• Caribe

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...

Detta är en tråd för oss som gör/gjort äggdonation ute i Europa. Vi som kämpat och vi som kämpar, här kan vi diskutera och gratta och trösta varandra på denna jobbiga vandring {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa
  • Makima46
    Hinos skrev 2009-09-15 17:39:51 följande:
    Beklagar Vallmo!!Idag har jag haft min bästa dag på länge. Har både varit uppe och tagit posten, vi har 350 m till brevlådan och suttit i solen och nu badat. Ska nu ner och laga mat för första gången i vårt kök... maken satte in slangen till fläkten idag så det är bara att köra. Ska även diska i diskmaskin för första gången!!!
    Verkligen skönt att du mår bättre{#lang_emotions_sunny} och kan sitta i solen....
    Tänk om min enda önskan kunde slå in
  • isisisis
    Makima46 skrev 2009-09-15 20:50:18 följande:
    Ska börja med östrogenet första mensdagen( som skulle kommit i söndags om den hade kommit som den brukar). Sedan när det är dags att kolla slemhinnan inför ET/ FET har det inte varit några problem. Den har varit mellan 14-16mm och treskiktad.   
    Har du inte haft den minsta spotting?

Skriv till kliniken så de vet isåfall.Kanske bör du kolla med ett VUL för att se hur det ser ut?
  • Gottisen

Har inte vågat skriva ner orden att jag plussade efter FET 27/8. Man är ju så rädd att det skall gå fel. Nu sitter jag här ledsen med mensvärk, fick blödning i morse.
    Vet att man kan blöda och ändå vara gravid, har själv gått igenom det en gång. Men är ändå ledsen : (
    Nu vill jag bara att veckorna skall flyga fram så att jag kan göra ul och få se ett tickande hjärta. Få upp hoppet igen.

• sodkt

Vallmo75 , Näää! Så tråkigt och framförallt är det jobbigt, med hela processen! Hoppas du kommer igen snart!

Visst är det jobbigt att ha en ny gyn kontakt vid varenda besök man gör. Däremot har jag mestadels haft samma OB-läkare i utlandet, det är här hemma i Sverige som jag fått träffa alla stafettare.

Skickar en varm kram och lycka till.

• sodkt

Gottisen, Grattis till plusset, men jag förstår din oro. Jag hoppas att den blödning du fått inte behöver betyda något negativt. Jag ska hålla tummar och tår för dig.

• Caribe

Gottisen grattis till att ha plussat, jag håller hårda tummar att allt skall gå bra trots blödningar! {#lang_emotions_heart}

Skickar varma kramar till Vallmo idag oxå, tänker på dig!

Rödluvan vad härligt att du är igång med progynon nu nu går det undan och snart är det dags!!!

Isisisis - jag har ju använt trombyl men även jag funderar på Fragmin? Jag har ju vitiligo samt har opererat mig för giftstruma så det är ju 2 autoimmuna sjukdomar, min endokrinläkare sköter bara mina TSH, T4 värden och är inte intresserad av att hjälpa mig med ngt annat som det verkar, är det honom jag skall pressa på test  eller finns det speciella immunologer? och isåfall vad heter just sådant test som Fragmin hjälper mot?

Skönt att höra att du mår bättre Hinos, nu går det åt rätt håll!

Sodkt hur går det för dig?

Kram Kram

• isisisis

Gottisen.Grattis
    Jag blödde också i början.
    Bara lite på papperet,och sedan lite spotting typ nån gång i veckan i flera veckor.
    Var inne och kollade flera gånger med VUL,men det var ok hela tiden.
    Det ska nog gå bra ska du se

• isisisis
    isisisis skrev 2009-09-15 21:02:15 följande:
    Har du inte haft den minsta spotting? Skriv till kliniken så de vet isåfall.Kanske bör du kolla med ett VUL för att se hur det ser ut?
    Derukar kunna se på VUl om slemhinnan är på väg att blöda eller om det inte blir nåt.
    Jag fick börja sist med östrogenet fast jag blödde samtidigt.
    Dessutom vart jag flyttad på ET så det vart tidigare än beräknat!
    Så det var inte dags i min cykel för ÄL ,men ändå så lyckades det
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa