plommonkärnor, eller krumelurer som vi har kallat dom! ;)

Caribe: håller tummarna för allt vad tygena håller! Säg till när vi kan släppa! ;)

Kramar och styrkepeppning till alla kämpar!
    Låla

*** gravid ***
  • Bengalen

Hej allesammans!

Jag har följt tråden sedan en tid tillbaka men inte känt mig redo att börja skriva. Ni verkar vara ett skönt gäng så jag hoppas att det är okej om jag joinar er

Lite kort om vår historia. Vi har efter 7 IVF-försök, där endast 2 stycken har lett till ET, dock båda med minus på testet blivit rekommenderade av vår klinik att gå över till ÄD. Jag är väldigt svårstimulerad och har aldrig lyckats producera mer än 3 ägg.

Imorgon bär det så äntligen iväg till AVA i Riga för en första möte med doktorn där.

Kram på er alla!

• Caribe

Nidra kanske skulle vara bra att ruva i ögat då kunde man hålla koll på dom ha ha vilken sjuk dröm!

Nu är jag tillbaka från Åbo trippen, ruvar på 2 st 8-celliga frön och slemhinnan slutade på 12 mm och var fin! Oroar mig lite för att jag har hosta och det är ju inte idealiskt att ha en infektion i kroppen.. men jag hoppas verkligen det inte stör!

Bengalen välkommen till tråden och varmt lycka till i Riga

Låla oj vad spännande med VUL imorgon, jag håller hårda tummar för att allt ser bra ut!

Loppa hoppas hoppas att du får positivt resultat vännen!!!!!!

Annikamarie 2 långa dgr kvar till test, tummarna är knutna hårt!!

Nä nu skall jag vila med mina twins-frön

Kram Kram

• crijo

Caribe, dina frön låter som vinnare!!! Håller tummarna för skön ruvning, med starkt +!

Bengalen: Jag har också läst i trådarna i ett halft år innan jag fick mod att skriva! Det var härifrån jag fick ideèn om ÄD.

Låla67 håller tummarna för att du ska se 2 plommonkärnor imorgon!

Loppa69: När har du nästa blodprov? Håller tummarna för stark + (eller bra hcg värde!)!

Igår har jag fått min första blödning. Inte så mycket, men oroväckande. Strax efter vaggisarna på jobbet har jag fått ont i magen som bara har eskalerat under kvällen. Hemma har jag använt vaggisen i baken i stället, men jag hade ont hela natten ändå. Även nu har jag mera molvärk än vanligt och ser lite blod på papper när jag går på toa. Funderade på att ta en panodil. Och första VUL är om en vecka...

• geten

Hej tjejer!

Tack för tummarna som ni höll för mig, tyvärr hjälpte inte det då våran lilla eskimå inte klarade upptiningen., men vi får ju ett försök till ifrån landstinget så vi hoppas att det ska leda till en graviditet samt några små eskimåer som kan ge ett syskon så småningom. Just nu njuter vi bara av att det snart är jul (älskar julen) och varandra.
    Det känns som att vi har kommit varandra ännu närmare varandra efter i torsdags och vi är båda två på ett strålande humör, konstigt nog.
    Men det kanske beror på att vi båda två kände att även om vi hade fått tillbaka vår lilla frysis så skulle det inte leda till en graviditet, nu blir det ju en ny donator så vi hoppas att det blir ett bättre resultat!!

Vi kommer troligtvis att göra nästa försök i mars. Vi fick välja januari eller mars men vi sa att det inte spelar oss någon roll, det är ju så nära varandra, så just nu lutar det åt mars. Men till dess så ska vi bara sattsa på varandra och vår relation samt på vår hälsa!! Jag ska försöka att gå ner några kilo i mellan jul och mars men det brukar inte vara några större problem.

Har inte mått så här bra sedan innan vi började med alla dessa behandlingar och det känns underbart!!

Många kramar Geten!!

Ps. Lycka till allihopa!!!!!!Ds.

Ps2. Kommer att fortsätta att hänga med er fast jag har en liten paus just nu, hoppas att det är ok. Ds.

• Hinos

Ett halsbränne tips!
    Ta en matsked men hälften havregryn, häll lite vatten på och svälj. Det lägger sig som ett lock... jag tar det varje kväll innan jag lägger mig och har aldrig halsbränna på natten nu mera!!

Lycka till alla som är på g...

• kramiiis

geten: stor kram! men härligt att ni ändå är på så bra humör

caribe: GRATTIS! så glad för din skull! nu banne mig ska det bli twins! hihi!

nidra:

loppa: tack! tummar för plus för dig!

bengalen: välkommen hit och stort lycka till!

---------------

Vi är framme i sthlmkön för ÄD . vi kommer kallas till nybesök inom 2 måndaer, det är ju typ snart ju, eftersom det kommer en jul emellan.
    Sen tar det väl ett tag innan man är igång med behandlingen, men ändå ett steg framåt!

så vi kanske skippar FET i januari och vilar upp oss, sparar lite pengar och satsar på gratisförsök istället. Får se.

sambon blev glad iaf och sken upp som en sol igår! det var väldigt skönt.

Ngn som gjort ÄD på KS och vet hur lång tid det tar från nybesök till behandling?

kram på er alla

♥I know what I want and NOTHING is going to stop me now!♥
  • geten

Ååå, kramiiis vad kul att ni kommitrfram i kön. Har ingen erafarenhet av KS men för oss tog det från juni till september men då hade de ju sommarstängt i mellan.
    Låter klokt att vänta på det tycker jag, era frysisar finns ju kvar länge än.
    Gu´ vad glad jag blev för er skull!!!

Och lite avis på semestern oxå

Många kramar Geten

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa