• Caribe

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...

Detta är en tråd för oss som gör/gjort äggdonation ute i Europa. Vi som kämpat och vi som kämpar, här kan vi diskutera och gratta och trösta varandra på denna jobbiga vandring {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa
  • isisisis
    supertrouper skrev 2009-09-15 16:48:20 följande:
    isisis: Säkert jättedum fråga men har Trombyl samma effekt som Fragmin?
    Avsevärd skillnad i priset också för den delen
  • isisisis
    supertrouper skrev 2009-09-15 16:48:20 följande:
    isisis: Säkert jättedum fråga men har Trombyl samma effekt som Fragmin?
    Eller jag ska väl svara Ja,det har samma syfte Trombyl som Fragmin
  • supertrouper
    isisisis skrev 2009-09-15 16:55:23 följande:
    Eller jag ska väl svara Ja,det har samma syfte Trombyl som Fragmin
    Sjutton också, och jag som fått Trombyl. Nu blir jag ju orolig att det inte ska hjälpa :( Bör jag be min gyn ändra till Fragmin?
  • isisisis
    supertrouper skrev 2009-09-15 17:07:49 följande:
    Sjutton också, och jag som fått Trombyl. Nu blir jag ju orolig att det inte ska hjälpa :( Bör jag be min gyn ändra till Fragmin?
    Har du gjort immunologiska tester då?
    Man måste veta vilken dos man behöver och vad som är fel .
  • Hinos

Beklagar Vallmo!!

Idag har jag haft min bästa dag på länge. Har både varit uppe och tagit posten, vi har 350 m till brevlådan och suttit i solen och nu badat. Ska nu ner och laga mat för första gången i vårt kök... maken satte in slangen till fläkten idag så det är bara att köra. Ska även diska i diskmaskin för första gången!!!

• Rödhåriga tjejen

Vallmo: Neeeej.... Din stackare. Jag inboxar dig.

saknarknytte: jepp, du hämtade "ikapp" fint här på slutet så nu är du före mig i behandligen. Den historien om ditt första gyn.besök fick mig att tänka att den där läkaren borde anmälas! Så får man bara inte behandla en patient!!!!

Jag har idag fått godkänt på mitt första ultraljud, så imorgon börjar jag med Progynon tabletterna.
    Oj, vad det pirrade till i magen idag när jag insåg att det är på G... det är inte längre bara en tanke utan verklighet. Jag skall göra en ÄD!

Tack för att ni finns och gör min resa lättare.

• supertrouper
    isisisis skrev 2009-09-15 17:30:40 följande:
    Har du gjort immunologiska tester då? Man måste veta vilken dos man behöver och vad som är fel .
    Inte i samband med fertilitetsutredning men i samband med uppföljning av mina autoimmuna kroniska sjukdomar. Men det var ett par år sen sist nu. Tror ni de kommer göra såna tester på AVA-kliniken? Bör vi fråga särskilt om det?
  • isisisis
    supertrouper skrev 2009-09-15 20:15:45 följande:
    Inte i samband med fertilitetsutredning men i samband med uppföljning av mina autoimmuna kroniska sjukdomar. Men det var ett par år sen sist nu. Tror ni de kommer göra såna tester på AVA-kliniken? Bör vi fråga särskilt om det?
    Nä,de gör inte såna tester om man inte betalar för dem.
    Klinikerna är inte heller utbildade på sånt.Endast ett fåtal.
    Endel finns i England och någon i Grekland som har såna tester.

Men om du har en utredning om autoimmunitet tror jag det 'är möjligt för dig att ev få Fragmin ,det kan vara värt ett försök iaf.
    Du kan ju alltid testa på den lägsta dagsdosen om du får den möjligheten.
    Prova.Fråga din immunolog.
  • Makima46
    isisisis skrev 2009-09-15 16:10:32 följande:
    Det är väl ett bra tag kvar tills du ska börja med östrogenet väl?Får hoppas mensen kommer snart Har man ont om tid på slutet kanske bara en 10 dar eller så,så kan man öka dosen östrogen ordentligt.Tag Estrofem istället för Progynon.Ta dem vaginalt och en högre dos på kvällen än på morgonen,kroppen tillgodogör sig östrogenet bättre då.Det har fungerat på mig iaf.
    Ska börja med östrogenet första mensdagen( som skulle kommit i söndags om den hade kommit som den brukar).

Sedan när det är dags att kolla slemhinnan inför ET/ FET har det inte varit några problem. Den har varit mellan 14-16mm och treskiktad.   
    Tänk om min enda önskan kunde slå in
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa