• Carmencita03

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Upptäckte denna fantastiska tråd med alla som delar det jag går igenom nu. Har varit i Riga och påörjat min behandling med zoladex för nedreglering. Dock verkar det inte fungera, fick ingen blödning efter 3:e dagen och nu fick jag min mens som vanligt efter 27 dagar (10 dagar efter zoladex)... Har mitt första VUL på måndag. Har ingen aning om om jag kan fortsätta behandlingen eller vad man ska göra om inte nedregleringen fungerar... Åh, jag blev verkligen besviken o ledsen. Är det någon annan som råkat ut för att nedregleringen inte fungerat?
    KRAM till er alla för att ni delar med er av era erfarenheter!!
    Carmencita03

• Carmencita03

Först: Grattis till Makima som +at!! Hopps vi alla som är på tråden får vara med om detta!!
    Tack för svar om zoladex! Jag fick infon att man skulle få en blödning efter tre dagar efter injektionen. Nu när jag blöder är det ju på min "vanliga" menstid, typ 27 dagar efter sista... Men det kanske är OK det också? De var jättebra i Riga tycker jag, men informationen hur behandlingen skulle funka var lite dålig. Tex varför det är så extremt viktigt att ta zoladex på 21 dagen 8jag tog den på 18de dagen då jag har kortare menscykel).
    Hur gick det för dig Actionvera? Du måste ju varit samma sits som jag att du knappt slutat blöda på ditt första VUL? Gick det bra?
    KRAM!!

• Carmencita03

Himmel, vad vi går igenom mycket!! Är så glad att jag hittade er här, känns mindre ensamt att bära på all oro och alla frågor!
    Rödluvan: håller en tumme för dig - så spännande! Jag har varit första besöket på Riga men jag fick inte samma info som du. Hoppas bara att det ser OK ut på måndag med VUL då börjar jag äta Estroferm på tisdag. Om allt går enligt planen så är det ÄD 9 nov!!!
    Lala67: hoppas det går bra för dig! Vi verkar ligga i ungefär samma fas?!
    När det känns som mest overkligt är det så skönt att höra från er som har varit med om ÄD och lyckats bli gravida! Grattis o KRAMAR!!

• Carmencita03

Grattis saknarknyttet!! Så roligt att du plussade! Härligt att höra!!
    Tack all ni som peppat mig angående zoladex nedregleringen som jag känner mig osäker på! Fick som sagt blödning efter 10 dagar och blöder nu som tusan. VUL imorgon för att kolla att jag vekligen är nedreglerad... hoppas, hoppas... så jag kan börja ta Estroferm och komma ytterligare ett steg på vägen närmare målet...! Om allt går som det ska har jag ET runt 9 nov!
    Jätteroligt att se listan med alla oss som gör ÄD! Underbart att så många lyckas!
    Jättekram till alla, och "lycka till" till alla plussare och ni andra som är på väg till plusset

• Carmencita03

Var på första VUL idag och nedregleringen hade funkat (precis som du trodde mytrouble)! Jiippiii!! Ett steg till på vägen! Så nu är det trippeldos p-piller som gäller ett tag (vet att jag mådde dåligt av minipiller när jag åt det för länge sedan så liiiite pirrigt e de).

lillalii du undrade om Riga. Jag tycker de var väldigt bra där och de pratar bra engelska (på kliniken - inte i stan generellt). Inga problem att förstå de medicinska termerna! Du kan säkert ha med dig din journal. E-mailkontakt funkar jättebra så du kan ta reda på allt innan via e-mail! Om allt funkar ska jag dit igen om tre veckor för ET. Låter hemskt jobbigt med alla dina mf. Hade själv ett i våras och fick ta Cytotec (jättejobbigt tyckte jag). Hoppas det går jättebra för dig med ÄD!

Har dock inte helt koll på hur de de förbereder donatorn. Någon som vet? Känns lite tight med tid om de inte börjar förbereda donatorn förrän mottagarens 2:a VUL och ET en vecka efter 2:a VUL? Har läst på för dåligt här känner jag...

KRAMAR till er alla tappra!!

• Carmencita03

Hej alla tappra väntande, ruvande o gravida!
    Håller alla tummarna för dig Rödluvan!! Hoppas!! Hoppas även att ni som plussat nyligen mår toppen!
    Men visst är det lite konstigt att det är så olika på klinikerna? Det hade jag inte väntat mig! Tex alla olika östrogenpreparat som vi får? Det verkar även som om samma klinik skriver ut olika (Estrofem, Progynon, Fermanest mm). Själv fick jag Estrofem, men när jag läser i tråden verkar de flesta äta progynon? Är det någon som vet m det är någon skillnad?
    Kramar och tummar!

• Carmencita03

Hej tjejer!
    Har följt er alla och gläds med er som är gravida! Följer er andra med spänning och innerlig önskan att det ska gå bra!
    Jag var på mitt andra VUL i behandlingen nu inför ET och slemhinnan såg bra ut (9 mm). Men, nu visade det sig att donatorn var en vecka sen i sin period så mitt planerade ET den 9 nov blir troligtvis istället 16 nov. Då ska jag äte estrogen 2 veckor till innan ET. Då blir det nästan 4 veckor med estrogen sammanlagt innan ET.
    Hur länge har ni andra fått vänta efter att ni varit på VUL och fått ett OK, innan ni fått ET? Jag blev så besviken att få det framflyttat en hel vecka, men det kanske inte är ovanligt? Hur har det varit för er andra?
    KRAMAR och tack för alla som delar med sig av sina erfarenheter!!

• Carmencita03

Tack för era svar!
    Lycka till Lala67! Du gör ET på samma dag som mitt första preliminära datum! Fick framflyttat till 9/11 och nu ska jag göra det den 16/11. Känner mig lite orolig för det blev framflyttat men tack Bette för dina tröstande ord. Roligt att höra att det gick bra! Var var du någonstans? I Riga?
    Lycka till till er andra! Och tack för tummarna! Det känns lite jobbigt att gå och vänta två veckor till... Men, jag vet att jag inte är ensam om att vänta. Vi är så många som väntar och har väntat på det detdär lilla knytet man drömmer om!
    Ha en riktigt skön helg alla!!

• Carmencita03

Alla underbara vänner här på tråden! Alla har sina egna erfarenheter och är så otroligt engagerade (dethär vi går igenom betyder ju SÅ mycket!!). Jag är supertacksam för alla råd jag får. Jag ska vara mycket uppmärksam (ska oxå titta in till Sleepingbeauty - tack för tipset!) men samtidigt försöka vara hoppfull eftersom det ändå gick bra för Bette. Fick nyss svar från kliniken och de sa att 2-4 veckor på östrogen innan ET är helt OK. Om jag får ET 16 november har jag gått på Estrofem i 4 veckor, så jag inser ju att jag tangerar gränsen för vad som kan hålla. Vid den tiden börjar ju nedregleringen avta okså. Jag kan bara försöka hålla ut och hoppas det ska funka, och försöka lita på kliniken (de har ändå hittills gett ett proffsigt intryck), men guuud vad det är jobbit att vara så i händerna på någon annan?!!
    Tack för att ni finns och man kan prata om detta!!

Rödluvan: hoppas det känns bättre! Det är ju ganska vanligt med små blödningar i början. Det är ju så mycket som händer i livmodern med alla nya blodkärl som ska bildas och har man lättblödande slemhinnor är det ofta därifrän blodet kommer. Men, jag vet hur jobbigt det är att knappt våga gå på toa!!! En väldigt jobbig period med all oro, som man inte vill visa, men som upptar nästan hela ens medvetande! Hoppas det gårbra nu!!
    KRAMAr till er alla ochha en sköön lördagkväll!!

• Carmencita03

Esther123! Då går du och jag säkert på samma klinik! Har du också Dr Violeta? Vad har du fått för preliminär tid för ET? Jag har min den 16/11 (var först planerad till 9/11). Hoppas nu bara att inget händer "på vägen".
    Lycka till med sprutan och behandlingen! KRAM!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa