• Caribe

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...

Detta är en tråd för oss som gör/gjort äggdonation ute i Europa. Vi som kämpat och vi som kämpar, här kan vi diskutera och gratta och trösta varandra på denna jobbiga vandring {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa
  • LoLiNi

Problemet för loppa är nog att Dr. Söritsa rekommenderar att man slutar medicineringen om hcg är lägre än 15 på första testdagen och om det är mellan 15 & 40 testa igen efter ett par dagar.

loppa, känner du dig gravid? Vet att det är en svår fråga att svara på om man inte varit gravid förr, men låt dina instinkter tala, inte hoppet. Så vet du om du ska fortsätta med medicinen och testa igen om några dagar. Du behöver inte ens berätta för Dr. Söritsa att du inte slutat medicinera...

Lycka till vännen!
    Kram/Låla

*** gravid ***
  • plupp06
    crijo skrev 2009-12-09 16:02:07 följande:
    loppa69: Vad tråkigt! Jag vill inte ge dig falska förhoppningar, men, för mig, på RD13 hcg var bara 3,5. Enligt standard var jag inte gravid då. RD16 har jag plussat svagt med urinprov och RD17 var hcg 29. Jag tycker inte att det är kört än! Höll i ett par dagar till! Ta ett prov till om 3-4 dagar!
    Lite OT men någon som vet varför hcg nicåerna är så extremt olika? Har det att göra när ägget "fäster"?

På rd 15 hade jag 974 och rd 20 var det uppe i 5200, kan tillägga att jag fick ett ägg tillbaka.
  • Lilla Fia 65

Ja, det stämmer så säger Söritsa. Hm, då kanske man var gravid då i juni när man testade och hade för lågt. Var det rd 14 man testade? Jag minns inte.

Fortsätt medicinera tycker jag med Loppa.

LoLiNi skrev 2009-12-09 17:22:04 följande:
    Problemet för loppa är nog att Dr. Söritsa rekommenderar att man slutar medicineringen om hcg är lägre än 15 på första testdagen och om det är mellan 15 & 40 testa igen efter ett par dagar.loppa, känner du dig gravid? Vet att det är en svår fråga att svara på om man inte varit gravid förr, men låt dina instinkter tala, inte hoppet. Så vet du om du ska fortsätta med medicinen och testa igen om några dagar. Du behöver inte ens berätta för Dr. Söritsa att du inte slutat medicinera...Lycka till vännen!Kram/Låla
  • Nidra
    Carmencita03 skrev 2009-12-09 17:03:16 följande:
    Loppa69: stackare. Jag är så ledsen för din skull. Vet precis hur det känns. Men, kanske som Crijo säger - ge inte upp helt ännu!Caribe: Grattis!! Hoppas du får en skön ruvartid i julstämning!Jag har en fråga till er om blodprov för koagulationsfaktorer. Jag har fått rådet av min läkare i Riga att ta prov för APTL, INR, Protrombine complex, D-Dimeri, lupus antikoagulation. Har någon av er tagit dessa prover? Jag har ringt till alla möjliga ställen (privata kliniker, vårdcentraler mm) men ingen vill ta dessa prover. Undrar så om någon av er tagit dessa och var ni gjorde det, och vad gjorde läkaren med resultatet?Så tacksam för era svar!KRAM,C
    Carmencita: Jag jobbar som syrra och dessa prover är helt vanliga blödningsprover, inget konstigt (förutom "lupus antikoagulation", det har jag aldrig hört talas om). INR och protrombin komplex (PK) är samma prov. Det borde inte vara något problem att ta dessa prover, det kan göras var som helst. Frågan är varför du ska ta dessa?

Loppa: Beklagar! Usch, vad tråkigt! Har ni något i frysen?

Mvh Jennie
  • LoLiNi
    Nidra skrev 2009-12-09 19:22:17 följande:
    Carmencita: Jag jobbar som syrra och dessa prover är helt vanliga blödningsprover, inget konstigt (förutom "lupus antikoagulation", det har jag aldrig hört talas om). INR och protrombin komplex (PK) är samma prov. Det borde inte vara något problem att ta dessa prover, det kan göras var som helst. Frågan är varför du ska ta dessa? Loppa: Beklagar! Usch, vad tråkigt! Har ni något i frysen? Mvh Jennie
    Lupus är väl en autoimmun sjukdom...
    *** gravid ***
  • Nidra
    LoLiNi skrev 2009-12-09 19:42:17 följande:
    Lupus är väl en autoimmun sjukdom...
    Ja, det stämmer.
  • loppa69

Mitt HCG var mindre än 2 och då är det tyvärr helt kört utan tvekan på RD12. Jag vet inte om jag orkar mer. Måste tänka. Jag har dessutom endometrios som krånglar till det hela och försämrar mina chanser. Eftersom jag är ensamstående så har jag ingen "rött" till utredningar här hemma och i Estland så kommer det att kosta ca 40 000 bara för utredning. Som ensamstående sjuksköterska har jag inget gigantiskt lönekontot att ösa ur=(

• kramiiis

åhh älskade loppa, jag lider med dig verkligen så otroligt ledsamt!
    Har du några i frysen??

kanske ska du låta dig vila från allt ett tag? när det gäller din endo kan du inte få nedregleras med aninten spary eller sprutor en längre tid? För att låta det "läka" ut?

stor kram till dig!

♥I know what I want and NOTHING is going to stop me now!♥
  • Bettina

Carmencita, jag har tagit lupus antikoagolans.
    Lupus antikoagulans ingår i vanlig basutredning om koagulationsrubbningar, såkallad trombofili utredning.
    Jag fick en remiss av min husläkare till Kemiskt lab. Det var inte lätt men efter många "påminnelser" så fixade hon det. Annars är det ett som vanligt blodprov i armen.

Kram Bettina

• crijo

Loppa: Vännen, jag är obotligt optimist. Jag vet att jag kanske inte är det bästa exemplet, eftersom jag är bara i v6 och inte än sett vad som finns där inne...men, RD13 hade jag hcg på 3,5!!!! Om det börjar fördubblas för dig, jag tror med hela hjartat att det finns hopp.

Min kompis berättade för mig igår, att när hon blev gravid (naturligt sätt), plusade hon sent också (typ v5). Hon vet exact när hon har ÄL och har alltid haft otrolig regelbunden menscykel. Hon var säker på att hon var gravid men gjorde 4 urintester med 2-3 dagar mellan innan hon plussade. Haft många rejäla blödningar mellan v6 och v11. Hon har en flicka som är 1,5 år och som vägde 4,100kg när hon föddes.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa