Vi som gör äggdonation ute i Europa
Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...
Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...
Hej alla tappra!
Vilka starka och fantastiska tjejer ni är. Tack för att ni delar med er av era historier. Ni på den här tråden ger mig kraft och lugn.
Del 2.
I och med att blödningen blev så pass kraftig i fredags så ombads jag att sluta med Regulon och inte ta sprutan som inplanerat. Istället så ska jag ta ett ultraljud och om allt är som det ska så hoppar vi Zoladex sprutan helt och går direkt på Progynon. Om inte slemhinnan är som den ska så får jag en ny treatmentplan: (
Ska nu tillbaka till idiot gynekologen och ta ett Ultraljud. Jag är så trött på att AVA kliniken och gynekologen inte kan prata med varandra direkt. Jag blir så stressad över att det är jag som måste uppfatta allt rätt och rapportera. Det är så svårt ändå. Min far är pensionerad läkare och min bästa vän så han kommer att följa med mig idag på gynundersökningen. Känns tryggt för mig och min pojkvän att ha med någon som har kunskap och kan ställa de rätta frågorna till gynekologen. Men framförallt för att göra en korrekt medicinsk summering som jag kan vidarebefordra till AVA .
Ha en bra dag alla fina tjejer.
villsågärna - jag upplevde hormonbehandlingen som mkt lindrigare vid ÄD än vid IVF:erna, sen var det en fantastisk känsla att bara göra ET och inte göra ngt ÄP, normalt sett vid IVF är man ju rätt öm och mörbultad fortfarande vid ET så det var en skum känsla att må superbra och få embryon instoppade och bege sig hemåt
Saknarknytte - hoppas slemhinna ser bra ut dvs är tillräckligt tunn så att du kan få börja med progynon tabletterna, vilken gullig pappa som följer med och hjälper Er!
Igår läste jag att missfallsrisken minskar om mamman mår illa dessutom blir barnen intelligentare, så nu är det mitt hopp när jag ligger här till sängs hela dagarna. Inte verkar det bli bättre heller. Nu håller jag på att minska medicineringen och efter det tror jag verkligen det försvinner så man kan hinna njuta lite innan man blir för tjock! och jobba...
Hinos då hoppas jag att jag skall bli grymt illamående om jag blir gravid igen... nu sist som slutade med Ma mådde jag ju som en prinsessa och mådde inte illa någongång.... ja tänk så intelligent ditt barn kommer bli
Tack för peppningen!
Då hoppas jag att jag får må lika bra som du, Caribe, av Progynonet. Får erkänna att jag är lite orolig över hur jag skall må av dessa hormoner. Har inte tagit dem förut. Progesteron vagitorier har jag tagit tidigare och jag mådde bra.
Å vad man funderar över minsta detalj i den här processen... Har börjat noja lite över att min slemhinna inte skall bli "godkänd" imorgon...
Lycka till Nioli och Rödluvan!
Saknarknytte; Det kommer att ordna sig för det med all säkerhet. Jag tror att det är vanligt att man får hålla i alla kontakterna själv mellan undersökande läkare i Sverige och sin behandl. klinik utomlands. Jag har själv haft 7 olika gyn besök men aldrig träffat samma läkare ens vid 2 tillfällen. Det har hänt att man känt sig en aning ensam i behandlingssvängen. Man får någon sorts rutin och erfarenhet så det brukar alltid fixa till sig! Lycka till!
Caribe, kul att se att du är på väg tillbaks!
Jag känner visst illamående idag, vet ej om det är ruvningen eller Aspirinet, jag har tagit Losec varje idag innan Aspirinet. Jag har känslig mage, men ska nog inte klaga på illamående, för det kan ju vara något positivt! Testdag den 21 sept.
Jag går snart in i vecka 11 och jag ser framemot att få vara vanlig igen... ska nu försöka äta lite och kanske gå till brevlådan och kolla posten. Det är iaf fint väder idag, har redan suttit ute och druckit te efter lunchen!! mår lite bättre idag!